SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vectra: jesteśmy zaskoczeni karą od UKE, odwołamy się

Sieć kablowa Vectra jest zaskoczona decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który nałożył na nią karę 350 tys. zł za niedopełnienie obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Operator zapowiada odwołanie do sądu.

Kara została nałożona przez prezesa UKE pod koniec grudnia ub.r. Przeprowadzona przez Urząd analiza dokumentacji Vectry wykazała bowiem liczne naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego. A także warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej w zakresie wypełniania przez spółkę obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. Kontrola obejmowała analizę zapisów umów i aneksów. Nieprawidłowości stwierdzono w większości umów poddanych sprawdzeniu (więcej na temat).

- Mimo formalnych braków, których UKE wymaga, nasi abonenci byli w dostatecznym stopniu informowani o wszystkich przysługujących im prawach, wynikających z umów. Jeszcze w trakcie kontroli Urzędu poprawiliśmy umowy zgodnie z jego zaleceniem i są one teraz zgodne z wytycznymi UKE. Wyczerpujących wyjaśnień w tej sprawie udzielaliśmy delegaturze UKE w Gdyni w ramach postępowania pokontrolnego - informuje nas Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.

Dlatego decyzja o karze zaskoczyła spółkę. - Kwestionujemy zasadność nałożenia kary w ogóle, także jej wysokość uważamy za niewspółmierną do skali problemu. Z tego względu będziemy się odwoływać od decyzji Urzędu - dodaje Stefaniak.

Vectra na koniec września br. miała ok. 815 tys. abonentów, z czego 438 tys. korzystało z telewizji cyfrowej, 369 tys. z internetu, a 133 tys. z telefonii stacjonarnej.

Dołącz do dyskusji: Vectra: jesteśmy zaskoczeni karą od UKE, odwołamy się

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maksymilian
Doprawdy, szokujące. Dlaczego żaden urząd nie zabierze się za nich pod kątem samoprzedłużających się umów. Klient niczego nie podpisuje, a potem okazuje się, że przez następne dwa lata nie może umowy wypowiedzieć. To dopiero jest przekręt.
0 0
odpowiedź
User
iksin
Prawnikiem nie jestem, ale z tego co wiem samoprzedłużającesię umowy są legalne (jest coś o tej możliwości w k.c.)...
0 0
odpowiedź
User
pwck
...i generalnie szkoda, że się nie samoprzedłużają na 25 lat :)
0 0
odpowiedź