SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rewelacyjny start platformy cyfrowej n

nRadio (autorstwa Kozidrak, Kayah, Możdżera), filmowe hity na życzenie oraz kilka nowych kanałów na platformie 'n' zapowiada Maciej Sojka, prezes ITI Neovision.

„Na dzień dzisiejszy mamy 142,253 abonentów. Jesteśmy zadowoleni po sześciu miesiącach funkcjonowania. Do końca roku planujemy mieć 300 tys. abonentów. W przyszłym roku chcemy osiągnąć poziom 500 tys., co pozwoli nam osiągnąć wskaźnik rentowności EBITDA” – powiedział w środę na multimedialnej prezentacji szef projektu Maciej Sojka.

Podał też liczbę odłączeń od sieci, utraty klientów (tzw. współczynnik churn). Po pół roku wynosi on 0,94 proc., gdzie w Europie dla platform cyfrowych, tyle, że w skali roku, plasuje się na poziomie 10 proc. Sojka nie chciał natomiast zdradzić ilu abonentów korzysta w tej chwili z usługi VOD (Video on Demand). Abonenci „n” to głównie nowi użytkownicy (ponad 40 proc.). Reszta albo przeszła z Cyfry+ (ok. 20 proc.), albo z Cyfrowego Polsatu (kilkanaście procent).

Maciej Sojka przedstawił też szeroką, ofertę usług i nowych kanałów, jakie od września wzbogacą platformę.

Interface oprogramowania nboxa będzie trójwymiarowy i bardziej przejrzysty, przez co poprawi się nawigacja. Wprowadzono opcję sortowania kanałów na liście użytkownika, czy szybkie dodawanie kanału do listy użytkownika. Dekoder nabiera funkcji internetowych. Dzięki wbudowanej w system przeglądarce HTML, osiągnie dostęp do specjalnych portali kompatybilnych z kanałami TVN.

„Na początek proponujemy serwisy TVN24 i nSport. Oglądając oba klient otrzymuje możliwość uzyskania dodatkowych informacji w formie tekstu oraz zdjęć, pojawiających się na ekranie telewizora” - mówił Sojka. Pierwszy będzie dostępny przez satelitę, drugi wymaga podłączenia do internetu. Upgrade oprogramowania dla nbox HDTV nastąpi na początku czerwca, a dla nbox HDTV recorder pod koniec lipca.

„W rozmowach, jakie cały czas prowadzimy, nasi klienci podkreślają brak radia. Wychodzimy im na przeciw i oferujemy nRadio, będące niczym innym jak tunerem internetowym” – mówił dalej.

Dokonano wyboru kilkuset stacji internetowych, ale co najważniejsze i bardzo trafiające w dzisiejsze trendy w dziedzinie radia internetowego, poproszono ludzi estrady o to, aby stworzyli swoje rozgłośnie radiowe. Dostęp do nich uzyskają ci, którzy nowego nboxa podłączą do internetu.

Do współpracy zaproszono Muńka Staszczyka, Beatę Kozidrak, Kayah, Leszka Możdżera i kontrowersyjnego brytyjskiego skrzypka Nigela Kennedy’ego. Każdy z nich przygotuje swoją rozgłośnie, a playlisty będą wypadkową tego, co sami mają do zaprezentowania i czego sami na co dzień słuchają.

 

„Będę grał alternatywę. Prezentował muzykę nieczęsto goszczącą w polskim eterze. Puszczał znanych artystów, jak Miles Davis, ale też lansował zupełnie nieznanych muzyków” – powiedział Leszek Możdżer.

Niestandardowe rozwiązania technologiczne podeprze od września szereg nowych kanałów. Największym zaskoczeniem okazuje się całodobowa telewizja Jerzego Owsiaka O.TV, który tym samym definitywnie rozstaje się z Telewizją Polską.

 

„16 lat pracowałem z telewizją publiczna. Przede mną ogromne wyzwanie, ale z racji tego, że mam ludzi, którzy mogą mi pomóc, nie boję się go podjąć” – powiedział Owsiak.

O.TV program kieruje do ludzi w wieku 16-22 lata. Jerzy Owsiak chciałby, aby korzystali z niego też nauczyciele, nie posiadający według jego opinii w tej chwili swojego medium. O.TV będzie o profilu edukacyjno-muzycznym. Zajmie się nauczaniem udzielania pierwszej pomocy, ale też zaprezentuje muzykę, którą zarejestrowano na ponad 300 koncertach od początku funkcjonowania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Przystanków Woodstock.

