SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida

W IV kwartale 2010 roku na całym świecie sprzedano prawie 10 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, a znaczący wzrost zanotował Android, zdobywając blisko 22 proc. rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 120 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, z 4,4 do 9,7 miliona urządzeń.

Apple ze swoim iPadem miało w IV kwartale aż 75 proc. udziału w rynku, ale to jednocześnie sporo mniej niż 95 proc. w III kwartale. Do tego spadku w głównej mierze przyczynił się Android - rynkowy udział stworzonej przez Google platformy zwiększył się z nieco ponad 2 do blisko 22 proc., a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła o 2000 proc. Główna w tym zasługa tabletu Samsung Galaxy Tab.

Strategy Analytics spodziewa się, że w pierwszej połowie 2011 roku Android będzie powiększał swój udział w globalnym rynku tabletów, a to dzięki wielu modelom urządzeń pracujących pod kontrolą systemu jakie mają wkrótce trafić do sklepów (np. Motorola Xoom).

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2010 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) III kw. 2010 IV kw. 2010 2010
Apple iOS  4.2  7.3  14.8 
Android  0.1  2.1  2.3 
Pozostałe 0.1  0.3  0.5 
Suma 4.4  9.7  17.6 
Udział w rynku III kw. 2010 IV kw. 2010 2010
Apple iOS  95.5%  75.3%  84.1% 
Android  2.3%  21.6%  13.1% 
Pozostałe 2.3%  3.1%  2.8% 
Suma 100.0%  100.0%  100.0%

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl