SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Milionerzy” hitem TVN. Stacja zyskała 1,5 mln widzów

Nową edycję „Milionerów” ogląda średnio 2,35 mln widzów. Teleturniej TVN podnosi widownię swojego pasma względem analogicznego okresu rok wcześniej o prawie 1,5 mln osób. - Program już w tej chwili ma stałego widza - mówi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu.

Nowe odcinki reaktywowanych „Milionerów” na antenie TVN oglądać można od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, począwszy od 9 lutego 2017 roku. Do zeszłego czwartku, tj. 16 lutego stacja pokazała pięć pierwszych odcinków, które śledziło średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 14,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.

W analizowanym okresie zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek teleturnieju, który oglądało średnio 3,40 mln widzów. Na drugim miejscu, z widownią na poziomie 2,66 mln osób, znalazła się emisja z 16 lutego.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej teleturniej podniósł widownię swojego pasma o 1,45 mln widzów (czyli o 160 proc.). Wówczas TVN w tym czasie pokazywał telenowelę „Singielka”, którą w okresie od 9 do 16 lutego 2016 roku oglądało 904 tys. osób, co przełożyło się na 5,61 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 7,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

- Program został wspaniale przyjęty przez widzów - dostaliśmy mnóstwo pozytywnych komentarzy, a wyniki oglądalności świadczą o tym, że program już w tej chwili ma stałego widza - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu.

TVN w czasie emisji teleturnieju, czyli w paśmie między godz. 20.55, a 21.27 ma 14,08 proc. udziału, co daje mu pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajmuje Dwójka, a jej udział wynosi 23,24 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emituje serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane są filmy fabularne. Trzecia jest Jedynka (Teatr TV, serial „Rozdarte serca”, filmy fabularne, „Ojciec Mateusz” i mecz Legia Warszawa-AFC Ajax; 10,98 proc.), a czwarty - Polsat (filmy i „Idol”; 8,83 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej przewaga TVN nad TVP2 jest już zdecydowanie mniejsza. Trzecie miejsce w tym ujęciu zajmuje Polsat , a czwarte - Jedynka.

- Jesteśmy zadowoleni z programu i jego oglądalności. Trudno, żeby było inaczej, skoro nawet w tak trudnej konkurencji, jak najpopularniejszy serial na rynku, czy mecz pucharowy polskiego zespołu „Milionerzy” osiągają po 14-18 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej - mówi nam Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Co więcej - wcale nie wygląda na to, żeby postarzała nam się widownia tego programu. Teleturnieje zwykle mają statystycznie nieco starszych widzów, natomiast tutaj widownia jest zaskakująco młoda, chociaż przecież od pierwszych odcinków z 1999 roku minęło prawie osiemnaście lat. To zresztą nie jest pierwszy powrót „Milionerów” - w 2008 roku przywróciliśmy ten program po kilku latach przerwy i przez prawie trzy lata cieszył się dużą popularnością. Widać dobre pomysły się nie starzeją - dodaje.

Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

- Przywróciliśmy program w klasycznej formie, bez eksperymentów. Już w czasie nagrań wiedzieliśmy, że będzie dobrze. Hubert Urbański jest w świetnej formie i jest wprost stworzony do tej roli. Do udziału zgłosiło się w ciągu kilku tygodni ponad 10 000 osób. Uczestnicy są fantastyczni i to, co jest w „Milionerach" wyjątkowe to fakt, że na przeciwko Huberta ma szansę usiąść zarówno profesor historii, marynarz, jak i fryzjerka - komentuje Kępiński.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w styczniu br. wyniósł 9,24 proc.

Dołącz do dyskusji: „Milionerzy” hitem TVN. Stacja zyskała 1,5 mln widzów

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mateusz
Pociachali te odcinki, tak ,że na uczestnika przypada kilka minut gry..szkoda. Wolałem jak Hubert kilka razy pytał CZY TO OSTATECZNA ODPOWIEDŹ...a tak mam wrażenie,że kilka minut gry i next.. Poza tym poziom uczestników marny. Kiedyś klimat tego teleturnieju był budowany przez długie rozgrywki i pytania powyżej 125 000 zł...a teraz tego brakuje. Miałkie to.
0 0
odpowiedź
User
vvv
Na TVN ogladam tylko Milionerów i Agenta w sezonie wiosennym.
0 0
odpowiedź
User
Ana
Milionerzy musza byc hitem na Playerze, ja np. tylko tam ogladam ten program.
0 0
odpowiedź