SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orlen analizuje, czy przywrócić markę CPN na wybranych stacjach

PKN Orlen prowadzi wstępne prace analityczne, czy warto na wybranych stacjach benzynowych firmy przywrócić markę CPN, wycofaną z rynku w 2000 roku.

Nieoficjalną informację o tym, że na jednej ze stacji Orlenu na warszawskiej Pradze zostanie przywrócona marka CPN, podała agencja ISBnews. Według niej koncern paliwowy chce w ten sposób zabezpieczyć markę CPN, po tym jak zewnętrzne podmioty starały się przejąć prawa do niej.

Nazwa CPN funkcjonowała od 1945 roku, kiedy utworzono Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi „CPN”, potem przekształcony w spółkę Centrala Produktów Naftowych CPN. W 1999 roku została ona połączona z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.

Biuro prasowe PKN Orlen w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl potwierdziło jedynie, że firma jako właściciel znaku towarowego CPN na razie wstępnie analizuje, czy warto przywrócić go na rynek.

- Nie można zaprzeczyć, że przez lata funkcjonowania, marka CPN dla wielu pokoleń kierowców stała się synonimem stacji paliw - uzasadnia biuro prasowe koncernu. - Firma prowadzi jedynie wstępne prace analityczne, podobnie jak przy wielu innych realizowanych w koncernie projektach, które mają dać odpowiedź na pytanie, czy z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, zasadne byłoby odtworzenie pojedynczych historycznych stacji paliw pod marką CPN - dodaje, zaznaczając, że firma nie podjęła jeszcze żadnych decyzji w tym zakresie.

Dołącz do dyskusji: Orlen analizuje, czy przywrócić markę CPN na wybranych stacjach

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Z ledwością pamiętam tą markę. Całkiem sporą część życia widziałem markę Orlen.
CPN tak PRLowsko się kojarzy. Nic dziwnego, że na to wpadli, skoro cały kraj wrzucił wsteczny bieg.
0 0
odpowiedź
User
prawnik
Z ledwością pamiętam tą markę. Całkiem sporą część życia widziałem markę Orlen.
CPN tak PRLowsko się kojarzy. Nic dziwnego, że na to wpadli, skoro cały kraj wrzucił wsteczny bieg.
0 0
odpowiedź
User
Jancio
CPN to benchmark rynkowy. A logo jest klasyką designu, którą zachwyca się świat. Jak w ogóle można było z tego zrezygnować na rzecz idiotycznych nazw orlen i bliska, które są obciachowe po prostu. W Stanach, by skakali, żeby mieć taką indentyfikacją i historię marki. U nas dopiero teraz rozważają powrót. O wiele lat za późno. Ale dobrze, że nowe pokolenie menadżerów zaczyna myśleć strategicznie. Wreszcie!
0 0
odpowiedź