SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?

Tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka” to trzy najchętniej czytane tytuły prasowe przez Polaków. Co jest liderem wśród dzienników i miesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,20 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,12 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,54 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,25 proc.) - wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskiego Badania Czytelnictwa.
 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,20%
Gazeta Wyborcza 14,12%
Super Express 6,54%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,25%
Rzeczpospolita 4,29%
Przegląd Sportowy 3,84%
Dziennik Gazeta Prawna 3,06%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,31%
Gazeta Podatkowa 0,68%
Puls Biznesu 0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,23%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,49 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,75 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,21 proc. wyprzedza „Politykę” (7,37 proc.). 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,49%
Życie na Gorąco 18,75%
Chwila dla Ciebie 14,69%
Angora 11,47%
Newsweek 9,21%
Gala 8,36%
Auto Świat 7,87%
Polityka 7,37%
To i Owo 7,25%
Twoje Imperium 6,08%
Wprost 5,65%
Na Żywo 5,39%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,36%
Teleprogramy 4,08%
Gość Niedzielny 4,05%
Takie jest Życie 3,90%
Super TV 3,55%
Przekrój 3,52%
Rewia 3,45%
Motor 3,37%
Świat i Ludzie 2,41%
Imperium TV 2,03%
Tele Max 1,64%
Forum 1,56%
Bella Relaks 1,48%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,22%
Przewodnik Katolicki 0,78%
Tygodnik Siedlecki 0,75%
City (tygodnik bezpłatny) 0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,62%
Jarmark 0,58%
Tygodnik Ostrołęcki 0,56%
Panorama Leszczyńska 0,51%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,48%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,22%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,16%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,22 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,80 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,22%
Tina 15,80%
Pani Domu * 15,29%
Viva 10,62%
Z Życia Wzięte 9,66%
Komputer Świat 7,15%
Party Życie Gwiazd 6,16%
Tele Świat 6,03%
Bravo 4,10%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,67%
Świat Seriali 3,62%
Sukcesy i Porażki 3,31%
Bravo Sport 2,87%
Bravo Girl 1,89%
TV 14 1,29%
Monitor Księgowego 0,48%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,34 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 10,04 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,01%
Claudia 11,34%
Cztery Kąty 10,04%
Focus 9,29%
Poradnik Domowy 9,17%
Murator 8,27%
Kobieta i Życie 7,72%
Olivia 7,45%
Świat Kobiety 7,39%
Mój Piękny Ogród 7,29%
Dobre Rady 7,10%
National Geographic 6,57%
Avanti 5,81%
Auto Moto 5,68%
Działkowiec 5,44%
Mamo To Ja 4,82%
CKM 4,29%
Glamour 4,28%
Pani 4,04%
Przyślij Przepis! 3,85%
Ładny Dom 3,74%
CD Action 3,71%
Moje Mieszkanie 3,63%
Joy 3,57%
Cosmopolitan 3,51%
PC Format 3,49%
Samo Zdrowie 3,34%
Dom & Wnętrze 3,34%
M jak mieszkanie 3,24%
Playboy 3,24%
Moje Gotowanie 3,16%
Zdrowie 3,01%
Auto Motor i Sport 2,81%
Uroda 2,70%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,62%
Zwierciadło 2,60%
Elle 2,49%
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) * 2,48%
Twoje Dziecko 2,37%
Logo 2,31%
Dziewczyna 2,29%
Dziecko 2,22%
Kwietnik 2,21%
Dobre Wnętrze 2,17%
Popcorn 2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,13%
Kuchnia 2,03%
Auto Świat Poradnik 2,00%
Mój Piękny Dom 1,95%
Chip 1,94%
Świat Motocykli 1,87%
Top Gear 1,85%
Twój Maluszek 1,71%
Charaktery 1,68%
Wróżka 1,67%
Men's Health 1,62%
Majster 1,61%
Burda 1,59%
Focus Historia 1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,56%
Vita 1,54%
Forbes 1,43%
National. Geographic. Traveler 1,41%
Zbuduj Dom 1,37%
M jak Mama 1,36%
Reader's Digest 1,36%
Na ścieżkach życia 1,33%
Twist 1,29%
Tak Mieszkam 1,22%
InStyle 1,06%
Przepis na Ogród * 0,96%
Sól i Pieprz 0,94%
Voyage 0,80%
Shape 0,79%
21. wiek 0,76%
Play 0,73%
Podróże 0,71%
Sukces 0,69%
Weranda 0,67%
Fun Club 0,60%
Hot Moda & Shopping 0,58%
Architektura-Murator 0,53%
Żagle 0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,44%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,92%
Auto Świat 4x4 2,23%
Komputer Świat Gry 2,12%
Komputer Świat Ekspert 1,90%
Rodzice * 1,90%
Style i Charaktery 0,60%
Elle Decoration 0,59%
Weranda Country 0,32%
Polska Wita 0,19%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Pani Domu” (od kwietnia do czerwca 2010, próba 12 254), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (w kwietniu 2010, próba 20 270), „Przepis na Ogród” (kwiecień: maj 2010, próba 16 260), “Rodzice” (kwiecień 2010, próba 20 270), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kapitan Bomba
No to fajne mamt społeczeństwo...
0 0
odpowiedź
User
Jerzy
A co z Gazetą Polską. Przeczuwam brak obiektywizmu i celowe pomijanie tygodnika którego poczytność wzrosła ponad 100 procent.
0 0
odpowiedź
User
zgniatacz mózgów
interesujące wyniki czytelnictwa. ciekawe jak się przekładają na sprzedaż realną? Swoją drogą należy pamiętać, że w przypadku tygodników opiniotwórczych, przede wszystkim, motłoszek lubi oszukiwać... Fajnie jest powiedzieć, że się czyta międzynarodowy tytuł (patrz newsweek), gorzej, kiedy spytamy się o konkrety.
0 0
odpowiedź