SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Do Rzeczy” ze stratą, zwiększył wpływy o 22 proc.

Spółka Orle Pióro wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy” w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 21,9 proc. do 14,77 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 385,8 tys. zł zysku do 229,3 tys. zł straty.

Przychody gotówkowe Orlego Pióra w ub.r. zwiększyły się z 11,39 do 14,15 mln zł, a te barterowe zmalały z 731,7 do 615,6 tys. zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że wzrost jest związany z poluzowaniem obostrzeń covidowych, a także ze sfinalizowanego pod koniec roku połączenia ze spółką Distribution Point Group.

Nie podano, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, a ile z emisji reklam i eventów (dirma organizuje m.in. gale 100% Polski Produkt i Strażnik Pamięci). Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 29 564 egz. (22 500 w wersji drukowanej i 7 064 w elektronicznej). - W stosunku do grudnia 2021 roku na koniec grudnia 2022 roku „Do Rzeczy” odnotowało wzrost liczby subskrypcji cyfrowych (e-wydań) o 20,3 proc. - podkreślono w raporcie.

81 proc. udziałów Orlego Pióra należy do PMPG Polskie Media, wydającego też „Wprost”. Wpływy w ramach tej grupy kapitałowej poszły w górę z 604,6 tys. do 1,86 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na działalność operacyjną spółka przeznaczyła w ub.r. 14,57 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce wzrosły z 7,75 do 9,05 mln zł, na wynagrodzenia - 2,68 do 3,09 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,36 do 2,18 mln zł.

Na poziomie sprzedażowym zysk firmy zwiększył się ze 148,4 do 201 tys. zł. Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 79,3 do 398,9 tys. zł, głównie dlatego że w ub.r. utworzono odpis w wysokości 355 tys. zł na należności. Natomiast pozostałe wpływy operacyjne skurczyły się z 340,4 do 54,1 tys. zł.

W konsekwencji rentowność operacyjna poszła w dół z 409,5 tys. zł zysku do 143,8 tys. zł straty, a wynik netto - z 385,8 tys. zł zysku do 229,3 tys. zł straty. Zeszłoroczna strata została pokryta z kapitału zapasowego.

Na koniec ub.r. Orle Pióro miało na rachunkach 2,67 mln zł, wobec 2,61 mln zł rok wcześniej. Kapitał własny spółki wynosił natomiast 2,24 mln zł.

Cała grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w pierwszym kwartale br. przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 10,72 mln zł zanotowała stratę EBITDA i operacyjną, a jej zysk netto wzrósł nieznacznie do 679 tys. zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Do Rzeczy” ze stratą, zwiększył wpływy o 22 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mati
Więcej Karwelisa i Warzechy. Na pewno ludzie kupią
6 4
odpowiedź