„Szpital” wygrał tylko z TVP2. 60 mln zł z reklam
Nowy serial paradokumentalny TVN „Szpital” oglądało średnio 1,6 mln widzów. Produkcja zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, wygrywając tylko z TVP2. Wpływy z reklam wyniosły 60,2 mln zł.
„Szpital” nadawany był na antenie TVN w okresie od 11 lutego do 31 maja 2013 roku, w dni powszednie o godz. 17.00 (od 4 marca o godz. 16.55). Średnia widownia odcinków pierwszego sezonu paradokumentu wyniosła 1,60 mln widzów. Przełożyło się to na 15,94 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą widownię zgromadził odcinek serialu pokazany 20 lutego br. Oglądało go 1,97 mln osób.
TVN w paśmie emisji scripted-docu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP1, emitująca wówczas „Teleexpress”, „Pogodę” oraz program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, co dało jej 25,33 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat („Malanowski i partnerzy” oraz „Dlaczego ja?”; 16,99 proc.). Za TVN uplasowała się tylko TVP2 (liczne seriale; zaledwie 4,29 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN była druga, przegrywając z Polsatem.
„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w serialu grają również aktorzy z teatrów (więcej na ten temat).
Drugi sezon paradokumentalnej produkcji na antenie TVN pojawi się jesienią br. (dowiedz się więcej).
Pięć topowych odcinków „Szpitala” (dane TVN)
Data |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
2013-02-20 |
1 972 055 |
16,00% |
17,80% |
2013-02-21 |
1 961 063 |
16,40% |
16,30% |
2013-03-18 |
1 955 145 |
16,70% |
15,90% |
2013-02-18 |
1 952 462 |
15,60% |
15,00% |
2013-03-19 |
1 945 925 |
16,30% |
18,90% |
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP1 |
2 548 039 |
25,33% |
16,24% |
Polsat |
1 709 547 |
16,99% |
17,14% |
TVN - Szpital |
1 603 945 |
15,94% |
16,40% |
TVP2 |
431 590 |
4,29% |
5,32% |
Dołącz do dyskusji: „Szpital” wygrał tylko z TVP2. 60 mln zł z reklam