SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

National Geographic dogania Discovery, TVP Historia o 300 proc. do góry

Kanał Discovery Channel pozostaje najchętniej oglądaną stacją dokumentalną w Polsce, ale powoli dogania go National Geographic Channel. W siłę rosną kanały historyczne: TVP Historia i History, a widzów traci Animal Planet.

Liderujący Discovery Channel miał w kwietniu br. 0,63 proc. udziału w grupie wśród wszystkich widzów po wzroście o 9,8 proc. Po piętach depcze mu jednak National Geographic Channel, którego udział wzrósł o 53,5 proc. do 0,59 proc. 

Na trzecim miejscu utrzymał się Discovery Science, choć zanotował on słabszy wzrost niż pozostałe kanały z podium - jego udział wzrósł o 0,8 proc. i wyniósł 0,26 proc.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 295,2 proc., zanotowała stacja TVP Historia, której udział uplasował się na poziomie 0,17 proc. Zapewniło to jej awans z miejsca dwunastego na ósme. Sporo zyskał też kanał History (161 proc.), który uplasował się oczko niżej od TVP Historia.

Największy spadek w zeszłym miesiącu zanotował kanał Animal Planet. Jego wynik zmalał jednak tylko o 13,5 proc. i wyniósł 0,22 proc., przez co stacja spadła z pozycji czwartej na piątą.

kwiecieńwszyscy 4+
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Discovery33 9170,56937 9260,625
National Geographic22 8450,38335 7100,588
Discovery Science15 1930,25515 6170,257
Animal Planet15 0100,25213 2430,218
Zone Reality9 6380,16211 1330,183
Discovery World11 2270,18810 7570,177
Planete+8 9770,15110 5490,174
TVP Historia2 5200,04210 1090,166
HISTORY3 5010,0599 3480,154
Nat Geo Wild6 8380,1159 0860,150
Investigation Discovery--8 9300,147
BBC Knowledge4 2980,0726 1730,102
Polsat Crime & Investigation Network--5 3700,088
Travel Channel4 5920,0775 1840,085
Discovery Historia--2 4730,041


W grupie komercyjnej 16-49 liderem w kwietniu br. także był Discovery
z wynikiem na poziomie 0,96 proc. po wzroście o 13,6 proc. Drugie miejsce zajął National Geographic (0,73 proc udziału, wzrost o 49,8 proc.), a trzeci był Discovery Science (0,35 proc., - 4,3 proc.).

Najwięcej w kwietniu br. zyskał kanał TVP Historia. Jego udział wzrósł o 279,5 proc. i wyniósł 0,17 proc. Tylko nieco mniejszy wzrost zanotowała stacja History. Jej wynik poszedł do góry o 248,4 proc., ale kanał ten awansował z miejsca jedenastego aż na miejsce piąte. Liderem pod względem straty było Animal Planet (- 27,4 proc.).

kwiecieńwszyscy 16-49
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Discovery21 1430,84724 4660,962
National Geographic12 1150,48618 5060,728
Discovery Science9 2050,3698 9690,353
Discovery World5 6000,2245 9810,235
HISTORY1 6070,0645 6620,223
Investigation Discovery--4 8580,191
Zone Reality 5 2350,2104 7920,188
BBC Knowledge3 3080,1334 6370,182
TVP Historia1 1080,0444 2360,167
Animal Planet5 3590,2153 9660,156
Planete+3 2470,1303 9140,154
Nat Geo Wild3 0960,1243 9080,154
Polsat Crime & Investigation Network--2 6420,104
Travel Channel2 0980,0842 6280,103
Discovery Historia--1 4050,055


Najchętniej oglądanym programem w zeszłym miesiącu w kanałach dokumentalnych był serial “Więcej niż magia”,
który w Discovery Channel obejrzało 206 tys. widzów. Była to jedna z trzech pozycji tego kanału w top 10. Resztę stanowiły produkcje z anteny National Geographic Channel, który umieścił w zestawieniu kilka dokumentów o Titanicu.

Raport top programówWszyscy 4+
ProgramStacjaAMRSHR %
WIECEJ NIZ MAGIADiscovery205 6941,72
TITANIC 1912 AKTA SPRAWYNational Geographic193 4511,38
LOWCY OKAZJI /SER.DOK.USA/Discovery189 4311,62
KTO DA WIECEJ? /SER.DOK.USA/Discovery181 4981,90
APOKALIPSA: II WOJNA SWIATOWANational Geographic179 8041,91
TITANIC OCZAMI JAMESA CAMERONANational Geographic175 0861,69
OCALCIE TITANICA /FILM DOK.USA/National Geographic165 8361,41
TAJEMNICE BIBLII /SER.DOK.USA/National Geographic165 3302,45
BIBLIA POD LUPA NAUKOWCOW /National Geographic161 5801,25
FANI CZTERECH KOLEK /Discovery159 2721,43

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: National Geographic dogania Discovery, TVP Historia o 300 proc. do góry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl