SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

Najchętniej czytanym tytułem prasowym w Polsce pozostaje “Tele Tydzień”, drugie miejsce zajmuje zaś “Życie na Gorąco”. Oba te pisma są tygodnikami. Kto lideruje wśród miesięczników i dzienników? Raport Wirtualnemedia.pl.

W okresie od listopada 2010 roku do kwietnia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,80 proc. minimalnie wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,77 proc. respondentów. Dalej uplasowały się: “Super Express” (6,35 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,91 proc.).

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,80%
Fakt13,77%
Super Express6,35%
Metro (dziennik bezpłatny)5,91%
Rzeczpospolita4,19%
Przegląd Sportowy3,27%
Dziennik Gazeta Prawna2,74%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,31%
Gazeta Podatkowa0,79%
Sport0,64%
Puls Biznesu0,32%
Parkiet Gazeta Giełdy0,17%


Najchętniej czytany tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,59 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,61 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,69 proc. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,89 proc. zajmuje jednak dopiero piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień33,59%
Życie na Gorąco18,61%
Chwila dla Ciebie14,69%
Angora11,61%
Newsweek8,89%
Gala8,11%
Wprost7,59%
Auto Świat7,05%
To i Owo6,99%
Polityka6,99%
Twoje Imperium5,62%
Na Żywo5,02%
Teleprogramy4,13%
Gość Niedzielny4,02%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,98%
Takie jest Życie3,53%
Przekrój3,30%
Super TV3,24%
Rewia3,21%
Motor3,05%
Świat i Ludzie2,31%
Tele Max1,71%
Imperium TV1,64%
Forum1,58%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,32%
Bella Relaks1,29%
Tygodnik Siedlecki0,72%
Przewodnik Katolicki0,65%
Tygodnik Ostrołęcki0,61%
Jarmark0,59%
City (tygodnik bezpłatny)0,53%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,51%
Panorama Leszczyńska0,40%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,30%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,04%

 

Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,89 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,79 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,89 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,89 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,89%
Pani Domu15,79%
Tina14,89%
Viva10,89%
Z Życia Wzięte8,94%
Party Życie Gwiazd6,78%
Komputer Świat5,91%
Tele Świat5,71%
Show Magazyn o Gwiazdach4,16%
Świat Seriali3,81%
Bravo3,47%
Sukcesy i Porażki3,27%
Bravo Sport2,47%
Bravo Girl1,72%
TV 141,39%
Monitor Księgowego0,57%

 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,33 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 10,27 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska). 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,33%
Claudia10,27%
Focus9,00%
Cztery Kąty8,99%
Poradnik Domowy8,64%
Murator7,89%
Kobieta i Życie7,62%
Świat Kobiety6,89%
Olivia6,74%
Dobre Rady6,48%
National Geographic6,01%
Mój Piękny Ogród5,83%
Avanti5,67%
Działkowiec4,87%
Auto Moto4,82%
Glamour4,62%
Mamo To Ja4,50%
CKM4,25%
Pani4,07%
Przyślij Przepis!3,91%
Cosmopolitan3,50%
Joy3,41%
CD Action3,36%
Ładny Dom3,17%
Moje Mieszkanie3,17%
PC Format3,15%
Moje Gotowanie3,15%
Dom & Wnętrze3,14%
Samo Zdrowie2,90%
M jak mieszkanie2,87%
Moda na Zdrowie2,78%
Playboy2,73%
Uroda2,60%
Zdrowie2,59%
Auto Motor i Sport2,58%
Elle2,57%
Zwierciadło2,40%
Naj Magazyn2,30%
Logo2,25%
Dobre Wnętrze2,22%
Kuchnia2,15%
Twoje Dziecko2,11%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,06%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,03%
Kwietnik2,02%
Dziecko1,98%
Dziewczyna1,97%
Magazyn Futbol1,97%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,92%
Auto Świat Poradnik1,90%
Vita1,78%
Focus Historia1,74%
Chip1,73%
Film1,71%
Świat Motocykli1,69%
Twój Maluszek1,65%
Men's Health1,63%
TopGear1,60%
Popcorn1,60%
Burda1,58%
National. Geographic. Traveler1,56%
Wróżka1,56%
Charaktery1,55%
Mój Piękny Dom1,54%
Majster1,44%
Forbes1,41%
M jak Mama1,37%
Reader's Digest1,27%
InStyle1,13%
Twist1,12%
Na ścieżkach życia1,12%
Bravo Girl1,11%
Zbuduj Dom1,11%
Sól i Pieprz1,01%
Przepis na Ogród1,00%
21. wiek0,99%
Tak Mieszkam0,96%
Shape0,86%
Voyage0,81%
Sukces0,78%
Hot Moda & Shopping0,74%
Podróże0,69%
Weranda0,67%
Play0,60%
Cars Magazyn o Samochodach0,53%
Fun Club0,47%
Architektura-Murator0,47%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,46%
Żagle0,38%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,12 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,12%
Mój Piękny Dom2,66%
Auto Świat 4x42,01%
Komputer Świat Gry1,91%
Rodzice1,62%
Komputer Świat Ekspert1,52%
Elle Decoration0,71%
Style i Charaktery0,57%
Weranda Country0,40%
Polska Wita0,22%

 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 325 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Teraz Opole” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Film” (listopad: grudzień 2010; próba 16 311), “Cars” (listopad 2010: marzec 2011; próba 4 115), “Tak Mieszkam” (styczeń: kwiecień 2011; próba 8 014). “Bravo Girl” było badane w okresie od listopada 2010 do marca 2011 jako dwutygodnik (próba 20 210), a w kwietniu br. jako miesięcznik (próba 4 115). “Mój Piękny Dom” był badany jako w okresie od listopada 2010 do stycznia 2011 (próba 12 105) jako miesięcznik, a od lutego do kwietnia 2011 jako dwumiesięcznik (próba 12 220).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MistrzCiętejRiposty
Wiem, wiem! "Lider czytelnictwa" wcale nie oznacza przodowanie w czytelnictwie. Ktoś mi to juz wyjaśniał, ale dalej za cholerę tego nie łapię.
PS. No bo jak tu czytać słupki?
odpowiedź
User
Leo
A WM jakoś się nie zająknęły, że Bauer podniósł cenę Tele Tygodnia do 1,99.
Co? Nieciekawa informacja?
odpowiedź
User
czujen
dziwne jest to że te słupki nie pokazują UWAŻAM ŻE i GAZETY POLSKIEJ, czyżby nikt ich nie czytał?

Coś mi tu pachnie mieszaniem w głowach.
odpowiedź