SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix szacuje, że pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów

Serwis streamingowy Netflix poinformował, że jego pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów na całym świecie.  Z informacji „Wall Street Journal” wynika, że wspólnie z Microsoftem, który pomaga wdrożyć usługę, taką prognozę platforma przedstawiła w dokumencie dla reklamodawców.

Serwis streamingowy NetflixArticle

Pierwotnie Netflix planował, że wprowadzi tańszy plan z reklamami w 2023 roku. Niedawno informowaliśmy, że serwis przyspiesza prace w tym zakresie i może zaoferować usługę już w listopadzie br. Powodem jest konkurencja ze strony platformy Disney+, która w Stanach Zjednoczonych podobny pakiet zaoferuje 8 grudnia br.  Będzie kosztować 7,99 dolarów miesięcznie, co jest obecną stawką za pakiet bez reklam (zdrożeje ona do 10,99 dolarów). Na początku reklamy mają nie zajmować dłużej niż 4 minuty na godzinę.

Liczba widzów będzie wyższa niż liczba subskrybentów

Z szacunków, o których pisze amerykański dziennik wynika, że niewielka część spośród 220,67 mln subskrybentów zdecyduje się na tańszą ofertę. Z prognoz, które objęły Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Koreę Południową, Hiszpanię, Włochy, Australię, Kanadę, Brazylię, Meksyk i Japonię wynika, że liczba potencjalnych widzów spotów reklamowych będzie wyższa niż liczba subskrybentów z tą ofertą i wyniesie 40 mln. Choć Netflix próbuje to ukrócić, to nadal wielu użytkowników dzieli się swoimi loginami i hasłami do platformy z rodziną, znajomymi lub innymi internautami.

Netflix chce sprzedać 15 i 30-sekundowe spoty, które będą pojawiać się przed odtworzeniem produkcji i w jej trakcie. Reklamy nie będą dłuższe niż 4 minuty na godzinę. To znacznie mniej niż w przypadku linearnej telewizji. Nowy pakiet w USA kosztować będzie od 7 do 9 dolarów miesięcznie. Oficjalnie serwis wciąż twierdzi, że dopiero rozpoczął prace nad jego wprowadzaniem. Nowy plan pozwoli platformie zwiększyć przychody dzięki dotarciu do nowych klientów. W II kwartale br. Netflix stracił 1 mln subskrybentów. Na rynku amerykańskim pakiety z reklamami oferują już m.in. HBO Max, Paramount+. Niedawno pisaliśmy, że w USA na opcję z reklamami, zdecydowało się tylko 12 proc. użytkowników HBO Max.

Netflix na reklamach zarobi miliardy

Tylko w krajach Europy Zachodniej Netflix do 2027 roku wygeneruje roczne przychody w wysokości 1,9 mld dol. z reklam. Z prognozy Ampere Analysis wynika, że to więcej niż w Stanach Zjednoczonych i prawie tyle samo co w całej Ameryce Północnej. Analitycy przewidują, że wprowadzanie taniego pakietu z reklamami przyniesie największej platformie streamingowej świata dodatkowe 841 mln dolarów w Europie Zachodniej i 1 mld dol. w Ameryce Północnej.

Na całym świecie Netflix zarobi 5,5 mld dol. rocznie z reklam do 2027 roku, a opłaty subskrypcyjne w tańszej opcji wzrosną do 8,5 mld dol. rocznie. Uruchomienie tańszego pakietu sprawi, że Netflix zarobi 2,2 mld dol. więcej do 2027 roku niż w przypadku modelu wyłącznie subskrypcyjnego, napędzanego wzrostem ARPU w połączeniu ze skromnym wzrostem ogólnej bazy subskrybentów. Ampere szacuje, że łączna liczba klientów będzie o 3,2 proc. wyższa niż bez wprowadzenia pakietu reklamowego.

Dołącz do dyskusji: Netflix szacuje, że pakiet z reklamami dotrze do 40 mln widzów

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl