Rośnie sprzedaż telewizorów
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 53,5 miliona telewizorów.
To o 6 procent więcej w ujęciu rocznym i o 11 procent w porównaniu z II kwartałem - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
Najlepiej w okresie lipiec - wrzesień sprzedawały się telewizory LCD. Znalazły one 26,8 miliona nabywców, czyli o 32 procent więcej niż rok temu w tym samym okresie. Jeszcze wyższy wzrost - o 37 procent - odnotowano w przypadku telewizorów plazmowych. Sprzedano ich jednak znacznie mniej w porównaniu z odbiornikami LCD, bo 3,8 miliona.
Udział płaskich telewizorów na globalnym rynku sprzedaży wyniósł 57,1 procenta. Do odbiorników LCD należało 50 procent rynku, wobec 42,7 procenta w przypadku tradycyjnych telewizorów kineskopowych CRT oraz 7,1 procenta w przypadku plazm.
Pod względem dochodów ze sprzedaży liderem w III kwartale był Samsung, z udziałami w rynku na poziomie 22,5 procenta. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Sony (13,3 procenta rynkowych udziałów), LG Electronics (10,9 procenta), Panasonic (8,6 procenta) oraz Sharp (8 procent).
źródło: DisplaySearch
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż telewizorów