SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Style i TVN Turbo w dół, zyskują Polsat Cafe i Polsat Play

W lipcu br. liderami oglądalności wśród kanałów lifestylowych mimo drobnego spadku były stacje TVN Style i TVN Turbo. Wzrosty w zestawieniu odnotowały tylko konkurencyjne Polsat Cafe i Polsat Play.

Na pierwszym miejscu w rankingu znalazł sie kobiecy kanał TVN Style z udziałem w rynku wynoszącym w lipcu br. 0,41 proc., który zanotował jednak spadek względem lipca 2009 roku o 6,7 proc. Drugą lokatę zajął kierowany do mężczyzn kanał TVN Turbo z 0,38 proc. udziału (spadek o 1,8 proc.).

Trzecia była stacja Polsat Play, której udział w rynku wzrósł o 20,3 proc. do 0,18 proc. Najbardziej zyskała czwarta w zestawieniu telewizja Polsat Cafe. Jej udział poszedł do góry o 38,2 proc. do 0,15 proc. To jednak nieco mniejszy wyrost niż w czerwcu br., gdy stacja ta zyskała aż 58,6 proc.

Zajmujący szóste miejsce w rankingu kanał Discovery Travel & Living zanotował spadek o 18,3 proc. do 0,11 proc. mimo że z końcem czerwca poszerzył zasięg o ponad 2,7 mln abonentów Cyfrowego Polsatu, największej polskiej platformy satelitarnej. Pogorszyły się również wyniki telewizji BBC Lifestyle (o 28,3 proc.), która na tej platformie został przesunięty na bardzo odległą pozycję na liście kanałów.

Największy spadek zanotowała stacja E! Entertainment, której udział zmalał o 61,4 proc. do 0,02 proc. Kanał ten w lutym tego roku zniknął z oferty Cyfrowego Polsatu i dostępny jest obecnie jedynie w trzech sieciach kablowych (oferty cyfrowe), co przekłada się na raptem ok. 500 tys. gospodarstw domowych zasięgu. 

  Wszyscy 4+
lipiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Style 26 054 0,435 24 985 0,406
TVN Turbo 23 426 0,391 23 599 0,384
Polsat Play 8 840 0,148 10 931 0,178
Polsat Cafe 6 570 0,110 9 369 0,152
Zone Club 11 773 0,196 8 062 0,131
Discovery T&L 7 859 0,131 6 558 0,107
BBC Lifestyle 6 374 0,106 4 654 0,076
kuchnia.tv 5 226 0,087 4 449 0,072
Fashion 1 792 0,030 1 547 0,025
Domo 1 651 0,028 1 482 0,024
E! 3 406 0,057 1 361 0,022


W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był z kolei kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,64 proc. udziału i tutaj zanotował jednak niewielki wzrost - o 2,9 proc.  Dalej uplasowały się: TVN Style (0,53 proc. udziału, spadek o 7,2 proc.) oraz Polsat Play (0,22 proc. udziału; wzrost o  8 proc.)

Podobnie jak w grupie widzów powyżej 4. roku życia, także w grupie komercyjnej najbardziej w górę poszła oglądalność Polsat Cafe (tutaj wzrost wyniósł aż 45,1 proc.), zaś najwięcej stracił kanał E! (65,3 proc.).

   16-49
lipiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
TVN Turbo 15 854 0,618 16 514 0,636
TVN Style 14 664 0,572 13 783 0,531
Polsat Play 5 157 0,201 5 631 0,217
Polsat Cafe 3 401 0,133 4 998 0,193
Zone Club 6 546 0,255 4 002 0,154
Discovery T&L 4 034 0,157 3 133 0,121
BBC Lifestyle 3 759 0,147 2 767 0,107
kuchnia.tv 2 528 0,099 1 786 0,069
Domo 1 076 0,042 917 0,035
E! 2 431 0,095 865 0,033
Fashion 912 0,036 607 0,023

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.

Dołącz do dyskusji: TVN Style i TVN Turbo w dół, zyskują Polsat Cafe i Polsat Play

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Spokojnie w końcu to lipiec, czyli 0 premier na TVN TURBO.
0 0
odpowiedź
User
Ja ;)
A ty myślisz że na polsatach zobaczysz w wakacje premiery?
0 0
odpowiedź
User
lol
Na polsatach nie ma nawet co oglądać gdy są premiery ;]
0 0
odpowiedź