SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat

Zaskakujące wyniki raportu firmy Conviva na temat platform streamingowych. Ich oglądalność w ciągu 3 ostatnich lat wzrosła aż o 266 proc. W samym III kwartale br. widzowie na całym świecie poświęcają na serwisy OTT 21 proc. więcej czasu niż przed rokiem.

Rynek streamingowy rośnie dzięki Europie i przede wszystkim krajom rozwijającym się, położonym w Ameryce Południowej, Afryce i Oceanii. W Ameryce Północnej pozycja serwisów OTT jest już ugruntowana. Wzrósł przekroczył więc zaledwie 2 proc.

- Oglądalność treści streamingowych wzrosła o 266 procent w ciągu ostatnich trzech lat, całkowicie zmieniając branżę rozrywkową, wydawniczą i reklamową - powiedział Keith Zubchevich, dyrektor generalny Conviva. - Tematy takie jak jakość obrazu, potencjał rynku reklamowego i zaangażowanie społeczne są teraz na pierwszym miejscu, a nadawcy i dostawcy treści, którzy skutecznie wykorzystują możliwość poprawy w tych obszarach, będą nie tylko liderami branży pod względem zadowolenia subskrybentów i widzów, ale także przychodów - dodał szef firmy Conviva.

Zobacz także: Streaming zastąpi platformy cyfrowe i sieci kablowe? „Monopol został bezpowrotnie utracony”

Buforowanie prawie wyeliminowane

Wpływ na rozwój serwisów streamingowych mają też coraz lepsze łącza internetowe. III kwartał br. jest pierwszym, w którym użytkownicy OTT z całego świata musieli czekać na wyświetlenie poniżej 1 proc. treści. Największa poprawa, jeśli chodzi o buferowanie, nastąpiła w krajach rozwijających się. W Afryce nastąpił spadek tego rodzaju problemów technicznych o 78 proc. Najrzadziej kłopoty z buforowaniem mieli mieszkańcy Ameryki Północnej. Jednocześnie poprawa przepustowości łącz doprowadziła do poprawy jakości obrazu w niemal każdym rejonie świata.  

Zobacz także: Nowe platformy osłabią Canal+? „Mamy długoterminowe umowy w zakresie TVOD”

Choć w porównaniu do III kwartału ub.r. rzadziej korzystamy z treści wideo na dużych ekranach (telewizory, przystawki z Android TV czy Roku, konsole do gier), to nadal przed tymi urządzeniami poświęcamy trzy czwarte (73 proc.) czasu poświęconego na oglądanie. W Ameryce Północnej to aż 82 proc. W Azji najwięcej osób sięga po treści streamingowe za pośrednictwem smartfonów, tabletów czy ekranów komputerów.

Reklama w streamingu rozwija się

Rynek reklamy w streamingu odnotował znaczne zyski w III kwartale 2021 r. Liczba wyświetleń reklam i testowych spotów wzrosła o ponad 30 procent w porównaniu z II kwartałem br. Tylko 15 proc. reklam w III kw. nie zostało wyświetlonych zgodnie z przeznaczeniem, co oznacza spadek o 23 proc. niewykorzystanych szans reklamowych kwartał do kwartału. Czas trwania reklamy zmniejszył się o 3 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem do 26 sekund, spełniając prośby konsumentów o krótsze przerwy reklamowe. Dotyczy to oczywiście darmowych platform AVoD, czyli oferowanych w modelu reklamowym, jak uruchomiona w sierpniu br. Polsat Go. Najpopularniejsze platformy, takie jak Netflix, Disney+, HBO Max nie wyświetlają w standardowej ofercie reklam. W USA HBO Max posiada jednak ofertę z reklamami, która jest tańsza od standardowej subskrypcji.

Dołącz do dyskusji: Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl