SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Kompania Piwowarska, Nike, „Wyszeruj swoje organy” (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się dwa międzynarodowe spoty firmy Nike oraz dwie produkcje lokalne. Są to klipy „Unlimited Youth” i „Unlimited Will” oraz polskie kampanie Kompanii Piwowarskiej i serwisu Dawca.pl.

Dawca.pl - „Wyszeruj swoje organy”
Agencje: K2, D35

Świetna i potrzebna akcja, do tego dobrze stargetowana - do młodych ludzi, z fajnym hasłem trafiającym właśnie do nich.

Serwis Dawca.pl prowadzi kampanię społeczną „Wyszeruj swoje organy” zachęcającą do podpisywania oświadczeń woli o przekazaniu po śmierci swoich organów do transplantacji.

 

Spot pod hasłem „Wyszeruj swoje organy” zachęca do podzielenia się z innymi czymś bardziej wartościowym niż tylko zdjęcia i zabawne filmiki z wakacji. Akcja przekonuje, że podpisanie oświadczenia woli wymaga niewiele wysiłku, a może uratować komuś życie. Kampania jest skierowana przede wszystkim do osób młodych. Klip został udostępniony na profilach Dawca.pl w social media.


Nike: „Unlimited Youth” i „Unlimited Will”
Agencja: Wieden+Kennedy Portland

Tych reklam nie mogło po prostu zabraknąć w naszym cotygodniowym rankingu reklamowym. Są oryginalne, pokazują niebanalnych ludzi, a przez to fantastycznie budują wizerunek marki.

Firma Nike rozpoczęła w minionym tygodniu emisję dwóch nowych spotów w ramach akcji „Unlimited Campaign”. Bohaterką pierwszego spotu „Unlimited Youth” jest siostra Madonna Buder, a klip pokazuje jej determinację, by rzucić wyzwanie stereotypom na temat wieku.

 

Kampania ma być wyrazem uznania zarówno dla amatorów jak i światowej sławy mistrzów, którzy codziennie mierzą się z granicami swoich możliwości. Tego lata są gotowi, by pokazać swój nieograniczony potencjał podczas rozgrywek na najwyższym międzynarodowym szczeblu - podczas igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro.

Madonna Buder w 2005 roku, gdy miała 65 lat, po raz pierwszy ukończyła triathlon Ironman na Hawajach. W wieku 75 lat amerykańska zakonnica została najstarszą kobietą, która wzięła udział w ekstremalnych zawodach, a w 2012 - zdobyła tytuł najstarszego uczestnika w historii.

Obecnie, w wieku 86 lat, może się pochwalić ukończeniem aż 40 wyścigów. Każdy z nich składał się z 3,8 km pływania, 180 km jazdy na rowerze oraz 42 km biegu. Dzięki uporowi w dążeniu do celu, zyskała przydomek „Żelazna Zakonnica”.

Twoje nastawienie nigdy Cię nie opuszcza, zawsze jest przy Tobie - wyjaśnia siostra Buder. - To dzięki niemu coś osiągasz albo wręcz przeciwnie - działasz na własną niekorzyść. Jeśli zachowujesz optymistyczne podejście, możesz zmienić coś negatywnego w pozytyw. Zakonnica łączy duchowe przewodnictwo z prostymi wskazówkami, które młodsi sportowcy łatwo mogą wdrożyć w życie - Mały krokami dojdziesz do maratonu.

Z kolei film „Unlimited Will”, który jest ostatnim klipem kampanii Nike Unlimited Campaing to historia niezwykłego sportowca, Kyle’a Maynarda oraz jego determinacji, aby przezwyciężyć wszelkie przeciwności, które los postawił na jego drodze. - Takim decydującym momentem, który odmienił moje życie była pierwsza szarża podczas meczu futbolu amerykańskiego. Po prostu założyłem kask i z całych sił zaatakowałem przeciwnika na wysokości goleni - wspomina Kyle Mynard. Nazywa siebie wspinaczem, autorem, sportowcem oraz spikerem motywacyjnym, „którego życiowa filozofia opiera się na specjalizacji w braku specjalizacji”. To również pierwszy niepełnosprawny sportowiec, pozbawiony wszystkich czterech kończyn, który wspiął się na Kilimandżaro bez użycia protez.

 

Za kreację reklam odpowiada agencja Wieden+Kennedy Portland, a ich produkcją zajęła się firma Prettybird.


Kompania Piwowarska - „Bądź mądry”
Agencje: Double i Szeri Szeri

Brawo po pierwsze za konsekwencję (bo KP od lat promuje odpowiedzialne picie alkoholu), po drugie - za ciekawy pomysł z koszulkami.

Kompania Piwowarska prowadzi akcję dotyczącą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Działania pod hasłem „Bądź mądry”, skierowane są głównie do kobiet w ciąży i kierowców.

Akcja jest oparta na memach, które mają wspólne przesłanie: odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne. Ilustrują to koszulki z trzema różnymi typami haseł: dla kierowców (ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i napisałem „Jestem mądry/mądra i dobrze się prowadzę”), dla kobiet spodziewających się dzieci (ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu” i napisem „Jestem mądra i to mi nie ciąży”) oraz dla wszystkich dorosłych, którzy nie popierają picia alkoholu przez nieletnich (ze znaczkiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i napisem „Jestem mądry, trzeźwy i przystojny” lub „Jestem mądra, trzeźwa i seksowna”).

 

Do akcji włączyło się dziesięcioro twórców internetowych: Adam Wiejak „Poszukiwacz”, Malwina Bakalarz, Maciej Mazurek, Michał Kopik, Mateusz Jasiński, Natalia Tur, Tomasz Czajkowski, Tomasz Saweczko, Maria Górecka i Michał Górecki. Wszyscy nagrali krótkie klipy promujące odpowiedzialne spożycie alkoholu i udostępnili je na swoich profilach w social media.

- Nasze koszulki bardzo spodobały się blogerom. Wierzymy, że dzięki zabawnym hasłom przypadną do gustu także wielu innym osobom, a ich nabywcy staną się naturalnymi ambasadorami ważnej idei. Każdy może przyłączyć się do kampanii „Bądź mądry” i zamanifestować poparcie dla postawy odpowiedzialnego spożywania alkoholu poprzez zakup koszulki - opisuje Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej.

 

Koszulki są do kupienia w promocyjnej cenie 20 zł w serwisie koszulkowo.com/producenci/sklep-kp.

Wzory koszulek zaprojektowała agencja Double Brand, a za koncepcję i realizację całej kampanii odpowiada agencja Szeri Szeri.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Kompania Piwowarska, Nike, „Wyszeruj swoje organy” (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
po co marnować kasę na reklamę mózgotrzepów nazywanych dla zgrywy "piwami" ??
odpowiedź