SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu

Ósmy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,96 mln osób. W porównaniu do ub.r. produkcja straciła 60 tys. widzów, choć wzrósł jej udział w rynku. Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,48 mln zł.

Serial „Przyjaciółki” Serial „Przyjaciółki”

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 1 września do 17 listopada br.) śledziło średnio 1,96 mln widzów. Przełożyło się to na 13,58 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 14,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,70 proc. w grupie 16-59.

Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Obejrzało go 2,19 mln widzów.

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

17-11-2016

21:10:34

22:09:46

2 185 284

14,48%

13-10-2016

21:13:00

22:10:52

2 046 695

13,99%

29-09-2016

21:10:44

22:08:45

2 022 928

13,93%

Dla porównania, szóstą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 13,33 proc. oraz 12,67 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 60 tys. widzów, choć jej udział minimalnie wzrósł w grupie 4+ (w 16-49 nastąpił spadek).

Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 20,60 proc. udziału. Na trzecim miejscu znalazł się TVN („Singielka” i „Kuchenne rewolucje”; 10,80 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i filmy fabularne; 4,32 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Polsat też był drugi, ale za TVN.

Oglądalność „Przyjaciółek 8” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1

2 972 201

20,60%

694 519

11,80%

1 306 931

14,87%

Polsat - Przyjaciółki 8

1 959 775

13,58%

826 808

14,04%

1 291 927

14,70%

TVN

1 558 469

10,80%

895 691

15,21%

1 202 409

13,68%

TVP2

622 974

4,32%

286 627

4,87%

417 936

4,76%

Wpływy z reklam wokół „Przyjaciółek 8” wyniosły 24,48 mln zł. Dla porównania, „Przyjaciółki 6” zarobiły z reklam 19,02 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polsat planuje na przyszły rok dziewiątą edycję serialu.

„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska.

Serial produkuje Akson Studio.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.

Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
serialowiec
przestańcie pisać "edycja"... lepszym słowem jest sezon, seria albo transza.
0 0
odpowiedź
User
Nicko
2 mln oglądały, a nie oglądało.
0 0
odpowiedź
User
marketer
słaby serial
0 0
odpowiedź