SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wygrywa w piątkowe wieczory

W piątki po 20.00 trzy główne stacje telewizyjne konkurują, emitując amerykańskie filmy fabularne. Prym w tym starciu wiedzie TVN ze swoim 'Superkinem'. Do walki włączył się Polsat.

Tradycyjne swoje największe hity filmowe TVN emituje w piątkowym cyklu „Superkino” Jakiś czas temu ze stacją Walterów zaczął rywalizować również Polsat, który zdecydował się na ulepszenie swojej piątkowej oferty filmowej. Z kolei TVP1 w ten dzień nadaje filmy w cyklu „Piątkowe kino akcji”. Kto wygrywa w wyścigu po widzów? Z marcowych danych przygotowanych dla nas przez AGB Nielsen Media Research, wynika, że stawce przewodzi TVN.

Stacja Walterów była bezapelacyjnym zwycięzcą 2 marca, kiedy pokazała telewizyjną premierę „Shreka 2”. Film przyciągnął przed ekrany ponad 6 mln widzów, osiągając ponad 36 – proc. udziały w rynku telewizyjnym, zaś w grupie wiekowej16-49 lat sięgnęły one prawie aż 50 proc.! Filmy konkurujące z zielonym ogrem nie miały szans. Nadana tego wieczoru w Polsacie komedia „I kto to mówi! 3” przyciągnęła przed telewizory bowiem jedynie 3 mln widzów (udziały 18,08 proc.), zaś Jedynkowy film sensacyjny „Coronado” obejrzało 2,9 mln osób (udziały 17,28 proc.).

W kolejny piątek znów wygrał TVN, choć przewaga tej stacji nad konkurentami była zdecydowanie mniejsza. Pokazany w „Superkinie” premierowy „Harry Potter i więzień Azkabanu” przyciągnął przed szklane ekrany prawie 3,3 mln widzów. Niewiele mniejszą oglądalność (3,2 mln) miał nadany w TVP1 amerykańsko – angielsko – irlandzki film „Władcy ognia”. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się Polsat z przygodowym „Jumanji”, które obejrzało niewiele ponad 2,9 mln osób.

Słoneczna stacja odbiła to sobie jednak tydzień później, 16 marca, kiedy pokazała film przygodowy „Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły”. Produkcja przyciągnęła przed telewizory prawie 3,9 mln widzów, dając Polsatowi udziały wynoszące 27,63 proc. TVN-owska premiera telewizyjna filmu „Troja” miała tego dnia widownię na poziomie 3,4 mln osób, choć zdecydowanie wygrała pod względem udziałów przyciągając niemal co trzeciego widza oglądającego o tej porze telewizję. Warto jednak podkreślić, że tego dnia TVN przeniósł pasmo filmowe na 21:10, zaś punkt 20 nadano pierwszy odcinek polskiego serialu „Odwróceni”. Obejrzało go minimalnie więcej osób niż film Polsatu, ale serial miał niższe udziały w rynku (24,5 proc.). Na szarym końcu znalazła się natomiast Jedynka, której film „Konspiracja.com” miał oglądalność wynoszącą 2,22 mln i udziały raptem na poziomie 14,8 proc. 

2 marca 2007
Wszyscy 4+

16-49

Stacja AMR AMR % SHR % SHR %
SHREK 2 TVN 6 016 752 16,72% 36,30% 48,82%
I KTO TO MOWI 3! Polsat 3 010 477 8,37% 18,08% 20,32%
CORONADO TVP1 2 953 956 8,21% 17,28% 14,56%

9 marca 2007
Wszyscy 4+

16-49

Stacja AMR AMR % SHR % SHR %
HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU TVN 3 286 837 9,14% 23,84% 29,44%
WLADCY OGNIA TVP1 3 195 617 8,88% 20,62% 21,27%
JUMANJI Polsat 2 920 362 8,12% 19,15% 21,44%

16 marca 2007
Wszyscy 4+

16-49

Stacja AMR AMR % SHR % SHR %
ODWRÓCENI
3 891 342 10,82% 24,50% 25,67%
PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY Polsat 3 880 220 10,78% 27,63% 32,46%
TROJA TVN 3 399 507 9,45% 32,96% 36,25%
KONSPIRACJA. COM TVP1 2 221 982 6,18% 14,80% 14,96%

TVN jest także zwycięzcą wśród zysków z reklam. Według danych cennikowych netto, dostarczonych przez AGB Nielsen Media Research, trzy marcowe filmy nadane w paśmie „Superkino” zarobiły z reklam w sumie prawie 10,8 mln zł. Natomiast filmowe propozycje Polsatu dały tej stacji 6,7 mln zł. Na końcu znalazła się Jedynka z zarobkami wynoszącymi 1,7 mln zł, ale ta jako kanał publiczny nie może przerywać filmów reklamami..

TVP1 Data Wydatki na reklamę Czas trwania reklam
KONSPIRACJA. COM 16-03-2007 564 800 zl 0:10:29
WLADCY OGNIA 09-03-2007 530 400 zl 0:10:03
CORONADO 02-03-2007 578 400 zl 0:10:40
Suma
1 673 600 zl 0:31:12

Polsat Data Wydatki na reklamę Czas trwania reklam
PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY 16-03-2007 2 250 905 zl 0:31:32
I KTO TO MOWI 3 02-03-2007 2 049 580 zl 0:26:44
JUMANJI 09-03-2007 2 409 640 zl 0:25:54
Suma
6 710 125 zl 1:24:10

TVN Data Wydatki na reklamę Czas trwania reklam
HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU 09-03-2007 4 038 645 zl 0:35:19
TROJA 16-03-2007 4 371 440 zl 0:44:17
SHREK 2 02-03-2007 2 366 930 zl 0:22:21
Suma
10 777 015 zl 1:41:57

Dołącz do dyskusji: TVN wygrywa w piątkowe wieczory

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl