SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” oglądało średnio 212 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 1,32 mln zł.

„Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany był w środy zwykle około godz. 22.40, w okresie od 2 marca do 8 czerwca br. Średnia widownia audycji wyniosła zaledwie 212 tys. osób, co przełożyło się na 2,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 1 czerwca, który śledziło średnio 287 tys. widzów, a jego udział w rynku wyniósł 5,85 proc. Pokazany był on jednak godzinę później, niż zwykle.

Trzy topowe odcinki audycji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

01-06-2016

23:46:45

00:26:19

286 607

5,85%

02-03-2016

22:40:49

23:21:28

282 251

3,15%

25-05-2016

21:30:42

22:09:51

256 597

2,05%

TVP1 w paśmie nadawania programu „Pegaz” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 12,47 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (9,27 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (7,94 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był tutaj TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat i Jedynka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

1 196 177

12,47%

483 060

11,17%

TVN

889 467

9,27%

502 808

11,63%

Polsat

761 732

7,94%

459 470

10,62%

TVP1 - Pegaz

211 611

2,21%

84 326

1,95%

Wpływy reklamowe wokół emisji premierowych odcinków audycji wyniosły 1,32 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi.

Program z czasem zyskał opiekuna merytorycznego (została nim Barbara Schabowska z Programu II Polskiego Radia), a nadzór nad produkcją odcinków przejęła TVP Kultura.

Prezes TVP Jacek Kurski jest zadowolony z poziomu merytorycznego magazynu, ale na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że w chwili obecnej trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PYTANIE
A jak PiS obraża codziennie uczucia pół Polski to tez go należy "zdjąć"?
0 0
odpowiedź
User
widz
i po co to gadanie o kulturze na ekranie.... format sprzed 20 lat ... nie lepiej zrobić coś na czasie?
0 0
odpowiedź
User
xm
Odgrzewanie starych kotletów się nie sprawdza. Ten format jest nie na te czasy.
0 0
odpowiedź