SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szymon Hołownia zdobył ponad 100 tys. fanów na Facebooku, rywale daleko w tyle

W ciągu niecałego miesiąca niezależny kandydat na prezydenta RP Szymon Hołownia zdobył ponad 108 tys. nowych fanów na Facebooku. To kilkukrotnie lepszy wynik niż rywali.

8 maja fanpage Szymona Hołowni miał zgromadzonych 542,9 tys. polubień, Andrzeja Dudy 704,8 tys., Roberta Biedronia prawie 583 tys., Krzysztofa Bosaka 203,6 tys. Oficjalny profil Małgorzaty Kidawy Błońskiej polubiło 129,3 tys. osób, a Władysława Kosiniaka-Kamysza niemal 83 tys.osób.

Z nowej analizy serwisu Polityka w Sieci wynika, że w ciągu 28 dni, do 5 maja na koncie Szymona Hołowni na Facebooku przybyło ponad 108 tysięcy nowych fanów. Niezależny kandydat znacznie wyprzedza resztę stawki.

Drugi Krzysztof Bosak zyskał ponad 27 tys. nowych fanów, trzeci Władysław Kosiniak-Kamysz ponad 14 tys.

Konto urzędującego prezydenta RP Andrzeja Dudy polubiło 13 932 nowych osób. Konto Roberta Biedronia ma 8 336 nowych polubień. Stawkę zamyka Małgorzata Kidawa-Błońska, której profil w niecały miesiąc zyskał 3 262 nowych fanów.

Hołownia w social mediach- ciągła aktywność i autentyczny przekaz

- Obserwując ruch na Facebooku wokół Szymona Hołowni rzeczywiście widać wzmożoną aktywność - komentuje dla Wirtualnemedia.pl dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Zdaniem ekspertki Hołownia zyskuje na Facebooku dzięki dobrym na potrzeby social mediów, jakościowym treściom.

- Content jest angażujący użytkowników Facebooka, aktualny i często aktualizowany, skrojony na miarę kandydata pod względem formy przekazu, sprawiający wrażenie naturalności (wliczając w to także wpadki czy emocje niezbyt często pokazywane w kampaniach wyborczych). Pomiędzy kandydatem a odbiorcami widać sprzężenie zwrotne, są reakcje, udostępnienia - analizuje Kaczmarek-Śliwińska.

Nasza rozmówczyni wskazuje także, że ogromnym plusem Hołowni na Facebooku jest grono zaangażowanych wokół niego liderów opinii. - To osoby osiągające duże zasięgi, rozpoznawalne, w części będące autorytetami dla zgromadzonych wokół  siebie społeczności online. W dobie zniechęcenia do szyldów partyjnych osoby takie wzmacniają przekaz Hołowni o niezależności i stanowią potwierdzenie wiarygodności kandydata.

Dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl przytacza także marcowy raport firmy analitycznej Sotrender, z którego wynika, że Szymon Hołownia ma najszybciej rosnący pod względem liczby fanów profil na Facebooku (w marcu przyrost o 48 proc. w porównaniu z lutym).

- Porównując do dwóch pozostałych kontrkandydatów ujętych w rankingu – Andrzeja Dudy i Roberta Biedronia – mamy przepaść, gdyż obecny Prezydent Polski odnotował wzrost +3%, a lider Wiosny +1% - wylicza Kaczmarek-Śliwińska.

Wydatki sztabów wyborczych na kampanię na Facebooku

Na reklamy na Facebooku sztab Hołowni wydał w pierwszym kwartale tego roku (liczonym od 25 stycznia do 23 kwietnia) wydał 4,4 tys. zł. Komitet Krzysztofa Bosaka na ten cel przeznaczył 3,2 tys. zł. Najwięcej spośród wszystkich kandydatów na prezydenta RP wydał na promocję na Facebooku Stanisław Żółtek (181,8 tys. zł).

Sztabowcy Roberta Biedronia za trzy miesiące promocji na Facebooku zapłacili ponad 180 tys. zł, a Małgorzaty Kidawy-Błońskiej 55 tys. zł.

Sztab wyborczy Szymona Hołowni podał, że główną formą reklamową w kampanii kandydata będą drukowane banery. - Czekają na nie zwolennicy Szymona Hołowni. Zgodnie z ich sugestiami zaprojektowano hasło, które pozwoli im utożsamić się z ich wyborem: „Szymon ma mój głos” - zaznaczono. Przygotowano 10 tys. takich plakatów.

W drugiej połowie kwietnia kandydat zaapelował o wpłaty na jego kampanię wyborczą. - Namów dzisiaj jedną osobę, ale ją namów, naprawdę, żeby wpłaciła na Wspieraj.holownia2020.pl - stwierdził.

- My tych pieniędzy potrzebujemy w trybie bardzo pilnym, bo jest mało czasu na to, żeby wyprodukować te wszystkie materiały. Im więcej będziemy mieli tych pieniędzy, tym więcej zamówimy tych materiałów i tym bardziej będziemy widoczni, i tym więcej osób przyciągniemy, i tym więcej osób będzie po tej naszej stronie. Dlatego ta zbiórka jest ta ważna - wyjaśnił.

Do połowy kwietnia na kampanię Szymona Hołowni zebrano ponad 2,7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Szymon Hołownia zdobył ponad 100 tys. fanów na Facebooku, rywale daleko w tyle

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ariadna
Wybory to nie konkurs popularności na fejsie.
odpowiedź
User
tommyF
W USA już przetestowali jak to jest mieć za prezydenta gościa, który jest spoza świata polityki. Tak fenomenalnie to wyszło, że Polacy chcą lokalnej wersji tego eksperymentu?
odpowiedź
User
Bebos
W USA już przetestowali jak to jest mieć za prezydenta gościa, który jest spoza świata polityki. Tak fenomenalnie to wyszło, że Polacy chcą lokalnej wersji tego eksperymentu?
Nie porównujmy szamba z perfumerią.
odpowiedź