SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl

Strony główne najpopularniejszych portali horyzontalnych w ostatnim roku zyskały użytkowników, ale - z wyjątkiem o2.pl - zanotowały mniej odsłon i krótszy czas spędzany na nich przez internautów. Zdecydowanymi liderami są Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Interia.pl, o2.pl i Gazeta.pl.

W lutym br. stronę główną Onetu odwiedziło 8,97 mln internautów, którzy wykonali na niej 699 mln odsłon (w tym 25,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził średnio godzinę i prawie 49 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

„Jedynka” Onetu miała o 855 tys. użytkowników więcej i 197 mln odsłon więcej niż strona główna WP.pl. Osiągnęła też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając „jedynkę” Gazeta.pl o 16:28 minuty, WP.pl - o 28:13 minuty, a Interia.pl - o 40:29 minuty.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Strony główne Onetu i WP.pl mają o ponad dwa razy większy zasięg - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon - niż kolejna w zestawieniu „jedynka” Interii, która zanotowała w lutym 3,96 mln internautów i 229,5 mln odsłon.

Zdecydowanie najmniej odsłon (79,8 mln) i najkrótszy czas na użytkownika (31:52 minuty) osiągnęła strona główna o2.pl. To o prawie dziewięć i cztery razy niższe wyniki od „jedynki” Onetu. Jednocześnie miała o 649 tys. użytkowników więcej niż strona główna Gazeta.pl.

Strony główne portali horyzontalnych w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

8 971 091

699 035 214

25 123 812

01:48:58

42,04%

wp.pl

8 115 862

502 398 760

18 142 504

01:20:45

38,03%

interia.pl

3 957 328

229 509 249

7 001 298

01:08:29

18,54%

o2.pl

2 905 506

79 852 256

4 487 232

00:31:52

13,61%

gazeta.pl

2 256 111

125 067 170

5 044 444

01:32:30

10,57%


Strony główne wszystkich portali przyciągnęły zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. I tak Onet zyskał aż 2,14 mln użytkowników (wzrost o 31,4 proc.) a WP.pl - 1,42 mln (21,3 proc. w górę). Procentowo jeszcze większy wzrost zanotowało o2.pl - o 922,4 tys. użytkowników, czyli 46,5 proc. Interia miała o 651,3 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (19,7 proc. w górę), a Gazeta.pl - o 328,7 tys. (17 proc. w górę).

>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl

Jednak pod względem liczby odsłon i średniego czasu tylko strona główna o2.pl osiągnęła wzrosty - w lutym br. miała o 18,1 mln odsłon więcej (29,3 proc. w górę), a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 2:48 minuty dłużej (9,6 proc. w górę) niż rok wcześniej.

„Jedynki” pozostałych portali zanotowały w tym ujęciu spadki. Onet.pl stracił 15,1 mln odsłon (2,1 proc. w dół), WP.pl - 57,9 mln (10,3 proc. w dół), Interia.pl - 592 tys. (0,3 proc. w dół), a Gazeta.pl - 11,7 mln (8,6 proc. w dół). Na stronie głównej Onetu każdy użytkownik spędził średnio o 54:38 minuty krócej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.). WP.pl zanotowała spadek o 30:49 minuty (czyli o 27,6 proc.), Interia.pl - o 18:58 minuty (21,7 proc. w dół), a Gazeta.pl - o 37:58 minuty (29,1 proc. w dół).

Strony główne portali horyzontalnych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty 2014

luty 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

8 971 091

699 035 214

01:48:58

6 825 412

714 103 059

02:43:36

wp.pl

8 115 862

502 398 760

01:20:45

6 691 897

560 323 713

01:51:34

interia.pl

3 957 328

229 509 249

01:08:29

3 305 991

230 101 308

01:27:27

o2.pl

2 905 506

79 852 256

00:31:52

1 983 101

61 746 418

00:29:04

gazeta.pl

2 256 111

125 067 170

01:32:30

1 927 410

136 777 844

02:10:28


W styczniu ub.r. strona główna Onetu miała tylko 72 tys. użytkowników więcej niż WP.pl. Obie strony duże wzrosty zasięgów zanotowały z marca na kwiecień, jednocześnie zaczęła zwiększać się różnica między nimi. W kwietniu wynosiła ona 446 tys. użytkowników, w maju - 605 tys., w czerwcu - 703 tys., a w lipcu 771 tys. Jesienią ub.r. zmalała poniżej 500 tys., ale w lutym br. wyniosła rekordowe 855 tys. użytkowników.

Podobnie wzrosła różnica między liczbą użytkowników stron głównych o2.pl i Gazeta.pl. Od stycznia do marca ub.r. wynosiła tylko 52-55 tys., w kwietniu - 142 tys., a w lipcu - 286 tys. „Jedynka” o2.pl mocno zyskała na zasięgu z sierpnia na wrzesień - z 2,5 do 2,97 mln użytkowników, a w kolejnych miesiącach notowała ponad 3 mln. Dzięki temu powiększyła przewagę nad Gazeta.pl do 655-760 tys. użytkowników.

Strona główna Interii rekordowe zasięgi zanotowała w kwietniu ub.r. i styczniu br. - odpowiednio 4,1 i 4,06 mln użytkowników. W pozostałych miesiącach odwiedzało ją 3,8-3,9 mln internautów, a w I kwartale ub.r. - 3,3-3,6 mln.

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki wszystkich stron głównych w ciągu ostatniego roku

Dołącz do dyskusji: Strony główne portali tracą odsłony i czas. Onet przed WP, mocno w górę o2.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl