SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samsung największym reklamodawcą świata (Top5)

Koreański koncern Samsung był największym reklamodawcą 2017 roku na świecie według serwisu AdAge. Pod względem wydatków reklamowych firmie udało się wyprzedzić globalnie Procter&Gamble.

Ranking największych reklamodawców świata otwiera koreańska firma Samsung z wydatkami w wysokości 11,2 mld dolarów – 13 proc. wyższymi w skali roku.

Drugi na podium jest koncern Procter&Gamble, który w tegorocznym rankingu stracił pozycję lidera. Firma wydała na reklamy i inne działania marketingowe 10,5 mld dolarów (w roku obrotowym kończącym się w czerwcu br.).

Trzecie miejsce w rankingu przypadło francuskiemu koncernowi kosmetycznemu L'Oreal z wydatkami w wysokości 8,6 mld dolarów.

Z raportu opracowanego przez AdAge wynika, że 100 największych reklamodawców na świecie wydało łącznie na reklamę 279 mld dolarów.

W omawianym okresie największą dynamikę wydatków reklamowych (w porównaniu do 2016 roku) odnotował chiński koncern Alibaba. Zwiększył je o 105 proc., do 2,7 mld dolarów.
Drugi pod tym względem był chiński Tencent Holdings – z dynamiką na poziomie 46 proc. (wzrost do 2 mld dolarów). Trzecie miejsce należy pod tym względem do firmy Viacom z USA – jej wydatki rok do roku wzrosły o 35 proc., do 1,3 mld dolarów.

W rankingu 100 największych reklamodawców świata AdAge znajduje się 47 firm z Ameryki Północnej, 31 z Europy i 22 z Azji.

Ranking powstał w oparciu o udostępnione przez marketerów i estymowane dane dotyczące wydatków na reklamę, media, marketing, digital i promocję sprzedaży.

Dołącz do dyskusji: Samsung największym reklamodawcą świata (Top5)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl