SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja coraz częściej z aplikacji. 7,1 mld uruchomień w ciągu półrocza

W pierwszym półroczu 2023 roku na pięciu największych europejskich rynkach uruchomiono 7,1 mld razy aplikacje na telewizorach Smart TV od Samsunga. To wzrost o 3 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Tylko w Wielkiej Brytanii doszło do 1,7 mld uruchomień.

Telewizor z systemem operacyjnym Tizen (fot. Samsung.com) Telewizor z systemem operacyjnym Tizen (fot. Samsung.com)

Z badania przeprowadzonego przez południowokoreańskiego producenta telewizorów wynika, że aż 84 proc. ich właścicieli korzysta z serwisów streamingowych. To wzrost o 11 proc. w ciągu roku. We wrześniu br. użytkownik urządzeń Samsunga spędzał średnio 81 godzin przy streamingu.

Samsung zauważa, że 14 proc. jego klientów korzysta z danej aplikacji codziennie lub za każdym razem, kiedy włączają telewizor. Przeciętne urządzenie regularnie jest wykorzystywane do dwóch usług SVoD (odpłatne wideo na żądanie bez reklam), jednej usługi AVoD (darmowe wideo na żądanie z reklamami) i jednej usługi BVoD (wideo na żądanie od nadawców tradycyjnych stacji). 39 proc. użytkowników korzysta po włączeniu telewizora z przynajmniej trzech aplikacji. Aż 57 proc. wraca instynktownie do pierwszej z uruchomionych.

Rośnie znaczenie aplikacji FAST

Czas spędzony przy bezpłatnych aplikacjach wzrósł o 18 proc. rok do roku. W Europie Zachodniej szczególną popularnością cieszą się kanały FAST, czyli darmowe stacje w streamingu z reklamami. W ich przypadku czas spędzony przez przeciętnego odbiorcę Smart TV Samsunga zwiększył się o 32 proc. Wzrost o 24 proc. odnotowały też usługi BVoD. Liderem nadal jest SVoD. 87 proc. użytkowników Smart TV korzysta z aplikacji typu Netflix, mimo rozpoczęcia walki ze współdzieleniem kont. W przypadku SVoD wzrósł wyniósł 7 proc.

Prime time, czyli czas największej oglądalności dla poszczególnych usług jest różny. W przypadku BVoD i SVoD to najczęściej godziny 20-22, a dla AVoD 18-20. Brytyjscy użytkownicy sprzętów Samsunga na korzystanie z płatnych usług SVoD i gier konsolowych na telewizorze decydują się przede wszystkim w weekendowe wieczory i noce.

Samsung zauważa, że według badania GWI 54 proc. klientów anuluje subskrypcje z powodu płacenia za zbyt wiele usług. W tym kontekście rośnie popularność usług z reklamami. Netflix wprowadził takie plany na wybranych rynkach już przed rokiem, a Disney+ niedawno rozszerzył pakiety z reklamami na część krajów europejskich. 76 proc. Brytyjczyków twierdzi, że nie ma nic przeciwko oglądaniu reklam w zamian za darmowe treści.

- Telewizja to wciąż telewizja, a widzowie uwielbiają cieszyć się świetnymi treściami, ale sposób, w jaki do nich docierają, zmienił się drastycznie. Wraz z osiągnięciem dojrzałości SVoD, odtwarzanie treści na aplikacjach dyktuje teraz sposób, w jaki podejmujemy decyzje dotyczące tego, jakie treści oglądać. Wyzwaniem dla aplikacji jest teraz przyciągnięcie nowych widzów i zapobieganie rezygnacji - stwierdził Matt Bryan, dyrektor ds. analiz i analiz w Samsung Ads Europe.

- Po dekadzie streamingu bez reklam platformy skupiają się na przyciąganiu jak najszerszej publiczności, zaspokajając wszystkie rozmiary portfeli i zaspokajając wszystkie pragnienia i potrzeby. Wraz z rozwojem aplikacji telewizyjnych, zachowania widzów stają się jeszcze bardziej złożone, co sprawia, że ważne jest, aby wziąć pod uwagę rosnącą widownię streamingową – powiedział Alex Hole, wiceprezes i dyrektor generalny Samsung Electronics Europe.

Nowe telewizory Samsung mają zainstalowany system operacyjny Tizen, który pozwala na pobranie blisko tysiąca aplikacji. Posiadacze telewizorów LG z systemem operacyjnym WebOS mogą korzystać z 1277 aplikacji. Najwięcej, bo ponad 10 tys. aplikacji można zainstalować na sprzętach z systemem Android TV lub Google TV. To urządzenia m.in. od Sony, Philipsa, TCL czy Xiaomi. 
 

Dołącz do dyskusji: Telewizja coraz częściej z aplikacji. 7,1 mld uruchomień w ciągu półrocza

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Ciekawe skąd.to wiedzą
2 0
odpowiedź