SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie marki na Facebooku najczęściej publikują posty w godzinach roboczych

Aktywność administratorów polskich stron komercyjnych na Facebooku wciąż skupia się w ciągu tradycyjnych godzin pracy - wynika z analizy firmy Sotrender.

Najwięcej postów ukazuje się między godz. 9 a 16, a zdecydowanie najpopularniejszą godziną publikowania, tak samo jak przed rokiem, jest godz. 10. Wiele postów jest publikowanych także o 11 i 12, a ich liczba spada w porze lunchowej, by ponownie wzrosnąć pod koniec tradycyjnego czasu pracy, czyli w okolicach godz. 15. Wyraźna tendencja spadkowa zaczyna się ok. godz. 16. Wieczorem liczba postów na chwilę jeszcze wzrasta, by w końcu około godz. 21 zacząć się pokaźnie zmniejszać.

Analogiczna sytuacja miała miejsce w lipcu 2013 r. Teraz analizie poddano posty opublikowane na Facebooku przez ponad 4 tys. polskich stron komercyjnych w okresie 1-31 sierpnia 2014 r.

Tak jak przed rokiem analizie poddano przyzwyczajenia administratorów stron z trzech kategorii: banki, alkohole i macierzyństwo. Okazało się, że dla poszczególnych kategorii najchętniej wybierane godziny publikowania postów uległy pewnym zmianom.

W przypadku banków zdecydowanie najbardziej "oblężoną" postami godziną jest 10, podczas gdy przed rokiem była to godz. 11.

Strony poświęcone macierzyństwu nadal publikują najwięcej w godzinach porannych, zwłaszcza po 9, 10 i 11, a potem następują spokojniejsze godziny.

Najbardziej zmieniły się przyzwyczajenia prowadzących profile o tematyce alkoholowej. W ubiegłym roku najchętniej dodawali oni wpisy o godz. 20, a teraz zdecydowanie chętniej wybierają godz. 16 i 17.

Administratorzy stron z poszczególnych kategorii starają się docierać do swoich grup docelowych poprzez odpowiedni wybór czasu komunikacji, ale powyższe dane pokazują, że - tak jak przed rokiem - wtedy, kiedy użytkownicy Facebooka są najbardziej aktywni, ukazuje się najmniej postów.

autor:
Aleksandra Prejs, Sotrender, wpis pochodzi z bloga firmy sotrender

Dołącz do dyskusji: Polskie marki na Facebooku najczęściej publikują posty w godzinach roboczych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Spec
Lipne badanie jak cały sotrender - po co publikujecie te głupoty ?

A ta dzisiejsza akcja ZAjaca na FAcebooku to gościa kompromituje już maksymalnie

Czyżby wyjazd do USA to totalna klapa?

Miał byc drugi brabd24 a tu taka mega porażka
0 0
odpowiedź
User
kolega
ta Zając i USA - hahahaha ;)
0 0
odpowiedź