SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec ”Szpilek na Giewoncie”, bez Magdy Schejbal najniższa oglądalność w historii

Czwarty sezon serialu “Szpilki na Giewoncie” bez Magdy Schejbal miał najmniej widzów i najniższe wpływy reklamowe spośród wszystkich serii, a Polsat w czasie jego emisji stracił pozycję lidera rynku. Najprawdopodobniej serial nie będzie już kontynuowany.

Czwarta seria “Szpilek na Giewoncie” była emitowana w Polsacie od 1 marca do 24 maja br. w czwartki o 22.00. Jej średnia oglądalność wyniosła 1,74 mln widzów, co dało Polsatowi 16,18 proc. udziału w grupie 4+ i 16,77 proc. w grupie 16-49 - pokazują dane instytutu Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Nadawaną rok temu drugą edycję „Szpilek”śledziło 2,42 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 21,65 proc. oraz 23,84 proc. To oznacza spadek widowni o niemal 700 tys. widzów

Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku. Liderem oglądalności w tym paśmie był TVN emitujący „Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne z wynikiem na poziomie 17,52 proc. Trzecia była TVP 2 (11,89 proc.; filmy), a czwarta TVP 1 (9,79 proc.; końcówka “Sprawy dla reportera”, ”Piąty stadion” oraz filmy fabularne). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVN 1887892 17,52% 20,13%
Polsat-Szpilki na Giewoncie 1743530 16,18% 16,77%
TVP 2 1280930 11,89% 10,49%
TVP1 1054941 9,79% 7,02%

 
Najchętniej oglądany odcinek czwartej serii „Szpilek” śledziło prawie 2 mln widzów. Był to pierwszy epizod w sezonie, nadany 1 marca br.

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
01-03-2012 1986722 18,19% 19,81%
29-03-2012 1950444 17,08% 18,15%
24-05-2012 1921842 17,78% 16,54%
12-04-2012 1859474 17,18% 18,75%
26-04-2012 1834308 17,19% 16,88%


Czwarta seria „Szpilek” cieszyła się najmniejszą widownią w całej historii serialu. Najwięcej, bo aż 2,62 mln widzów oglądało pierwszą edycję produkcji. Potem z sezonu na sezon oglądalność spadała.

Sezon Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
Pierwszy-jesień 2010 2622319 23,41% 25,65%
Drugi-wiosna 2011 2415123 21,65% 23,84%
Trzeci-jesień 2011 2073035 19,08% 21,38%
Czwarty-wiosna 2012 1743530 16,18% 16,77%


„Szpilki na Giewoncie 4” przyniosły z reklam 17 mln zł. W poprzednich sezonach wpływy były wyższe i wynosiły po ok. 19 mln zł (dane cennikowe netto).

W czwartym sezonie w obsadzie „Szpilek” zabrakło Magdy Schejbal, która wcześniej grała główną rolę w produkcji. W związku z tak dużym spadkiem widowni, Polsat najprawdopodobniej nie zdecyduje się na kontynuację serialu (na razie brak oficjalnej na ten temat). Stacja nakręciła ostatnio dwa piloty nowych seriali - są to produkcje „Kasyno” oraz „Przyjaciółki”. Nie wiadomo jeszcze, który z nich zastąpi „Szpilki”.

Dołącz do dyskusji: Koniec ”Szpilek na Giewoncie”, bez Magdy Schejbal najniższa oglądalność w historii

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niolek
ale zostaje w polsacie Hotel 52 i na pewno będzie Pierwsza miłość, pewnie Kiepscy też, nie ma co płakać; najważniejsze seriale polsatu zostają
0 0
odpowiedź
User
pwck
No i wygląda na to, że Szejbalowa lepiej oceniła swoją wartość dla serialu niż producenci, którzy uważali, że dadzą sobie radę bez niej i nie zgodzili się na zapłacenie większej kasy. W ten sposób przez ich brak wyczucia robotę stracą wszyscy. :)
0 0
odpowiedź
User
ja
Brawo magda, tak trzymac.
0 0
odpowiedź