Partner of Promotion, Microsoft i Gadu-Gadu ze Złotymi Spinaczami 2008
Po raz szósty rozdano Złote Spinacze - nagrody dla najlepszych projektów PR w Polsce. W dziewięciu kategoriach konkursowych przyznano dziesięć wyróżnień.
Zdobywców Złotych Spinaczy 2008 dla najlepszych projektów PR w Polsce wyłoniło 27-osobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji. W dziesięciu kategoriach konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations przyznano dziesięć wyróżnień. Otrzymały je zarówno agencje PR: Genesis, Partner of Promotion, Imago, Walk&Talk i Raczkiewicz Chenczke Consultants, jak i firmy: Microsoft, Gadu-Gadu, Eurobank i Coca-Cola oraz organizacje: Fundacja Projekt: Polska, PKPP "Lewiatan", Fundacja im. S. Batorego, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju.
Poniżej prezentujemy listę nagrodzonych i uzasadnienie.
PR korporacyjny
- PR korporacyjny i wsparcie pierwszej oferty publicznej Grupy
Selena - Genesis Public Relations
Kampania obejmowała PR korporacyjny - zbudowanie wizerunku Grupy
Selena na rynku finansowym oraz obsługę PR podczas pierwszej oferty
publicznej. W okresie 10.2007 - 04.2008 zanotowano 469 publikacji,
wartość oferty publicznej wyniosła 165 mln zł. Akcje sprzedano po
cenie maksymalnej: 33 złote. Była to jedna z największych ofert na
GPW w 2008 roku.
PR produktu
- Warto kupować w Agito - Partner of Promotion
W 2007 r. marka Agito.pl była słabo rozpoznawalna, a sklep miał
opinię firmy "garażowej". Program działań wdrożony przez Partner of
Promotion diametralnie zmienił wizerunek usług oferowanych przez
sklep. Dzisiaj Agito.pl jest największym i jednym z najlepiej
rozpoznawalnych polskich sklepów internetowych. Marka kojarzona
jest z fachową obsługą klientów, profesjonalizmem i
nowoczesnością.
Kampania edukacyjna
- Partnerstwo dla Przyszłości - Microsoft Sp.z.o.o.
Program "Partnerstwo dla Przyszłości" realizowany od 2004 roku,
dedykowany jest polskiej edukacji wspierając wszelkie innowacyjne
inicjatywy przeciwdziałające zjawisku "wykluczenia cyfrowego"
młodego pokolenia. Stanowi on polską implementacją światowego
programu "Microsoft Partners in Learning".
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja
kryzysowa
- Strajk w KWK Budryk - Imago Public Relations
Strajk w KWK Budryk, najdłuższy protest w górnictwie po
transformacji ustrojowej, wzbudził ogromne zainteresowanie i
zagroził stabilności Jastrzębskiej Spółki Węglowej - jednego z
największych europejskich producentów węgla. Celem działań PR było
zrównoważenie argumentów komitetu strajkowego przez prezentowanie
opinii publicznej stanowiska pracodawcy oraz doprowadzenie do jak
najszybszego zakończenia sporu.
Public Affairs & Lobbying
-
NapiszmydoEuropy.pl - Raczkiewicz Chenczke Consultants; Eurobank ;
Fundacja Projekt: Polska
Kampania NapiszmydoEuropy.pl miała na celu wsparcie polskiej walki
o siedzibę Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii. Była
kierowana do wewnątrz kraju (aktywizacja poparcia społecznego i
mobilizacja polskich decydentów) oraz zagranicę (poparcie społeczne
stało się silnym argumentem dyplomatycznym). Projekt zgromadził
koalicję mediów, NGO's, naukowców i polityków. Poparcia EIT
udzieliło ćwierć miliona Polaków.
- Festiwal Promocji Miast i Regionów - Stroer Polska Sp.z.o.o.;
Feedback/Hill&Knowlton
Festiwal Promocji Miast i Regionów jest narzędziem realizacji
strategii public affairs Grupy Ströer, dzięki któremu firma
nawiązała i podtrzymała relacje z kluczowymi pod względem
biznesowym samorządami oraz utrwaliła wizerunek wiarygodnego
partnera. Festiwal zgromadził kilkuset przedstawicieli miast i
regionów, dając im możliwość poszerzenia wiedzy dotyczącej
marketingu miejsc, wymiany doświadczeń, nawiązania współpracy.
Kampania społeczna
- Zmień kraj. Idź na
wybory - PKPP "Lewiatan"; Fundacja im. S. Batorego; Stowarzyszenie
Komunikacji Marketingowej SAR; Fundacja Forum Obywatelskiego
Rozwoju
Kampania "Zmień kraj. Idź na wybory" zachęciła do udziału w
wyborach ponad 20 proc. głosujących. Dzięki działaniom PR udało się
zaangażować w nią media, które bezpłatnie wyemitowały reklamy za
2,5 mln złotych. Strona internetowa kampanii dostała nagrodę
Webstar 2007 w kategorii kampanii społecznych. Stała się ona także
przedmiotem medialnej debaty.
Komunikacja wewnętrzna
- Strategia budowy identyfikacji pracowników z marką Play
-Walk&Talk
Projekt miał na celu zaplanowanie i konsekwentną realizację
strategii budowy wizerunku marki Play wśród pracowników P4 -
operatora tej sieci. Pozycjonowanie tej marki wymagało zastosowania
korelujących z tym pozycjonowaniem działań bazujących na
zaskoczeniu, ambientowym charakterze i zachowujących spójność
estetyczną z realizowaną strategią reklamową.
Event
- Gadu-Gadu ze stacją kosmiczną -
Gadu-Gadu SA
Projekt umożliwiał użytkownikom Gadu-Gadu zadanie pytania Załodze
Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS - trzem astronautom
okrążającym Ziemię. Internauci przesyłali propozycje pytań na
specjalny nr GG 130, który stał się symbolicznym numerem stacji. W
30. rocznicę startu M. Hermaszewskiego w kosmos, 27.06.2008
internauci mogli obejrzeć wideo z pokładu stacji z odpowiedziami na
pytania.
Corporate Social Responsibility
- Fundusz Kropli Beskidu: "Każda kropla wody z Beskidu to nasze
dziedzictwo - szanujmy je wspólnie" - Coca-Cola HBC Polska
Sp.z.o.o.; Coca-Cola Poland Services Sp.z.o.o.
Fundusz Kropli Beskidu wspiera inicjatywy obywatelskie na rzecz
ochrony zasobów wodnych w Beskidzie Niskim i Sądeckim.
Gala wręczenia statuetek Złote Spinacze 2008 odbyła się 27 listopada w hotelu Hyatt w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Partner of Promotion, Microsoft i Gadu-Gadu ze Złotymi Spinaczami 2008