SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” w druku i internecie z animacjami satyrycznymi Patryka Sroczyńskiego

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) zaczyna publikację cotygodniowych komentarzy satyrycznych „#wSubiektywie” autorstwa Patryka Sroczyńskiego. W wersji drukowanej dziennika będą zamieszczane jako rysunki, a w jego serwisie internetowym - jako animacje.

Krótka animacja zapowiadająca komentarz będzie publikowana w sobotę w serwisie Rp.pl, natomiast w poniedziałek w „Rzeczpospolitej” na drugiej stronie znajdzie się jej rysunkowe rozwinięcie, a o godz. 12 - na Rp.pl i profilach „Rz” w mediach społecznościowych pojawi się finałowa animacja.

- Pole tematyczne będzie szerokie: od tematów gospodarczych, przez sprawy międzynarodowe, po politykę i kwestie społeczne. Z pewnością nie będziemy jednostronni politycznie. Ton tych rysunkowych komentarzy pozostanie w bliskim związku z katalogiem i wrażliwością naszej gazety - zapowiada Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. - Od rysownika satyrycznego wymagamy już nie tylko błyskotliwego, komentującego rzeczywistość statycznego obrazu, ale przede wszystkim poruszenia go. Bo przecież świat jest w ciągłym ruchu. Tak samo jak nasz czytelnik. Dlatego projekt zaczyna się i kończy w internecie - dodaje Cezary Szymanek, redaktor naczelny Rp.pl.

Patryk Sroczyński przygotowywał rysunki m.in. do pism „Vice”, „Gazeta Wyborcza”, „Wprost”, „Charaktery”. i brytyjskiego „New Statesman”.

Pod koniec ub.r. „Rzeczpospolita” zakończyła współpracę z Andrzejem Krauze, którego rysunki zamieszczano w dzienniku przez 16 lat. W geście sprzeciwu wobec tej decyzji z „Rz” rozstali się Robert Mazurek (w lutym zaczął współpracę z „Dziennikiem Gazetą Prawną”) oraz redaktorzy wydania „Plus Minus”: Dominik Zdort (w lutym został redaktorem naczelnym serwisu internetowego TVP.info), Filip Memches (jest dziennikarzem Polskiego Radia 24), Beata Zubowicz i Wojciech Stanisławski. Natomiast Konrad Kołodziejski przeszedł do „W Sieci”.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 50 168 egz. Natomiast według badania Gemius/PBI serwis Rp.pl w marcu br. miał 2,83 mln realnych użytkowników i 27,41 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” w druku i internecie z animacjami satyrycznymi Patryka Sroczyńskiego

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no
fajne
0 0
odpowiedź
User
no
fajne
0 0
odpowiedź
User
no
fajne
0 0
odpowiedź