SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła w marcu o 20,28% m/m, ale spadła o 5,66% w ujęciu rocznym do 29.346 sztuk (wobec spadku o 19,21% r/r w lutym), wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.

W okresie styczeń-marzec br. sprzedaż nowych aut wzrosła o 0,06% do 79.114 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.

Samar zaznacza, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabego złotego.

"Biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2009 różnica między raportowaną sprzedażą a rejestracjami wyniosła ponad 9 tys. aut, uzyskany w marcu tego roku rezultat sprzedaży można uznać za niezły" - czytamy w raporcie.

 Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.
 

 Poz.  Marka  Liczba sprzedanych aut  Zmiana w %  Udział w %
1  Skoda  9230  2,34  11,67
2  Toyota  7010  -10,88  8,86
3  Fiat  6733  -28,26  8,51
4  Volkswagen  6118  -15,44  7,73
5  Opel  5842  -22,25  7,38
6  Ford  5585  -6,92  7,06
7  Renault  4432  -11,13  5,60
8  Kia  4045  3,85  5,11
9  Peugeot  3533  -4,46  4,47
10  Hyundai  3148  -7,22  3,98

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła o 5,7 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl