SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Teleexpress” najchętniej oglądanym serwisem, tylko „Fakty” straciły widzów

W listopadzie br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych był „Teleexpress”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły „Wydarzenia”, a spadek odnotowały tylko „Fakty”.

Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu” Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu”

„Teleexpress” TVP1 w listopadzie 2015 roku oglądało średnio 4,59 mln widzów, co zapewniło stacji 37,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,63 proc. widzów, czyli 203 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 36,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika poszła do góry o 1,18 proc. (47 tys. osób) do 4,04 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zwiększył się z 25,20 proc. do 25,27 proc.

- Wbrew opiniom wielu ekspertów zmienione „Wiadomości” nie tylko nie tracą, ale zyskują nowych widzów - podkreśla Tomasz Sygut, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Przypomnijmy, że w sierpniu br. serwis Jedynki zrezygnował z emitowania tabloidowych i sensacyjnych materiałów, zmienił się też trochę jego skład reporterski.

Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN, które odnotowały jedyny spadek w zestawieniu. Ich oglądalność zmniejszyła się bowiem o 4,74 proc. (176 tys. widzów) i w listopadzie 2015 roku wyniosła ona 3,53 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN uplasował się na poziomie 23,30 proc. (rok wcześniej było to 24,69 proc.).

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 Biznes i Świat w zeszłym miesiącu wyniosła 3,7 mln widzów, co przełożyło się na 24,36 proc. udziału. Było to o 2,85 proc. mniej niż w listopadzie ub.r.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,76 mln osób, po wzroście o 8,27 proc. - największym w zestawieniu. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsat News oraz Polsat News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w zeszłym miesiącu oglądało 2,96 mln widzów, czyli o 8,06 proc. więcej niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł do góry o 2,88 proc. do 1,85 mln widzów.

Wszyscy 4+

listopad

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

4 587 057

37,21%

4 384 019

36,26%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

4 040 790

25,27%

3 993 600

25,20%

FAKTY 19:00

TVN

3 534 886

23,30%

3 710 918

24,69%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 762 824

18,50%

2 551 800

17,25%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 851 487

13,44%

1 799 692

13,13%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

3 534 886

23,30%

3 710 918

24,69%

TVN24 Biznes i Świat

160 744

1,06%

93 101

0,62%

Razem

3 695 630

24,36%

3 804 019

25,31%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 762 824

18,50%

2 551 800

17,25%

Polsat News

150 332

1,01%

155 472

1,05%

Polsat News 2

49 044

0,33%

34 079

0,23%

Razem

2 962 200

19,84%

2 741 351

18,53%

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2015 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia w TVN zmniejszyła się o 2,9 proc. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.

Również i tutaj największym wzrostem w tym ujęciu, wynoszącym 13,92 proc., pochwalić się mogły „Wydarzenia” Polsatu.

16-49

listopad

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

FAKTY 19:00

TVN

1 250 432

22,34%

1 287 772

23,61%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 154 675

21,00%

1 013 598

18,93%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

1 117 957

18,68%

1 057 644

18,08%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

1 060 202

24,30%

998 132

23,97%

PANORAMA 18:00

TVP2

448 390

8,96%

420 301

8,60%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

1 250 432

22,34%

1 287 772

23,61%

TVN24 Biznes i Świat

44 114

0,79%

32 155

0,59%

Razem

1 294 546

23,13%

1 319 927

24,20%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 154 675

21,00%

1 013 598

18,93%

Polsat News

43 713

0,79%

50 764

0,94%

Polsat News 2

14 935

0,27%

11 954

0,22%

Razem

1 213 323

22,06%

1 076 316

20,09%

Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” najchętniej oglądanym serwisem, tylko „Fakty” straciły widzów

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdzisiek M.
Widzą Państwo w 2015 roku najbardziej ulubionym programem informacyjnym Polaków i najbardziej oglądanym jest Teleexpress wymyślony przez propagandzistów ówczesnej Telewizji Publicznej z inspiracji sekretarza ds. propagandy Jana Główczyka... takie czasy...
0 0
odpowiedź
User
ogladacz
"Teleexpress" ma od lat nie zmienioną formułę. Krótko, na temat, bez zbędnych komentarzy. Do tego sympatyczni prezenterzy, których można polubić. Nie to co Kraśko czy Tadla.
0 0
odpowiedź
User
ogladacz
"Teleexpress" ma od lat nie zmienioną formułę. Krótko, na temat, bez zbędnych komentarzy. Do tego sympatyczni prezenterzy, których można polubić. Nie to co Kraśko czy Tadla.
0 0
odpowiedź