SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec darmowego testowania Viaplay. „Świadomość marki bardzo szybko wzrosła”

Platforma streamingowa Viaplay zakończyła promocję, dzięki której nowi użytkownicy mogli przetestować jej ofertę przez miesiąc za darmo. W rozmowie Wirtualnemedia.pl biuro prasowe należącego do NENT Group serwisu tłumaczy, że to krok, który musiał nastąpić wraz ze wzrostem zainteresowania Viaplay.

Viaplay zadebiutowała w Polsce 3 sierpnia. W jej ofercie znalazły się m.in. rozgrywki Bundesligi, Ligi Europy, skandynawskie seriale, produkcje znane z innych platform, jak „Opowieść podręcznej”, nowa polska edycja programu „Fort Boyard” i starsze filmy. Nowych subskrybentów miała zachęcać nie tylko kampania reklamowa, ale możliwość bezpłatnego zapoznania się z ofertą przez miesiąc.

W przeszłości w podobny sposób promowały się inne platformy streamingowe. Przez miesiąc można było testować m.in. Netflixa czy Canal+ online.  Takie akcje promocyjne nie trwały jednak długo, bo są ryzykowne. Użytkownik może co miesiąc zakładać nowe konto e-mail i rejestrować karty płatnicze kolejnych członków rodziny, aby cały czas za darmo korzystać z usług danej platformy. Viaplay poszedł więc w ślady konkurentów i zrezygnował z miesięcznego okresu próbnego.

Zobacz także: Krytyka Viaplay za jakość techniczną. „Falstart”

„Skala zainteresowania platformą przerosła nasze oczekiwania”

Jak oficjalnie Viaplay tłumaczy wycofanie się z okresu promocyjnego? - Promocja, w której nowi użytkownicy mieli możliwość przetestowania Viaplay przez 30 dni za darmo właśnie się zakończyła. Platforma pojawiła się na polskim rynku w sierpniu tego roku. Przygotowaliśmy wówczas promocję na powitanie. Oferta miała na celu umożliwić mieszkańcom nowego rynku zapoznanie się z unikalną ofertą Viaplay. To był bardzo dobry krok, dzięki któremu lista naszych subskrybentów i świadomość marki w Polsce bardzo szybko wzrosła. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu na koniec roku, jakim jest co najmniej 500 000 subskrybentów z całego świata. Skala zainteresowania platformą streamingową należącą do NENT Group w Polsce przerosła nasze oczekiwania - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

NENT Group przypomina, że dalej inwestuje w ofertę programową. - Widzowie wiedzą już, że Viaplay ma bardzo dobrą ofertę, która ciągle się poszerza – zarówno w kontekście sportu, jak i coraz większej liczby produkcji Viaplay Originals z gwiazdorską obsadą, oraz światowej klasy filmów i seriali, czy czołowych światowych reality shows. Zakończenie promocji pozwalającej nowym użytkownikom skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego to standardowy krok, który musiał w końcu nastąpić. Jest zgodny z linią biznesową całej Grupy. W najbliższym czasie czekają nas kolejne premiery i jeszcze lepsza oferta sportowa. Jednocześnie podkreślamy, że każdy, kto jest w trakcie korzystania z darmowego okresu próbnego, może nadal się nim cieszyć - zapewnia biuro prasowe Viaplay.

Niedawno informowaliśmy, że Federacja KSW kończy 17-letnią współpracę z Telewizją Polsat, jej gale nie będą już transmitowane w modelu pay per view, tylko dostępne w ofercie subskrypcyjnej platformy Viaplay, także w dziewięciu krajach poza Polską. To znaczne powiększenie zasięgu KSW. Imprezy będą bowiem dostępne dla wszystkich użytkowników, którzy płacą 34 zł miesięcznie za Viaplay. Od przyszłego roku Viaplay przejmuje też prawa do Premier League, która była obecna na antenie Canal+ blisko 20 lat. Niedawno informowaliśmy, że skandynawska platforma porozumiała się z MGM, dzięki czemu będzie mogła wyprodukować m.in. 6 anglojęzycznych seriali.

NENT Group zadowolona z wyników Viaplay

Skandynawska NENT Group poinformowała, że w trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay zyskała poza Skandynawią 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce.

Dzięki współpracy z partnerami (UPC Polska, Vectra, Play) NENT spodziewa się znacznego wzrostu liczby abonentów, ponieważ stanowią oni 25 proc. udziału polskiego rynku płatnej telewizji i 30 proc. tego samego rynku krajów bałtyckich. Pod koniec września Viaplay pozyskał łącznie 313 000 subskrybentów w naszym kraju, Litwie, Łotwie i Estonii. Z prognoz Dataxis wynika, że serwis streamingowy przed 2025 roku może poza regionem nordyckim zdobyć 6 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: Koniec darmowego testowania Viaplay. „Świadomość marki bardzo szybko wzrosła”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Właśnie dopiero co z tego zrezygnowałem. Bardzo słaba oferta filmowa.
0 0
odpowiedź
User
macky
Żeby tyle wysiłku wkładali w pracę nad poprawą strony technicznej, co nad PR-em ... Póki co to przeciętna oferta, a jakość techniczna obrazu na poziomie sprzed kilkunastu lat.
0 0
odpowiedź
User
XXXX
Miałem dziś zacząć testowanie. Ale jak zakończyli, to zakończyli.. Testować (i mieć) przecież nie muszę :)
0 0
odpowiedź