SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie 3,6 mld zł na reklamę online w I półroczu 2023 roku

W pierwszym półroczu 2023 roku wydatki na reklamę online wyniosły prawie 3,6 mld zł, o 400 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu IAB Polska/PwC AdEx. 

Po pierwszym kwartale roku 2023, w którym odnotowano indeks wzrostu na poziomie prawie 14 proc., reklama online utrzymała dwucyfrowe tempo rozwojowe. W drugim kwartale wyniosło ono bowiem prawie 11 proc., co przełożyło się na dynamikę w całym półroczu na poziomie 12 proc.

W podziale na formaty reklamowe, dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), pozyskująca 42 proc. udziału i wyprzedzająca SEM, stanowiący jedną trzecią tortu reklamowego online. Prawie wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową, która odnotowała niewielki spadek.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama, zdominowana przez zdecydowanego lidera w postaci „handlu”. Największe wzrosty odnotowały: „farmaceutyki, leki” oraz „motoryzacja”.

 

W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Agora, Burda Media, Cormedia, CS Group (szacowane), Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK Digitree Group, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Pracuj, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR Media, Havas Media, IDG, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 19 października 2023 r.

Dołącz do dyskusji: Prawie 3,6 mld zł na reklamę online w I półroczu 2023 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl