SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC nowym liderem kanałów dziecięcych. W grupie 4-12 na czele Nickelodeon

W maju 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Nick Jr, a na przeciwnym biegunie znalazł się Nickelodeon HD.

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w maju 2016 roku wyniósł 0,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu do maja 2015 roku wynik ten zwiększył się o 13,24 proc.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 2,74 proc. do 0,75 proc.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,92 proc. i uplasował się na poziomie 0,51 proc.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 28,57 proc., pochwalić się mogła stacja Nick Jr, której udział poszedł do góry do 0,36 proc. (kanał ten awansował z miejsca 7. na 5.).

Z kolei największy spadek odnotował Nickelodeon HD, który w zestawieniu spadł z lokaty 10. na 12. - przedostatnią. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 36,36 proc. do 0,14 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

maj 2015

maj 2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,68%

0,77%

13,24%

Nickelodeon

0,73%

0,75%

2,74%

Disney Junior

0,52%

0,51%

-1,92%

Cartoon Network

0,50%

0,40%

-20,00%

Nick Jr

0,28%

0,36%

28,57%

MiniMini+

0,39%

0,34%

-12,82%

Disney Channel

0,34%

0,27%

-20,59%

Disney XD

0,23%

0,21%

-8,70%

Boomerang

0,23%

0,20%

-13,04%

BBC Cbeebies

0,17%

0,16%

-5,88%

Polsat JimJam

0,13%

0,16%

23,08%

Nickelodeon HD

0,22%

0,14%

-36,36%

teleTOON+

0,09%

0,07%

-22,22%

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w maju 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem maja 2015 roku zwiększył się o 7,32 proc. i wyniósł 11,29 proc.

Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział spadł o 3,19 proc. i wyniósł 8,81 proc. Oczko niżej znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 1,69 proc. do 7,21 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 61,74 proc. do 6,89 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia stacja TVP ABC, która rok wcześniej była czwarta. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 6,99 proc. do 5,51 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,86 proc. udziału; do góry o 101,04 proc.), Cartoon Network (3,81 proc. udziału; w dół o 19,96 proc.) i Disney Junior (3,43 proc.; - 22,05 proc.).

Warto dodać, że w top 26 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

maj 2015

maj 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

10,52%

11,29%

7,32%

TVN

9,10%

8,81%

-3,19%

Nickelodeon

7,09%

7,21%

1,69%

Puls 2

4,26%

6,89%

61,74%

TVP ABC

5,15%

5,51%

6,99%

Nick Jr

1,92%

3,86%

101,04%

TVP2

3,82%

3,85%

0,79%

Cartoon Network

4,76%

3,81%

-19,96%

TV4

3,43%

3,62%

5,54%

Disney Junior

4,40%

3,43%

-22,05%

TVP1

4,07%

2,98%

-26,78%

TV Puls

3,24%

2,87%

-11,42%

MiniMini+

3,26%

2,69%

-17,48%

Disney XD

2,10%

2,20%

4,76%

Disney Channel

2,96%

2,05%

-30,74%

TVN7

2,19%

1,89%

-13,70%

Boomerang

2,22%

1,71%

-22,97%

BBC Cbeebies

1,13%

1,43%

26,55%

TV6

1,13%

1,41%

24,78%

Nickelodeon HD

2,10%

1,38%

-34,29%

Polo TV

1,11%

1,34%

20,72%

TTV

1,06%

1,24%

16,98%

Polsat 2

1,01%

0,92%

-8,91%

Polsat JimJam

0,75%

0,88%

17,33%

Eska TV

0,55%

0,67%

21,82%

teleTOON+

0,78%

0,63%

-19,23%

TVP Seriale

0,43%

0,56%

30,23%

TVP Rozrywka

0,42%

0,47%

11,90%

ATM Rozrywka

0,54%

0,47%

-12,96%

Polsat Film

0,33%

0,47%

42,42%

TVN Style

0,49%

0,46%

-6,12%

Stopklatka

0,43%

0,45%

4,65%

TVN24

0,52%

0,43%

-17,31%

Polsat Play

0,40%

0,43%

7,50%

Fokus TV

0,20%

0,38%

90,00%

Discovery Channel

0,32%

0,38%

18,75%

TVN Turbo

0,37%

0,35%

-5,41%

Polsat Sport News

0,22%

0,34%

54,55%

TVP INFO

0,54%

0,32%

-40,74%

TVP HD

0,28%

0,31%

10,71%

 

Dołącz do dyskusji: TVP ABC nowym liderem kanałów dziecięcych. W grupie 4-12 na czele Nickelodeon

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Joj
Dobra zmiana. Tak trzymać.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Bardzo fajna stacja dla dzieci, Wieczorynka rządzi o 19:00 :) oglądamy razem z dzieckiem :)
0 0
odpowiedź
User
Paweł
No cóż, TVP ABC ma jeszcze najlepsza ramówkę dla dzieci. Przynajmniej tam nie ma twerkingu i innych badziewi.
0 0
odpowiedź