SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skokowy wzrost TikToka, w górę także Twitter i Pinterest. Na czele Facebook przed Instagramem (TOP serwisów społecznościowych)

Wśród serwisów społecznościowych w Polsce liderem z ogromną przewagą nad konkurentami pozostaje Facebook. W ciągu roku kilkukrotnie wzrosty odwiedzalności osiągnął TikTok, mocno zwiększyły się też wyniki Twittera, Pinterestu i Avaaz.org.

W marcu br. przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 22,98 mln polskich użytkowników, czyli 80,3 proc. wszystkich internautów w naszych kraju. Wykonali w serwisie 3,16 mld odsłon, średnio po 137,5 na każdego - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Facebook jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach. Zanotował trzy razy więcej użytkowników niż zajmujący drugiej miejsce przeglądarkowy Instagram (7,67 mln), w pozostałe dziewięć witryn z zestawienia łącznie miało 442,31 mln odsłon, czyli ponad siedem razy mniej od Facebooka.

Na Instagramie 7,67 mln polskich internautów wykonało 115,92 mln odsłon, natomiast Twitter przy 7,05 mln odwiedzających zanotował 79,02 mln odsłon. Wykop.pl miał 4,84 mln użytkowników i 104,58 mln odsłon, a Pinterest.com - 4,37 mln użytkowników i 29,37 mln odsłon.

Oprócz Wykopu w zestawieniu są dwie polskie witryny: służący do przechowywania i wymiany treści Chomikuj.pl oraz Siepomaga.pl, na którym prowadzone są zbiórki charytatywne. Pierwszy serwis w marcu miał 2,64 mln użytkowników i 45,15 mln odsłon, a drugi - 1,8 mln odwiedzających i 43,75 mln odsłon. Natomiast Reddit.com, amerykański odpowiednik Wykopu, zanotował 1,32 mln użytkowników i 15,52 mln odsłon.

Służący do publikacji petycji i zbierania poparcia dla nich Avaaz.org odwiedziło 1,29 mln internautów, wykonując 3,56 mln odsłon, natomiast na TikTok.com 1,29 mln użytkowników wygenerowało 5,42 mln odsłon.

Na Siepomaga.pl odwiedzający wykonał przeciętnie 24,2 odsłony, na Wykopie - 21,6, a na Chomikuj - 17,1. Natomiast na Avaaz.org ta średnia wyniosła tylko 2,7, a na TikToku - 4,2.

Dziesięć witryn z rankingu miało łącznie 55,28 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 3,6 mld odsłon. W porównaniu do marca ub.r., gdy zanotowały 48,73 mln odwiedzających i 3,81 mld odsłon, zanotowały wzrost liczby użytkowników o 6,55 mln (13,4 proc.) i spadek liczby odsłon o 212 mln (5,6 proc.).

Facebook przy wzroście liczby odwiedzających o 821,8 mln (3,7 proc.) stracił 232,11 mln odsłon (6,8 proc.). Podobnie zmieniła się odwiedzalność Instagrama: liczba odwiedzających w górę o 722,9 tys. (10,4 proc.), a liczba odsłon w dół o 37,07 mln (24,2 proc.).

Z kolei Twitter zyskał rok do roku 1,98 mln użytkowników (39,1 proc.) i 30,36 mln odsłon (62,4 proc.), a Pinterest - 1,16 mln odwiedzających (36 proc.) i 6,73 mln odsłon (29,7 proc.). Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały Avaaz.org i TikTok.com. W pierwszym serwisie liczba użytkowników zwiększyła się o 548,5 tys. (73,5 proc.), a liczba odsłon - o 1,34 mln (60,2 proc.), natomiast w drugim liczba odwiedzających potroiła się, a liczba odsłon wzrosła trzykrotnie.

Wykop.pl przy spadku liczby użytkowników o 414,4 tys. (7,9 proc.) zyskał 20,24 mln odsłon (24 proc.). Na Chomokuj.pl ubyło 104 tys. odwiedzających (3,8 proc.), a liczba odsłon zwiększyła się o 231,8 tys. (0,5 proc.), natomiast Reddit.com osiągnął wzrost o 110,1 tys. użytkowników (9,1 proc.) i 8,68 mln odsłon (127 proc.).

Dołącz do dyskusji: Skokowy wzrost TikToka, w górę także Twitter i Pinterest. Na czele Facebook przed Instagramem (TOP serwisów społecznościowych)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kakao
Ja korzystam z Kakao. Ciekawe dlaczego ten serwis nie został uwzględniony.
odpowiedź
User
kakao
Ja używam kakao. Ciekawe dlaczego nie został ten serwis uwzględniony
odpowiedź
User
taktak
pompowanie tik taka. Znowu lobby agencji, ktore chce się odkuć jak kiedys na Youtube czy FB ?
odpowiedź