SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio Kraków z nowym logo

Radio Kraków po prawie 20 latach zmienia swoją identyfikację wizualną. Nowa oprawa stacji, oparta na nowym logotypie, ma być prostsza i bardziej nowoczesna.

Przedstawiciele Radia Kraków przyznają, że dotychczasowe logo rozgłośni, funkcjonujące z drobnymi modyfikacjami od prawie 20 lat, było archaiczne i kojarzyło się stylistyką projektową lat 80. - Nie nadążało za metamorfozą, jaką nasza stacja przeszła w ostatnim czasie - ocenia Marcin Pulit, prezes Radia Kraków. - Dlatego zmiana logotypu była jednym z naszych założeń strategicznych. Dbając o wysoki poziom programu, musimy również dbać o najwyższą jakość komunikatu wizualnego - podkreśla.

Nowe logo zachowało charakterystyczny układ typograficzny i granatową kolorystykę poprzedniego znaku. Bardziej wyeksponowana została nazwa stacji, za to usunięto dopisek „Małopolska”. Dotychczasowa grafika kolista, symbolizująca emisję, rozbrzmiewanie fal radiowych, pozostała jedynie w formie małego wycinka, kojarzącego się z typograficznym znakiem cudzysłowu.

Nowe logo ma być bardziej nowoczesna, prostsze, czytelniejsze i łatwiejsze w użyciu. - Nasi słuchacze muszą mieć jasny przekaz, że jesteśmy rozgłośnią nowoczesną i profesjonalną - opisuje Marcin Pulit.

Logotyp zostało już wprowadzone do oznakowania siedziby i studiów terenowych Radia Kraków, wozu transmisyjnego i samochodów reporterskich, a także na stronę internetową stacji. W najbliższym czasie pojawi się m.in. na materiałach promocyjnych, banerach i gadżetach. Rozgłośnia przeprowadzi też kampanię reklamową w Krakowie i innych najważniejszych miastach Małopolski.

Hasłem przewodnim Radia Kraków pozostał slogan „Nadajemy do myślenia”. - Wprowadzane konsekwentnie od półtora roku zmiany zakładają, że nasza rozgłośnia ma być opiniotwórcza, ma zaspokajać wyższe aspiracje, a jednocześnie być bliska i użyteczna. Chcemy być ambitną i nowoczesną przeciwwagą dla tabloidyzujących się mediów - deklaruje Marcin Pulit.

Kreacją nowego logotypu i identyfikacji wizualnej Radia Kraków zajęło się krakowskie Studio Otwarte.

Dołącz do dyskusji: Radio Kraków z nowym logo

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
o matko!! to takie radio jest ? i pomyśleć że mieszkam na Krowodrzy :D to pewnie ten okrąglak przy Alejach, którym zawiaduje raz jakiś pisior, raz wszechpolak a teraz zapewne omnipotencjalny platfus. Mylę się ??
0 0
odpowiedź
User
fajbusiewicz
Ależ "nowoczesne" logo. Dwa przecinki alias dwa plemniki. I kupa pierdół o nowoczesnośći. a penwie znajomym z zaprzyjaźnionej agencji trza dać zarobić> Pierwsze słyszę,żeby dobre loga się starzały. jakiż to geniusz wymyślił..ciekawe co na to coca cola albo volkswagen. Prezes-Filozof z podewsia.
0 0
odpowiedź
User
lajkonik
w RK archaiczni to są dziennikarze - pan Pisiek podstarzały niezrealizowany kabareciarz i znudzony sobą facio o poranku. Plus wiecznie mylący się serwisant . zamiast wyrzucać kasę na logo lepiej zainwestujcie w szkolenia prezenterów. A ten ich prezesik to ciągle błyska jakimś pr - owym bon motem rodem ze szkoleń dla początkujących mrówek z korporacji...
A poza tym niech żyje RMF - najlepsza muza pod słońcem
0 0
odpowiedź