SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyszukiwarka Google ma nowy algorytm

„Hummingbird”, czyli nowy algorytm wyszukiwania wprowadzony przez Google, ma zadbać o dostarczanie użytkownikom lepszych wyników niż dotychczas.

Nowy algorytm ma wpłynąć na 90 proc. wyników wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Jego głównym atutem ma być umiejętność analizowania długich fraz oraz pytań wpisywanych przez użytkowników. Tym samym usprawnieniu uległo również wyszukiwanie głosowe, gdzie tego typu wyszukiwania pojawiają się najczęściej.

„Hummingbird” (koliber z ang.) ma koncentrować się na każdym wpisywanym w wyszukiwarkę słowie, co pozwala dostosować wyniki do całej frazy. Rozwiązanie to nosi nazwę „Conversational Search“ i do tej pory było wykorzystywane w grafie wiedzy Google’a. Teraz będzie stosowane do wszystkich wyników.

W ten sposób kalifornijski gigant odpowiada na zmieniające się trendy i sposób, w jaki internauci korzystają z jego wyszukiwarki. Coraz większą popularnością cieszy się bowiem wyszukiwanie głosowe, które jest już dostępne nie tylko z poziomu smartfonów i tabletów z Androidem, ale również komputerów. W szczególności widać to w przeglądarce Chrome, gdzie zostało wbudowane jako funkcja natywna.

Nowy algorytm ma być ukorowaniem 15-lecia istnienia wyszukiwarki. Z tej okazji kilka dni temu Google zapowiedział również szereg usprawnień w grafie wiedzy, który jest jej częścią (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Wyszukiwarka Google ma nowy algorytm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl