SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Połowa Polaków płaci za usługi cyfrowe. Co trzeci subskrybuje serwisy z serialami i filmami

Już niemal połowa z nas korzysta z różnego rodzaju usług subskrypcyjnych w internecie - wynika z raportu na zlecenie Santander Consumer Banku. Największą popularnością cieszą się platformy umożliwiające oglądanie filmów i seriali np. Netflix czy HBO GO (35 proc.).

Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić w jaki sposób Polacy podchodzą do usług subskrypcyjnych, szczególnie w zakresie usług cyfrowych.

Raport „Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” pokazuje, że z subskrypcji cyfrowych korzysta już niemal połowa z nas, z czego najwięcej płaci za dostęp do platform z filmami i serialami takimi jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime (35 proc.).

Wśród młodszych Polaków serwisy te praktycznie zastąpiły tradycyjną telewizję, co widać po odpowiedziach badanych przez bank. Subskrybowanie ich deklaruje aż 72 proc. ankietowanych w wieku 18-29 lat i 50 proc. 30-latków. Dostęp do zróżnicowanej oferty filmów i seriali jest istotny niezależnie od dochodów, korzysta z niej co czwarty Polak zarabiający do 1999 zł miesięcznie (26 proc.).

Na drugim miejscu wśród najczęściej subskrybowanych usług znalazły się serwisy streamingowe z muzyką takie jak Spotify czy Tidal, których używa 12 proc. badanych. Mniejsze zainteresowanie ich subskrypcjami wiąże się pewnie z tym, że w przeciwieństwie do filmów i seriali mają one większą konkurencję ze strony choćby radiostacji internetowych.

Subskrypcje serwisów z muzyką kupują częściej osoby o wysokich dochodach, przekraczających 5000 zł miesięcznie (31 proc.), chociaż podobnie jak w przypadku platform do oglądania filmów, najbardziej interesują się nimi dwudziestolatkowie (31 proc.) i trzydziestolatkowie (17 proc.).

Kto subskrybuje usługi cyfrowe?

Jak pokazuje badanie Santander Consumer Banku, usługi subskrypcyjne są najbardziej popularne wśród najmłodszej grupy ankietowanych w wieku 18-29 lat. Tylko 11 proc. z nich nie ma wykupionej żadnej subskrypcji. Ten model jest też często wybierany przez osoby mieszkające w metropoliach powyżej 500 tys. mieszkańców (z podobnych usług nie korzysta tam tylko 44 proc. mieszkańców).

Odsetek osób nieposiadających żadnej subskrypcji wyraźnie spada też w przypadku osób zarabiających od 4000 do 4999 zł miesięcznie i Polaków osiągających dochody powyżej 5000 zł (wynosi kolejno 33 i 29 proc.).

Gorzej wygląda sytuacja w odniesieniu do starszych grup wiekowych. W pokoleniu czterdziestolatków i pięćdziesięciolatków z żadnej formy subskrypcji nie korzysta ponad połowa osób (kolejno 53 i 56 proc.).

Wśród seniorów w wieku 60-69 lat odsetek ten wynosi już 80 proc. Również zarabiający najmniej częściej rezygnują z możliwości posiadania podobnych usług. Ponad połowa osób o dochodach nie przekraczających 2000 zł miesięcznie nie jest zainteresowana tym modelem biznesowym (58 proc.).

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRiS pod koniec listopada 2020 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n=1000.

Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków płaci za usługi cyfrowe. Co trzeci subskrybuje serwisy z serialami i filmami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl