SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Uznanie dla Kampanii Paraolimpijskiej

Telewizja Polska jest jedyną stacją telewizyjną na świecie, która została zaproszona przez Bank Światowy do dyskusji na temat roli sportu w integracji społecznej osób niepełnosprawnych

W czasie konferencji zorganizowanej w Waszyngtonie z okazji Światowego Dnia Osób Niepełnosprawnych dziennikarze TVP Mateusz Dzieduszycki i Paulina Malinowska-Kowalczyk zaprezentowali Kampanię Paraolimpijską, zrealizowaną w tym roku przez Telewizję Polską we współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Na świecie jest 600 milionów osób niepełnosprawnych, niestety wiele z nich egzystuje na marginesie życia społecznego. Uczestnicy waszyngtońskiej konferencji zastanawiali się, jak zwiększyć ich zatrudnianie, dostęp do szkolnictwa i edukacji, służby zdrowia, nowych technologii, informacji. W dyskusji wzięło udział 600 osób - ekspertów i przedstawicieli zainteresowanych środowisk z całego świata. Jednym z kluczowych wątków dyskusji była integracja przez sport.
 
Phil Craven, przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego podkreślił, że Telewizja Polska jest obecnie niekwestionowanym liderem w kwestii zaangażowania w sprawy integracji osób niepełnosprawnych przez sport. W czasie swojego końcowego wystąpienia zasugerował, że inne stacje powinny brać przykład z polskiej telewizji publicznej. Kampania Paraolimpijska  była prowadzona w TVP przez pół roku - od końca kwietnia do początku  listopada. Autorami kampanii byli: Mateusz Dzieduszycki i Małgorzata Imielska, współtworzyli ją: Paulina Malinowska-Kowalczyk, Krzysztof Głombowicz, Włodzimierz Szaranowicz i Michał Olszański.

W ciągu pierwszych 4 miesięcy kampanii TVP przedstawiła przygotowania polskich sportowców do występu w Grecji. Każdego tygodnia były nadawane 10 minutowe programy "Droga do Aten"(TVP2) i "Ekspres Paraolimpijski"(TVP2). "Droga do Aten" ukazywała się w  prime time między godziną 17.00 a 18.00. Ten etap kampanii pozwolił zaprzyjaźnić się widzom z naszymi bohaterami. Sportowcy mówili, że uwaga mediów wzmocniła w nich wolę walki i wiarę w zwycięstwo.

Kulminacja  kampanii nastąpiła we wrześniu. Na tydzień przed otwarciem Paraolimpiady telewizja publiczna zaczęła emitować serię spotów promujących to wielkie wydarzenie. W ciągu 3 tygodni były one nadawane 250 razy na  wszystkich 4 kanałach TVP. W sumie na antenach telewizji publicznej ukazało się ponad 20 godzin programów na temat sportu osób niepełnosprawnych.

Do Aten pojechały cztery ekipy reporterskie TVP, w których skład wchodzili również dziennikarze wywodzący się ze środowiska sportu osób niepełnosprawnych. Informacje z Aten przekazywano przez satelitę do Studia Paraolimpijskiego w Warszawie. W trakcie Paraolimpiady  trzy razy dziennie były wejścia na żywo: o godz. 10, 17 (TVP2) i 20 (TVP3). Oprócz tego wszystkie programy newsowe  4 anten przekazywały gorące relacje z Aten, podobnie jak  strona internetowa TVP. Do kampanii włączyły się publiczne autorytety, w studio gościli mistrzowie olimpijscy.
Po zakończeniu Igrzysk powstał mini serial dokumentalny opisujący i podsumowujący to wielkie sportowe wydarzenie. Składa się on z trzech 25. minutowych odcinków. Pierwsza część "Moje Igrzyska" została wyemitowana tuż po zakończeniu Igrzysk Paraolimpijskich 3 października na antenie TVP1. Drugi odcinek "Po prostu pomóc" został pokazany na antenie TVP2 6 listopada. Emisja ostatniej części "Po prostu sportowcy" zaplanowana jest na 18 grudnia w TVP2.

Jakie owoce przyniosła  Kampania Paraolimpijska? - Sport osób niepełnosprawnych stał się w Polsce solidną społeczną marką - mówi Mateusz Dzieduszycki, współautor kampanii. Jako lider tej zmiany Telewizja Polska odniosła wielki sukces, który zawdzięczamy przede wszystkim wspaniałym osiągnięciom naszych sportowców - zdobywców aż 54 medali. Nasza kampania wzmocniła w ludziach niepełnosprawnych nadzieję, że mogą być zauważani przez swoje osiągnięcia, a nie przez ułomności. Napływają do nas dobre wiadomości od stowarzyszeń skupiających sportowców niepełnosprawnych. Zgłaszają się młodzi ludzie, którzy widzieli sportowców na Paraolimpiadzie i teraz sami chcą uprawiać sport. Być może są wśród nich przyszli mistrzowie olimpijscy. Choć najważniejsze jest, że ci młodzi ludzie odnajdują na nowo sens życia - dzięki sportowi. Mirek Piesak uczestnik 4 Paraolimpiad chwilę po zdobyciu srebrnego medalu w Atenach powiedział: "Gdyby nie sport żebrałbym pod kościołem i z podobnymi nieszczęśnikami pił wódkę".  Sport nadaje życiu sens - to było główne przesłanie naszej kampanii.

Dołącz do dyskusji: Uznanie dla Kampanii Paraolimpijskiej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl