SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem, traci Polsat, zyskała Czwórka. Stacje newsowe z dużymi spadkami

Pozycję nowego lidera oglądalności rynku telewizyjnego w marcu 2023 roku wśród wszystkich widzów zajęła. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN. Wyraźnym wzrostem w czołówce wzrostem pochwalić się może Czwórka, a TVN24, TVP Info i Polsat News zanotowały duże spadki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2023 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem marca 2022 roku zwiększył się o 0,12 proc. i wyniósł 8,20 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z szóstego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 21,08 proc. do 7,87 proc.

Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był czwarty. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,61 proc. (do góry o 8,40 proc.). Z kolei czwarty Polsat miał 7,30 proc. udziału (- 1,48 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 29,12 proc. w marcu 2022 roku do 30,98 proc. w marcu 2023 roku.

Duże spadki stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 27,73 proc. do 4,90 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info, które spadło z miejsca trzeciego (4,60 proc. udziału; - 41,40 proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 9. na 13. miejsce spadł Polsat News (1,57 proc.; w dół o 46,96 proc.). W marcu ub.r. stacje newsowe obszernie relacjonowały wydarzenia związane z agresją Rosji na Ukrainę (wojna rozpoczęła się 24 lutego ub.r.), co skutkowało zwiększoną ich oglądalnością. 

TVN na czele w 16-49, Czwórka o 33 proc. do góry

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 wyniósł 9,22 proc., po wzroście o 8,85 proc.

Wynik drugiego Polsatu w marcu br. zmniejszył się o 5,96 proc. do 7,73 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 22,75 proc. do 6,15 proc.). Czwartą lokatę zajęła TVP1 (+ 2,85 proc. do 5,06 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (+ 1,03 proc. do 3,94 proc.), który awansował z siódmej lokaty.

Duży wzrost zanotowała Czwórka (+ 32,53 proc. do 3,30 proc.), która awansowała z dziesiątej na siódmą pozycję. Stacja od 27 lutego emituje randkowy program „Love Island. Wyspa miłości”, którego oglądalność systematycznie rośnie.

TVN wyprzedził Polsat w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu nowym liderem też był TVN (+ 10,20 proc. do 8,64 proc.), który wyprzedził Polsat (- 3,30 proc. do 7,61 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, traci Polsat, zyskała Czwórka. Stacje newsowe z dużymi spadkami

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vipero
W końcu widać w Polsce ogromny spadek zainteresowania polityką w telewizjach newsowych. Tak jak ostatnio mówiłem Wam na zajęciach, elity polityczne będą miały duży problem z odbiorcami, ponieważ natarczywość i bardzo duży nacisk na polaryzację na swoich wyborców powoduje efekt odwrotny, czyli wzrost ignorancji w stosunku do polityki.
odpowiedź
User
Jan
Szkoda Polsatu. Tam się źle dzieje od kiedy politykę kadrową prowadzi Stec, a Błaszczyk oddał stanowisko Janowskiemu. Awanse niedoświadczonych sekretarek na stanowiska dyrektorskie też przynoszą efekty. Jeszcze 5 lat temu Terentiew próbowała walczyć, tak teraz stacją zarządza sekretarka, a Miszczakowi ewidentne nikt nie dał władzy. Albo facet świadomie wybrał super płatną emeryturę. Ta ramówka to porażka jego i jego zastępczyni. Dalej będzie gorzej😢
odpowiedź
User
Darek
Polsat to jeden wielki DISCO RELAX.
odpowiedź