USA: spadek wydatków na reklamę
Wydatki na reklamę w USA w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zmniejszyły się o 0,1 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Z 16 medialnych segmentów monitorowanych przez firmę badawczą Nielsen Monitor-Plus, tylko w 6 zanotowano wzrost wydatków na reklamy - informuje serwis Mediaweek.
Najwyższy - o 15,9 procenta - został odnotowany w przypadku internetu. Kolejne pod tym względem były: czasopisma o zasięgu ogólnokrajowym (7,7 procenta wzrostu), niedzielne dodatki o zasięgu ogólnokrajowym (6 procent), outdoor (5,7 procent), telewizja kablowa o zasięgu ogólnokrajowym (1,2 procenta) oraz telewizja hiszpańskojęzyczna (0,5 procenta). Z kolei najwyższe spadki reklamowych wydatków dotknęły prasę lokalną (7,4 procenta), prasę ogólnokrajową (5,2 procenta) oraz lokalne czasopisma (4,6 procenta).
Z czołowej dziesiątki największych reklamodawców, swoje budżety obcięło aż osiem firm. Jedynie lider rynku Procter & Gamble, a także Kraft Foods Inc. przeznaczyły w okresie styczeń - wrzesień (odpowiednio o 1,3 i 1 procent) więcej pieniędzy na swoją promocję niż w zeszłym roku. Najwyższy spadek nakładów został zaobserwowany w przypadku firm General Motors (o 22,2 procenta), Cerberus Cptl Mgt Chrysler (o 11,3 procenta) oraz Johnson & Johnson (o 10,8 procenta).
Tydzień wcześniej analogiczne dane za pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku przedstawiła firma badawcza TNS Media. Według niej wydatki amerykańskich firm na reklamę wyniosły w tym czasie 108,2 miliarda dolarów - o 0,2 procenta więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: USA: spadek wydatków na reklamę