SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pepco zamknie ponad 70 sklepów

Grupa Pepco zdecydowała się na wycofanie z działalności w Austrii, gdzie ma obecnie 73 sklepy. Chce skupić się na rynkach, w których osiąga lepszą rentowność.

W Austrii ze swoimi sklepami Grupa Pepco jest obecna od września 2021 roku. W komunikacie giełdowym wyjaśniła, że postanowiła je zamknąć, ponieważ „nie przewiduje osiągnięcia przez rynek austriacki odpowiedniego poziomu zwrotu”.

Firma wyliczyła, że opuszczenie tego kraju poprawi jej sytuację kapitałową i zyskowność w br., a także pozwoli skupić na innych rynkach, gdzie może osiągać wyższe zwroty z inwestycji. - Wyjście z Austrii nie wpłynie na dalszą realizację przez Grupę na terenie Europy Zachodniej strategii skoncentrowanej na wzroście. Dzisiejszy komunikat nie ma też wpływu na działalność Pepco w innych krajach - zaznaczyła.

Grupa Pepco ma prawie 5 tys. sklepów

Na koniec września ub.r. do Grupy Pepco należało 4 629 sklepów w 21 krajach. Zdecydowana większość działa pod szyldem Pepco (w Polsce 1 256), ponadto spółka miała ok. 750 placówek brytyjskiej sieci Poundland i ok. 350 sklepów Dealz (w tym 283 w Polsce).

W czwartym kwartale firma otworzyła 203 sklepy i na koniec grudnia miała ich już 4 832, z czego 3 650 marki Pepco, 873 Poundland i 309 Dealz.

Grupy Pepco w zeszłym kwartale osiągnęła 1,9 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem przy stałym kursie walutowym. Sprzedaż porównywalna zmalała natomiast rok do roku o 2,3 proc.

W sieci Pepco sprzedaż porównywalna zmniejszyła się o 3,7 proc. (firma zwróciła uwagę, że rok wcześniej nastąpił wzrost o 20 proc.), a w Dealz o 4,6 proc. („z uwagi na zaplanowane zmniejszenie dostępności produktów codziennego użytku, w ramach przygotowań do zmiany oferty w tej kategorii na towary dostarczane przez Pepco” - uzasadniono w komunikacie). Natomiast Poundland osiągnął wzrost o 0,9 proc. „przy silnym wzroście w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia, wsparte silnym popytem na produkty szybkozbywalne, przy słabszych wynikach sprzedaży odzieży”.

- Jestem zadowolony z faktu, że w I kwartale poprawiliśmy marżę brutto o 200 punktów bazowych rok do roku. Spodziewamy się, że ten pozytywny trend utrzyma się w roku obrotowym 2024, nie uwzględniając ewentualnego wpływu czynników zewnętrznych, które są poza naszą kontrolą, takich jak np. zakłócenia łańcuchów dostaw dotyczące całej branży - skomentował Andy Bond, przewodniczący wykonawczy Grupy Pepco.

- Z powodzeniem wprowadzamy w życie naszą zaktualizowaną strategię, przedstawioną w październiku zeszłego roku. Poprawiamy rentowność oraz generowanie gotówki w ramach naszej podstawowej działalności, zapewniając przy tym bardziej zrównoważony i zyskowny wzrost. Działamy szybko i zdecydowanie: rozpoczęliśmy bardziej ukierunkowany program otwarć sklepów, zawiesiliśmy program odświeżania wyglądu sklepów oraz zakończyliśmy działalność, która nie przynosiła odpowiedniego zwrotu - wyliczył.

Pepco chce rosnąć we Włoszech i Hiszpanii

W połowie października Grupa Pepco zapowiedziała, że jej zmieniona strategia zakłada „bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu i nakładów inwestycyjnych”. W bieżącym roku finansowym, rozpoczętym w październiku ub.r., firma planuje otworzyć netto minimum 400 sklepów, wobec 668 w minionym roku.

Zaznaczyła, że zamierza zwiększyć skalę swojej działalności we Włoszech i Hiszpanii oraz skupić się na Wielkiej Brytanii jako swoim największym rynku. Strategia obejmuje też bardziej ukierunkowane podejście w zakresie otwierania nowych sklepów na istniejących rynkach, przegląd programu remontów sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej oraz poprawę w zakresie generowanie gotówki oraz przegląd alokacji kapitału.

Dołącz do dyskusji: Pepco zamknie ponad 70 sklepów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl