SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” ze spadkiem wpływów i zysku. „Ostatni kwartał z wysoką pre-pandemiczną bazą”

W zeszłym kwartale grupa kapitałowa Gremi Media, wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, zanotowała spadek przychodów o 7,3 proc. do 21,82 mln zł i zysku netto z 3,54 do 2,03 mln zł.

Przychody gotówkowe grupy Gremi Media zmalały rok do roku z 21,11 do 19,84 mln zł, a wpływy barterowe - z 2,41 do 1,98 mln zł.

- Pierwszy kwartał bieżącego roku jest ostatnim z wysoką pre-pandemiczną bazą, z której wynikają spadki przychodów. Począwszy od drugiego kwartału pojawia się szansa powrotu na ścieżkę wzrostową - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Do firmy należą przede wszystkim dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, miesięcznik „Uważm Rze Historia” oraz 78,15 proc. akcji spółki E-Kiosk (w pierwszym kwartale br. osiągnęła ona wzrost przychodów sprzedażowych o 8,3 proc. do 3,12 mln zł i zysku netto z 802 do 959 tys. zł).

Koszty własne sprzedaży grupy Gremi zmalały z 12,58 do 11,06 mln zł, koszty sprzedaży - z 5,39 do 5,18 mln zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły z 2,22 do 3,21 mln zł.

Zysk EBITDA firmy zmniejszył się z 4,23 do 3,35 mln zł, natomiast w ujęciu skorygowanym zwiększył się z 4,23 do 4,24 mln zł. Zysk operacyjny zmalał z 3,33 do 2,49 mln zł, zysk brutto - z 3,88 do 2,21 mln zł, a zysk netto - z 3,54 do 2,03 mln zł.

- Wzrost rentowności pomimo bardzo mocnego ograniczenia części z naszych linii biznesowych, uzyskaliśmy dzięki realizacji mniejszych, ale równie wartościowych i bardziej zyskownych projektów cyfrowych - komentuje Tomasz Jażdżyński. - Mamy nadzieję, że już wkrótce złagodzenie obostrzeń pozwoli nam powrócić do działania również w sferze realnej, a dzięki temu wejść ponownie na ścieżkę wzrostową również w zakresie przychodów ze sprzedaży - zaznacza Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży.

Gremi Media wystawione na sprzedaż

Większościowym akcjonariusze Gremi Media jest kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI, ma walory stanowiące 76,59 proc. kapitału. Pod koniec marca br. KCI ogłosiło przegląd opcji strategicznych, wśród których jest sprzedaż posiadanego pakietu Gremi Media. Jednocześnie firma podpisała umowę z Deloitte Advisory, które ma przygotować najważniejsze założenia strategii, w tym potencjalnej sprzedaży akcji wydawcy „Rzeczpospolitej”.

Menedżerowie z branży prasowej ocenili dla Wirtualnemedia.pl, że Gremi Media może być atrakcyjne dla innych wydawców z segmentu biznesowego i spółek powiązanych z obecną władzą. Ponadto od paru lat dyskutowano o możliwej konsolidacji wśród trzech gazet gospodarczych.

Gremi Media jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W poniedziałek na koniec sesji kurs firmy wynosił 111 zł, co daje kapitalizację w wysokości 189,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” ze spadkiem wpływów i zysku. „Ostatni kwartał z wysoką pre-pandemiczną bazą”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciek
Po co było sprzedawać "Rzepę" przy śmietniku, mogła zostać jako państwowa
odpowiedź
User
JL
A jeszcze niedawno
"Właściciel Gremi Media przy 96 mln zł wpływów miał 117 mln zł zysku. „Rzeczpospolita” warta 130 mln zł więcej"
odpowiedź