SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tele Tydzień”, “Fakt” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

“Tele Tydzień” pozostaje najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce. Wśród dzienników wygrywa “Fakt”, a wśród miesięczników - “Twój Styl” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od października 2010 roku do marca br. najpopularniejszym dziennikiem był “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on czytelnictwo na poziomie 13,76 proc. minimalnie wyprzedzając “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) czytaną przez 13,67 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,44 proc.) i bezpłatne “Metro” (6,21 proc.).
 

>>> Nowi liderzy czytelnictwa prasy w Małopolsce, Wielkopolsce i Łódzkiem

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 13,76%
Gazeta Wyborcza 13,67%
Super Express 6,44%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,21%
Rzeczpospolita 4,18%
Przegląd Sportowy 3,30%
Dziennik Gazeta Prawna 2,80%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,37%
Gazeta Podatkowa 0,79%
Sport 0,69%
Puls Biznesu 0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,19%


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,61 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,53 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,87 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,01 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 33,61%
Życie na Gorąco 18,53%
Chwila dla Ciebie 14,87%
Angora 11,45%
Newsweek 9,01%
Gala 8,02%
Wprost 7,17%
Auto Świat 6,99%
To i Owo 6,94%
Polityka 6,86%
Twoje Imperium 5,74%
Na Żywo 5,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,15%
Gość Niedzielny 4,11%
Teleprogramy 4,10%
Takie jest Życie 3,73%
Przekrój 3,39%
Super TV 3,33%
Rewia 3,24%
Motor 3,02%
Świat i Ludzie 2,38%
Tele Max 1,70%
Imperium TV 1,58%
Forum 1,49%
Bella Relaks 1,43%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,26%
Tygodnik Siedlecki 0,72%
Przewodnik Katolicki 0,67%
Tygodnik Ostrołęcki 0,62%
Jarmark 0,55%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,51%
City (tygodnik bezpłatny) 0,50%
Panorama Leszczyńska 0,48%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,32%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,03%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,02%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,88 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,85 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,15 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,81 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

>>> Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień”

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,88%
Pani Domu 15,85%
Tina 15,15%
Viva 10,81%
Z Życia Wzięte 9,19%
Party Życie Gwiazd 6,46%
Komputer Świat 6,07%
Tele Świat 5,67%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,98%
Świat Seriali 3,87%
Bravo 3,65%
Sukcesy i Porażki 3,30%
Bravo Sport 2,42%
Bravo Girl 1,73%
TV 14 1,41%
Monitor Księgowego 0,53%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,44 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 10,66 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,00 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,44%
Claudia 10,66%
Cztery Kąty 9,00%
Focus 8,78%
Poradnik Domowy 8,61%
Murator 7,95%
Kobieta i Życie 7,78%
Świat Kobiety 6,97%
Olivia 6,91%
Dobre Rady 6,55%
National Geographic 6,04%
Avanti 5,77%
Mój Piękny Ogród 5,74%
Auto Moto 4,87%
Działkowiec 4,80%
Glamour 4,61%
Mamo To Ja 4,50%
CKM 4,42%
Pani 4,17%
Przyślij Przepis! 3,88%
Ładny Dom 3,63%
Cosmopolitan 3,46%
Joy 3,40%
CD Action 3,30%
PC Format 3,21%
Dom & Wnętrze 3,18%
Moje Mieszkanie 3,16%
Moje Gotowanie 3,07%
Samo Zdrowie 2,95%
M jak mieszkanie 2,90%
Playboy 2,81%
Moda na Zdrowie 2,80%
Auto Motor i Sport 2,67%
Zdrowie 2,61%
Elle 2,58%
Uroda 2,54%
Zwierciadło 2,35%
Logo 2,25%
Naj Magazyn 2,22%
Dobre Wnętrze 2,22%
Twoje Dziecko 2,18%
Kuchnia 2,13%
Dziewczyna 2,03%
Kwietnik 2,01%
Dziecko 2,01%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,00%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 1,99%
Auto Świat Poradnik 1,93%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,92%
Magazyn Futbol 1,85%
Film 1,85%
Vita 1,79%
Mój Piękny Dom 1,74%
Chip 1,73%
Focus Historia 1,70%
Świat Motocykli 1,69%
Popcorn 1,69%
Twój Maluszek 1,68%
National. Geographic. Traveler 1,61%
Men's Health 1,61%
Burda 1,60%
Charaktery 1,53%
Wróżka 1,50%
TopGear 1,48%
Majster 1,45%
Forbes 1,41%
Reader's Digest 1,33%
M jak Mama 1,27%
Twist 1,22%
Na ścieżkach życia 1,16%
Zbuduj Dom 1,15%
InStyle 1,14%
Tak Mieszkam 1,08%
21. wiek 1,00%
Sól i Pieprz 0,93%
Przepis na Ogród 0,90%
Shape 0,82%
Sukces 0,81%
Voyage 0,78%
Podróże 0,71%
Weranda 0,69%
Hot Moda & Shopping 0,65%
Play 0,57%
Fun Club 0,48%
Architektura-Murator 0,48%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,45%
Żagle 0,43%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,24 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,24%
Mój Piękny Dom 2,51%
Auto Świat 4x4 2,01%
Komputer Świat Gry 1,94%
Rodzice 1,70%
Komputer Świat Ekspert 1,60%
Elle Decoration 0,73%
Style i Charaktery 0,52%
Weranda Country 0,42%
Polska Wita 0,23%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 211 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “7 Dni” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4001), “Teraz Opole” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Film” (październik: grudzień 2010; próba 12 196), “Tak Mieszkam” (styczeń: marzec 2011; próba 12 015). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od października 2010 do stycznia 2011 (próba 16 106), a w lutym i marcu 2011 był badany jako dwumiesięcznik (próba 8105).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień”, “Fakt” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dare
Ludzie z PBC przestańcie się wygłupiać i zaliczać do czytanej prasy periodyki z programami tv. Bo jeśli chcecie się dalej wygłupiać to konsekwentnie analizujcie też tygodniki z ogłoszeniami np.motoryzacyjnymi. Ich "czytanie" wygląda dokładnie tak samo. No chyba, że te badania robicie na specjalne zamówienie sowicie opłacone przez znanego wydawcę. W takim przypadku przepraszam.
0 0
odpowiedź
User
adamus
A Panowie, jaką prasę czytają, jeśli wolno spytać? Tygodnik Powszechny, Mówią Wieki? W ogóle jakiekolwiek drukowane wydanie ostatnio w ręku trzymaliście czy wiedzę tylko z internetu czerpiecie?
0 0
odpowiedź
User
bojkotuj agorę
0 0
odpowiedź