 
Owsiak bez sentymentu komentował swoje odejście z TVP.

„Chciałem serdecznie podziękować Telewizji Polskiej za te 16 lat pracy. Powód mojego odejścia jest bardzo prosty. Jeżeli przez te wszystkie lata ma się program o 12.50, czyli w godzinach bardziej dla wagarowiczów niż dla normalnych ludzi, to nie ma o czym mówić. Od dłuższego czasu interweniowałem w tej sprawie. Nikt się do mnie nie odezwał. TVP ma wielkie możliwości. To przecież ona stworzyła finał WOŚP, ale jeżeli dobrze pamiętacie, podczas ostatniego poważnie starliśmy się o antenowy czas. Dowiadywałem się z mediów, że urwano mi kilka godzin, że mój program wypada. Ten rodzaj komunikacji jest bezsensowny. Może gdybym był młodszy, przygryzłbym wargi, ale w momencie, kiedy pojawiła się oferta z „n”, nie mogę z niej zrezygnować. Zbieraliśmy gadżety na licytację finału i od pana Mariusza Waltera otrzymaliśmy obraz. Przy okazji porozmawialiśmy chwilę. Spytał mnie, co robię. Powiedziałem, że to i to, a on, a gdzie to widać, ja na to, że mam 20 minut na antenie. Wtedy padła propozycja, żeby taki kanał otworzyć. Chciałbym też zaznaczyć, że zawsze w trakcie finału zapraszane były wszystkie media i nie chcę, aby to się zmieniło. Powiem trochę górnolotnie. Orkiestra to dzisiaj już trochę sprawa narodowa”.

Jerzy Owsiak wypowiedział się też na temat administracji w TVP.

„To pan Bosak jest twórcą tego przedsięwzięcia. Autor słynnego powiedzenia „więcej Janka niż Jurka”. Jest to najbardziej bezsensowna osoba na swoim miejscu. I to jest ta najgorsza chała, jaką telewizja publiczna ma. Ludzi niekompetentnych na górze, zawodowców na dole”.

We wrześniu na platformie „n” zobaczymy kanał – nTalk, prezentujący najlepsze światowe talk-shows. Na antenie nTalk pojawią się programy amerykańskich gwiazd, takich jak: David Letterman, Jay Leno, Conan O’Brien, Rachael Ray, czy Oprah Winfrey. Sojka zapowiedział też powstanie nowego programu talk-show w tym roku, z przeznaczeniem na nTalk, mającego, jak się wyraził, wyznaczyć nowe standardy na rynku w tej kategorii.
„Planujemy też wprowadzić KidsCo, stację skierowaną dzieciom w wieku 3-7 lat, emitującą zero reklam, zero przemocy oraz kanał edukacyjny, o roboczej dziś nazwie Da Vinci, skierowany do dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych. Szczególny nacisk zostanie w nim położony na fizykę, chemię, matematykę, historię i geografię” - mówił.

Pytany czy wprowadzanie tylu nowych kanałów, zamiast inwestowanie w obecne, ma sens, odpowiadał, że praca nad ofertą na przykład takiego nSport trwa co najmniej kilka lat oraz, że ilekroć pojawia się jakiś ciekawy pomysł, jak z telewizją Jurka Owsiaka, „n” jest w stanie pozwolić sobie, aby ten projekt zrealizować.

Chociaż inaugurację kanału religijnego TVN i biznesowego zapowiedziano też po wakacjach, nie było o nich mowy na wczorajszej konferencji.

 

Przedstawiono natomiast nową ofertę filmową. Universal Pictures i ITI Neovision (właściciel „n”) podpisały umowę dotyczącą uruchomienia w Polsce usługi na życzenie – Picture Box. Jego launch był w grudniu 2006 w Wielkiej Brytanii. Polska jest drugim rynkiem, gdzie się pojawia. Picture Box zaoferuje filmy z wytwórni Universal Studios, wyprodukowane po 2000 roku. Będzie to 16 filmów (w tym jeden w wysokiej rozdzielczości) udostępnianych miesięcznie. Podpisano też umowy z innymi wytwórniami. W ich ramach nowości kinowe kilka miesięcy po premierze trafią na platformę, a dopiero później do innych stacji komercyjnych.

Trwa zacięta walka o widza pomiędzy trzema nadawcami. Cyfrowy Polsat wprowadzając tani abonament (już od 10 zł) chwalił się w tym tygodniu już 1,5 mln abonentami. Cyfra+ ma ich 920 tys.

Dołącz do dyskusji: Rewelacyjny start platformy cyfrowej n

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl