SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Influencerska agencja syna Zygmunta Solorza z mniejszym zyskiem

Zajmująca się influencer marketingiem agencja Golden Coil - której większościowym udziałowcem jest Piotr Żak, syn Zygmunta Solorza - przy niewielkim wzroście przychodów zanotowała spadek zysku netto z 1,5 do 1,34 mln zł. Wypłaci 0,5 mln zł dywidendy.

Przychody sprzedażowe Golden Coil zwiększyły się o 1,8 proc. do 14,17 mln zł. Te krajowe wzrosły z 11,67 do 12,07 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 2,24 do 2,09 mln zł.

Agencja realizuje głównie działania marketingowe z udziałem youtuberów i blogerów. - Współpraca z twórcami umożliwia oferowanie usług marketingowych w mediach społecznościowych dużym organizacjom, ze zróżnicowanych branż, które koncentrują swoje strategie marketingowe na dotarciu do wciąż rosnącego grona osób na bieżąco obserwujących kanały influencerów w serwisach internetowych, tj. YouTube czy blogach - opisała w sprawozdaniu.

Na działalność operacyjną Golden Coil przeznaczyła w ub.r. 12,43 mln zł, o 3,2 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty usług obcych wzrosły z 11,79 do 11,93 mln zł, a wynagrodzeń - z 215,4 do 445,1 tys. zł. Nie zatrudnia żadnych osób na etatach, ze wszystkimi współpracownikami jest związana umowami typu B2B.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na poziomie sprzedażowym zysk agencji zmniejszył się z 1,87 do 1,74 mln zł, na poziomie operacyjnym - z 1,87 do 1,67 mln zł, a w ujęciu netto - z 1,5 do 1,34 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 409,6 tys. zł podatku dochodowego, wobec 384,9 tys. zł w 2021 roku.

Na początku ub.r. Golden Coil sprzedała agencji Space Cat Industries za 179,5 tys. zł część jej udziałów, które zostały potem umorzone. Obecnie ma 20 proc. jej walorów. Na koniec ub.r. spółka miała na rachunkach 3,12 mln zł, wobec 1,93 mln zł rok wcześniej.

Trzy czwarte udziałów Golden Coil ma Piotr Żak, młodszy syn Zygmunta Solorza. Pozostałe 25 proc. ma szefowa agencji Martyna Karaś. Z zeszłorocznego zysku netto dostaną do podziału 500 tys. zł, a 839,4 tys. zł zasili kapitał zapasowy.

Piotr Żak wśród nadzorujących holding Zygmunta Solorza

Pod koniec 2021 roku Piotr Żak sprzedał kanadyjskiemu koncernowi ESE Entertainment większościowy pakiet akcji firmy Frenzy zajmującej się międzynarodową realizacją wydarzeń esportowych i gamingowych. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zygmunt-solorz-syn-piotr-zak-sprzedaje-spolke-frenzy

W ostatnich latach Piotr Żak wszedł do rad nadzorczych wielu spółek z holdingu Zygmunta Solorza, m.in. Telewizji Polsat (od wiosny 2016 roku), Cyfrowego Polsatu (od połowy 2018 roku), Netii (od jesieni 2018 roku), Polkomtelu (od wiosny 2019 roku), Asseco Poland, Mobiem Polska, Grupy Interia (od połowy 2021 roku), ZE PAK (od połowy ub.r.) i wielu spółek zależnych Portu Praskiego.

Zygmunt Solorz od lat jest w ścisłej czołówce rankingu najbogatszych Polaków, wycena jego majątku zależy przede wszystkim od kursu akcji Cyfrowego Polsatu. W tegorocznym rankingu „Forbesa” zajął czwartą pozycję, przy czym oszacowany przez magazyn stan jego posiadania zmalał rok do roku z 13,94 do 10,51 mld zł. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najbogatsi-polacy-2023-ile-zarabia-zygmunt-solorz-rafal-brzoska-wlasciciel-dino

Dołącz do dyskusji: Influencerska agencja syna Zygmunta Solorza z mniejszym zyskiem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jack
Obroty sztucznie wywindowane dzieki inzynierii finansowej mlodszego solorza i czesciowo dzieki romansom z fame mma. W tym roku bedzie ciekawie ;)
odpowiedź
User
G
Przejrzałam kogo reprezentują jako agencja i zastanawiam się jakim cudem na tych nieaktywnych lub wygasających kanałach youtubowych można zarobić chociaż stówkę z reklamy skamu. Ten wynik faktycznie jest podejrzany.
odpowiedź
User
hajsownik
Brawo Martyna!
odpowiedź