SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP oglądalnością sylwestra chwaliła się już w jego trakcie: 7,8 mln widzów „Despacito”, 7,4 mln - Martyniuka

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i centrum informacji firmy wyniki oglądalności koncertu sylwestrowego TVP2 podawali już w jego trakcie. Pochwalili się, że wykonanie „Despacito” śledziło 7,78 mln widzów, a „Przez twe oczy zielone” Zenona Martyniuka - 7,42 mln. Średnia oglądalność większej części koncertu wynosiła 6,4 mln osób. Są to dane na podstawie pomiaru wśród klientów Netii.

Zenon Martyniuk, fot. TVP Zenon Martyniuk, fot. TVP

Telewizja Polska po raz drugi zorganizowała koncert sylwestrowy w Zakopanem, scenę zbudowano na Równi Krupowej.

Jako największą gwiazdę imprezy promowano Luisa Fonsiego, autora globalnego hitu 2017 roku „Despacito”. Ponadto wystąpili m.in. Maryla Rodowicz, Zenon Martyniuk, Sławomir Zapała, Zakopower, Ania Dąbrowska, Krzysztof Cugowski, Margaret, Michał Szpak, Bayer Full, Urszula i Red Lips.

 

Transmisja koncertu w TVP2 zaczęła się o godz. 20:00 i potrwała do ok. 2. Jednocześnie trwały sylwestrowe imprezy konkurencyjnych stacji: „Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu w Katowicach oraz koncert TVN w Warszawie. Relacje z nich też ruszyły ok. godz. 20 i zakończyły się ok 1.

Przedstawiciele Telewizji Polskiej już w trakcie koncertu podawali na Twitterze wyniki jego oglądalności oparte na danych z pomiaru realizowanego przez Netię. Jacek Kurski poinformował, że wykonanie „Despacito” przed godz. 21 śledziło w szczytowym momencie ponad 7 mln osób, podczas gdy Polsat i TVN miały wtedy najwyżej po 2-2,4 mln widzów. - Pierwsze zimowe wykonanie Despacito!!!#sylwesterzdwojka i 6,937 mln widzów przed odbiornikami. Oglądajcie #tvp2, bo Luis jeszcze zagości na scenie - dodało centrum informacji TVP2.

Natomiast kolejny występ Luisa Fonsiego, w okolicach północy, zgromadził w TVP2 - jako podało centrum informacji nadawcy - 7,783 mln. Z kolei hit Zenona Martyniuk „Przez twe oczy zielone” przyciągnął przed telewizory 7,419 mln widzów.

O godz. 0:35 Jacek Kurski poinformował, że średnia oglądalność dotychczasowej części koncertu to 6,4 mln widzów. W szczytowym momencie, o północy, TVP2 oglądało ok. 7,9 mln osób.

- Reszta się nie liczy. Dziękuje widzom TVP - skomentował Kurski. Z zamieszczonego przez niego wykresu wynika, że impreza Polsatu (pokazywana też w Polsat News) w trzech szczytowych momentach zbliżyła się do poziomu 2,5 mln widzów, koncert w TVN miał w pikach nieco niższą oglądalność.

 

Zdecydowanie najsłabszy wynik - w godz. 20:00-21:45 około miliona widzów, a potem do północy nieco ponad pół miliona - zanotowała TVP1 pokazująca wtedy filmy.

Dane o oglądalności od Netii korzystniejsze dla TVP niż od Nielsena

We wszystkich wpisach Kurski i TVP podawali wyniki oparte na danych pochodzących ze 180 tys. gospodarstw domowych korzystających z usługi telewizyjnej Netii.

Przedstawiciele telekomu kilka miesięcy temu wyjaśniali portalowi Wirtualnemedia.pl, że rejestrują i przekazują TVP statystyki o oglądalności na poziomie liczby gospodarstw domowych, a nie konkretnych osób. Nadawca dostaje te statystyki w czasie rzeczywistym i przelicza je na liczbę widzów (w Polsce średnia liczba osób w gospodarstwie domowym to 2,7).

W konsekwencji wyniki na podstawie pomiaru Netii są dużo korzystniejsze dla TVP niż dane z badania telemetrycznego Nielnsen Audience Measurement, któremu publiczny nadawca od półtora roku zarzuca, że jest mało wiarygodne, bo jest oparte na zbyt małej liczbie uczestników i niereprezentatywne dla całego społeczeństwa (m.in. pod względem rozmieszczenia terytorialnego).

Przykładowo w połowie listopada ub.r. Jacek Kurski na podstawie danych z Netii podał na Twitterze, że mecz piłkarski Polska - Urugwaj w TVP1 i TVP Sport oglądało 8,96 mln osób, a w szczytowym momencie - 10,5 mln. Natomiast według Nielsen Audience Measurement oglądalność tej transmisji w dwóch kanałach wyniosła 6,17 mln widzów.

Nielsen rozmawia obecnie z nadawcami o zwiększeniu liczby uczestników jego badania z 2 do 5 tys. osób (ma to nastąpić z początkiem 2019 roku). Jednak zdaniem Telewizji Polskiej badanie jest stanie się dzięki temu precyzyjniejsze i wiarygodniejsze. - Rozszerzenie panelu jest próbą przykrycia tego problemu za pieniądze nadawców i wzmocnieniem dominującej pozycji Nielsena - skomentował Jacek Kurski.

Rok temu TVP2 w sylwestra też wygrała z Polsatem i TVN

Telewizja Polska pierwszy raz koncert sylwestrowy w Zakopanem zorganizowała rok temu, gwiazdami byli m.in. Maryla Rodowicz i Zenon Martyniuk. Według danych Nielsen Audience Measurement transmisję z imprezy śledziło średnio 3,54 mln osób, podczas gdy sylwester w Polsacie miał 3,04 mln widzów (plus 150 tys. w Polsacie 2 i 121 tys. w Polsacie News), a koncert TVN - 1,49 mln.

TVP podkreśliła, że w szczytowych momentach, m.in. podczas występów Zenona Martyniuka, koncert oglądało 5 mln ludzi.

Dołącz do dyskusji: TVP oglądalnością sylwestra chwaliła się już w jego trakcie: 7,8 mln widzów „Despacito”, 7,4 mln - Martyniuka

103 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Suweryn
Myślę, że Nielsen znowu złośliwie zaniżył wyniki TVP. Widzów nie było 7 milionów tylko 17. Co najmniej 17 milionów. Nie policzono przecież widzów Netii oraz Polonii tradycyjnie głosującej na PiS.
0 0
odpowiedź
User
Pikuś.
Propaganda sukcesu trwa. Musi się Jackowi ostro koło tyłka grzać skoro tak się produkuje na tym Twitterze.
0 0
odpowiedź
User
Ja_2018
Przecież to są dane kablówki które nie są danymi telemetrycznymi. Wy powielacie za Kurskim kolejny raz te bzdury. W Nielsenie będzie połowa tego.
0 0
odpowiedź