SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Twitch testuje reklamy wyświetlane w trakcie streamów. Użytkownicy oburzeni, twórcy sceptyczni

Należący do Amazona serwis Twitch oferujący dostęp do relacji z gier w streamingu oraz innych treści rozpoczął testy wyświetlania reklam w trakcie oglądanych streamów. Spotów reklamowych nie oglądają użytkownicy korzystający z płatnego pakietu Twitch Prime. Nowa forma monetyzacji serwisu wzbudziła protesty wielu użytkowników, z kolei twórcy publikujący treści na Twitchu uważają że nie da się dzięki niej dużo zarobić.

Serwis Twitch działa w internecie od 2011 r. Pozwala użytkownikom zamieszczać i oglądać tzw. gameplay’e, czyli wideo z fragmentami przebiegu gier komputerowych prowadzonych na różnym sprzęcie. W połowie 2014 r. Twitch został kupiony przez koncern Amazon za kwotę 970 mln dol. W kolejnych latach na Twitchu zaczęły się pojawiać także materiały nie związane bezpośrednio z grami.

Reklamowe testy

Teraz Twitch rozpoczął testowanie nowego formatu reklamowego, który oznacza wyświetlanie spotów w trybie mid-roll, czyli w trakcie oglądania przez użytkownika wybranego przez niego materiału wideo.

Według nieoficjalnych informacji próby związane z nadawaniem reklam w nowej formie dotyczą na razie jedynie wybranych odbiorców Twitcha. Spotów nie widzą natomiast użytkownicy płatnych kont na Twitchu, z których można korzystać w ramach abonamentowej opłaty w programie Amazon Prime.

Czytaj także: Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę

Użytkownicy oburzeni, twórcy rozczarowani

Wprowadzone przez Twitch testy nowego formatu reklamowego nie spotkały się z przychylnym przyjęciem. Użytkownicy serwisu, którzy zetknęli się z próbami zaznaczają, że reklamy pojawiają się w najmniej oczekiwanych i najciekawszych momentach streamów, co zdecydowanie psuje zadowolenie z odbioru treści.

Z kolei streamerzy, którzy mają odpowiednie umowy reklamowe z Twitchem narzekają, że nowy format reklamowy przynosi im niewielkie korzyści. Cytowani przez serwis The Verge twórcy ujawniają, że testowane reklamy w jednym okresie rozliczeniowym mogą im dać co najwyżej kilka dolarów przychodów.

W odpowiedzi na krytykę Twitch oświadczył, że prowadzone obecnie próby to jedynie eksperyment i nie ma żadnych konkretnych planów wprowadzenia tego rozwiązania na stałe.

Czytaj także: Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain

Dołącz do dyskusji: Twitch testuje reklamy wyświetlane w trakcie streamów. Użytkownicy oburzeni, twórcy sceptyczni

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl