SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowe inwestycje w reklamę internetową w USA

W 2007 roku amerykańskie firmy zainwestowały w reklamę internetową rekordowe 21,2 mld dol. czyli o 26% więcej niż rok wcześniej - wynika z "Internet Advertising Revenue Report". Również w Polsce znacznie wzrosły nakłady na to medium reklamowe.

Największy udział w wynoszących w ubiegłym roku 21,2 mld dol. inwestycjach w reklamę online przypadł promocji w wyszukiwarkach - 42% oraz kampaniom banerowym - 21%, co odzwierciedla trend z 2006 roku. "Internet Advertising Revenue Report", przygotowany przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i PricewaterhouseCoopers, potwierdza trend corocznego zwiększania się budżetów przeznaczanych na kampanie internetowe. W ostatnim dziesięcioleciu inwestycje w reklamę online wzrosły dwudziestokrotnie - z 0,9 mld dol do 21,2 mld dol..

Internet jest w Stanach Zjednoczonych trzecim medium reklamowym pod względem wielkości, wyprzedzanym tylko przez prasę i telewizję. Na reklamę w gazetach i czasopismach amerykańskie firmy wydały bowiem w 2007 roku 48,6 mld dol., a koszty promocji telewizyjnej wyniosły 31,2 mld dol.

Trendy widoczne w Stanach Zjednoczonych znajdują swoje odzwierciedlenie w polskim rynku reklamowym. W 2007 roku firmy z Polski zainwestowały o 67 mln zł więcej w reklamę online niż w promocję radiową. Zmniejszeniu uległa też różnica w wielkości nakładów reklamowych na internet a media tradycyjne: prasę i telewizję.

- Skuteczność reklamy internetowej rośnie z każdym rokiem, dlatego coraz większe są też budżety przeznaczane na promocję w sieci i oczekiwania klientów względem agencji interaktywnych - komentuje Michał Wojda, account director agencji EURA7. Takie połączenie stymuluje rozwój branży reklamy internetowej, jak również biznesu korzystającego z jej usług - dodaje.

  • Więcej informacji:
  • USA

Dołącz do dyskusji: Rekordowe inwestycje w reklamę internetową w USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl