SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada oglądalność "M jak miłość"

Zakończona w miniony wtorek kolejna seria emitowanego w TVP 2 "M jak miłość" cieszyła się o około 800 tys. widzów mniejszą oglądalnością niż edycja serialu emitowana rok wcześniej. Nadal jednak produkcja pozostaje hitem polskiej telewizji, a w tym sezonie zarobiła dla Dwójki aż 80 mln zł.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie od września ubiegłego roku do połowy czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio 8,74 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym 54,73 proc. (51,12 proc. w grupie 16-49). Rok wcześniej serial miał 9,5 mln widzów i 57,73 proc. udziału (55,29 proc.).


Wszyscy 4+
16 - 49
Sezon AMR SHR % SHR %
2007 - 2008 8 742 777 54,73% 51,13%
2006 - 2007 9 502 746 57,17% 55,29%


Spadek popularności "M jak miłość" widać także w danych o oglądalności dziesięciu najpopularniejszych odcinków w obu sezonach. Żaden z topowych epizodów właśnie zakończonej serii nie przekroczył 10 mln widzów, rok wcześniej widownię powyżej tej granicy miały wszystkie najpopularniejsze odcinki.


Wszyscy 4+
16 - 49
Lp. Data AMR SHR % SHR %
1 20-11-2007 9 872 765 56,78% 54,39%
2 14-01-2008 9 869 283 58,97% 56,45%
3 29-01-2008 9 807 339 60,78% 57,94%
4 06-11-2007 9 806 665 57,11% 53,36%
5 21-01-2008 9 778 644 59,17% 56,02%
6 07-01-2008 9 765 656 57,50% 53,62%
7 05-11-2007 9 753 107 55,70% 52,54%
8 19-11-2007 9 746 813 57,05% 55,64%
9 18-12-2007 9 708 475 58,23% 54,92%
10 25-02-2008 9 668 171 57,43% 53,17%

Wszyscy 4+
16 - 49
Lp. Data AMR SHR % SHR %
1 05-12-2006 10 591 195 60,35% 58,23%
2 17-10-2006 10 584 647 60,40% 58,87%
3 05-02-2007 10 560 336 59,35% 57,03%
4 13-02-2007 10 484 861 58,49% 58,93%
5 08-01-2007 10 460 346 58,27% 56,29%
6 07-11-2006 10 403 516 60,67% 59,46%
7 29-01-2007 10 394 289 56,69% 55,25%
8 12-02-2007 10 386 392 58,73% 57,60%
9 12-12-2006 10 362 251 59,04% 56,88%
10 15-01-2007 10 307 868 58,40% 54,89%


Mimo zmniejszenia się oglądalności obyczajowej produkcji, TVP 2 w paśmie jej emisji była zdecydowanym liderem rynku. Druga w tym czasie TVN miała 2,13 mln widzów, trzecia TVP 1 - 1,74 mln, a czwarty Polsat - 1,28 mln.


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 2 - M jak miłość 8 742 777 54,73%
TVN 2 132 309 13,35%
TVP 1 1 742 359 10,91%
Polsat 1 275 868 7,99%


Na reklamach nadawanych wokół odcinków "M jak miłość" z sezonu 2007/2008 Dwójka zarobiła w sumie 80,3 mln zł. W sezonie 2006/2007 wpływy były niższe i wyniosły 65,8 mln zł. Liczył on co prawda sześć odcinków mniej, ale i tak średni przychód z epizodu był niższy niż obecnie (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż "M jak miłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia, mieszkańców wsi, średnich i dużych miast.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 72 34,76%

Kobiety 126 65,24%
Wiek 4- 9 48 3,01%

10- 15 62 4,81%

16 - 19 49 3,07%

20 - 24 43 3,78%

25 - 29 60 5,05%

30 - 34 91 7,02%

35 - 39 87 5,79%

40 - 44 91 6,07%

45 - 49 106 8,41%

50 - 54 143 11,78%

55 - 59 155 10,97%

60+ 166 30,24%
Wlk.miasta Wieś 106 40,80%

< 50 tys. 100 23,81%

50-100 tys. 99 8,84%

100-200 tys. 103 8,27%

> 200 tys. 88 18,29%
Zawód Top management 83 6,80%

Pracownicy szczebla średniego 102 13,03%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 89 17,27%

Emeryci 161 41,78%

Inne 63 21,13%
Wykształcenie Podstawowe 110 49,37%

Średnie 103 30,85%

Wyższe 105 11,95%

Inne 56 7,82%

Dołącz do dyskusji: Spada oglądalność "M jak miłość"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl