W grudniu 2022 roku 15,6 mln osób oglądało treści streamingowe na ekranie telewizorów, spędzając z nimi średnio godzinę 41 minut dzień. Lucyna Koba, client service director w Nielsenie poinformowała także, że w pierwszych trzech tygodniach stycznia 2023 roku, Netflix miał w przypadku samych urządzeń Smart TV lepsze wyniki niż YouTube.
Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN Media i członek zarządu TVN, po 25 latach pracy odchodzi z firmy. Zdaniem szefów agencji mediowych wraz z jego odejściem kończy się pewna epoka, bo - jak podkreślają - był symbolem TVN i filarem rynku reklamy telewizyjnej. - To on miał odwagę i charakter, by ucywilizować polski rynek reklamy telewizyjnej. Jako pierwszy wprowadził przejrzystą i transparentną politykę handlową - podkreśla Jakub Bierzyński.
Rosnące pensje, koszty energii i inflacja wymuszają na agencjach public relations rozmowy z klientami na temat podniesienia własnych wynagrodzeń za obsługę. Dla wielu podmiotów to biznesowa konieczność. Czy jednak wszyscy klienci to rozumieją i są gotowi płacić więcej za usługi PR? To temat dla branży trudny, ale konieczny do przepracowania.
Ponad 30 tys. zł zebrano w zbiórce na postępowanie wobec Beaty Pawlikowskiej za jej słowa na temat antydepresantów. Ale prawnicy przekonują, że nie istnieją podstawy prawne do ukarania dziennikarki. - Nie ma bezpośredniego zapisu, który dawałby prawo do występowania przeciwko osobom o zakazanie rozpowszechniania pewnych informacji - mówi mec. Maciej Ślusarek. - Słowa powinny się obronić w debacie publicznej - wtóruje mu Dominika Bychawska-Siniarska.
Netflix od kilku miesięcy przygotowuje się do walki z udostępnianiem haseł. Większość konkurentów najpopularniejszego serwisu streamingowego świata milczy w tej sprawie. - Uważam, że procederu współdzielenia kont nie da się ograniczyć. A walka z takim oddolnym działaniem i reakcją użytkowników jest „walką z wiatrakami” - mówi Wirtualnemedia.pl szef Playera Maciej Gozdowski.
- Nie znosiła ludzi, którzy nie mają poczucia humoru i nie są inteligentni. Męczyło ją ich towarzystwo. Była skrótowa, błyskawiczna, sarkastyczna, ironiczna, ale potrafiła być też bezwzględna - tak Agata Młynarska opisuje Ninę Terentiew. Była dyrektor programowa TVP2 i Polsatu ustępuję teraz miejsca Edwardowi Miszczakowi. Ale z telewizji nie odchodzi. - Nina przez lata zbudowała swój autorytet. Wiem, że Edward Miszczak też ją bardzo lubi i szanuje jej zdanie - mówi Alicja Resich.
Platforma zakupowa Shopee, która ogłosiła właśnie zakończenie działalności na polskim rynku wydała na reklamę przez 11 miesięcy ub.r. niecałe 138 mln zł. To połowa tego, ile w tym czasie wydał serwis Allegro, i prawie dwa razy tyle co Amazon czy OLX.
Justyna Mączka odchodząc z Radia 357 dała do zrozumienia, że była to do końca jej decyzja. Choć zarząd radia pożegnał dziennikarkę - pozostało wrażenie, że nie wszystko w rozgłośni gra. Odejścia dziennikarzy są otoczone tajemnicą, zaś „przypadek Mączki” to tylko wierzchołek góry lodowej, dzięki któremu patroni i słuchacze mogą zaledwie domyślać się, co dzieje się w rozgłośni. I choć z wyjaśnień zarządu wynika, że wszystko przebiega zgodnie z planem - dziennikarze nie są co do tego przekonani.
W ub.r. Kanał Sportowy przy ok. 25 mln zł przychodów sprzedażowych osiągnął ok. 7-7,5 mln zł zysku operacyjnego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ostatnio pojawiły się pogłoski o możliwości zainwestowania w firmę przez Canal+, co według menedżerów z branży marketingowej mogłoby być ciekawym aliansem. - Jest jeszcze dużo ciekawych projektów, które możemy zrobić sami i na które mamy zapewnione niezbędne środki finansowe oraz zasoby ludzkie - podkreśla prezes Kanału Sportowego Maciej Sawicki.
W ostatnich tygodniach w „Wiadomościach” i innych programach informacyjnych Telewizji Polskiej prawie nie pojawiają się obecne wcześniej regularnie ujęcia z Donaldem Tuskiem mówiącym po niemiecku i jego zaciśnięta pięścią. - „Für Deutschland” to tylko jedna z zagrywek propagandowych, które były i będą stosowane - komentuje Jacek Nizinkiewicz z „Rzeczpospolitej”.
Dr Maciej Kawecki, popularyzator technologii, twórca InPostu Rafał Brzoska, ratownik Karol Bączkowski czy Szymon Szczęśniak znaleźli się w czołówce rankingu osobowości polskiego LinkedIna. Zestawienie "Linfluencers" stworzyła Barbara Krysztofczyk, szefowa agencji Krystal Point, we współpracy z gronem specjalistów zajmujących się komunikacją na LinkedInie.
Uruchomiony we wrześniu portal horyzontalny i.pl z miesiąc na miesiąca notuje coraz lepsze wyniki oglądalności. Zdaniem ekspertów nie może jednak pochwalić się ani cytowanymi newsami, ani dużą liczbą użytkowników. - Poza newsem o odejściu prezesa TVP nic szczególnego nie zapamiętałem, nic nie przebiło się do świadomości - mówi Paweł Nowacki.
Kontrolerzy Poczty Polskiej sprawdzają czy obywatele rejestrują odbiorniki, aby odprowadzać abonament radiowo-telewizyjny. Biuro prasowe instytucji informuje Wirtualnemedia.pl, że na wezwanie kontrolowanego, pracownicy Centrum Obsługi Finansowej PP muszą okazać legitymację służbową, a także dowód osobisty.
Telewizja Polska w 2021 r. zapowiedziała zmianę logotypów swoich kanałów. Nowo zaprojektowane logo TVP bez kwadratów wokół liter otrzymały nieliczne stacji, a kolejne otwierane kanały znów posługiwały się starym logotypem. Spółka nie kontynuuje rebrandingu, bo nie jest do końca zadowolona z wyglądu nowego logo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Msze święte w internetowej grze Roblox od niedawna robią furorę, m.in. dzięki filmikom na TikToku. Skąd taka popularność? - Można sięgnąć po to, co do tej pory było ekskluzywne i dostępne dla nielicznej oraz uprzywilejowanej grupy społecznej - uważa Joanna Majdak. Eksperci zwracają także uwagę na duży potencjał marketingowy samej gry.
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) startuje z nową wizerunkową kampanią reklamową pod hasłem "Do Biedronki Idę" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Przygotowały ją agencje Duda Polska i Wavemaker (GroupM/WPP). - Tegoroczna komunikacja sieci oparta będzie na insight'cie oszczędzania i bliskich relacjach z marką. Dodatkowo jednym ze strategicznych celów komunikacyjnych na ten rok jest też budowanie silnych wiodących marek własnych z jasnym value proposition - zawsze najwyższa jakość w najlepszej cenie, gotowych odpowiedzieć na różnorodne potrzeby naszych klientów - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu sieci sklepów Biedronka.
Edward Miszczak od dziś jest wiceprezesem i dyrektorem programowym Telewizji Polsat. Zajął fotel Niny Terentiew, która przeszła do rady nadzorczej. Miszczak, przez 25 lat związany z TVN, musi teraz zbudować swoją pozycję w dość hermetrycznej strukturze stacji. - Wielkim sukcesem byłoby, gdyby Edwardowi udało się przenieść któryś z wielkich formatów do Polsatu lub ściągnąć dużą gwiazdę z TVN - ocenia Sławomir Zieliński, były dyrektor TVP1.
Polska Press zamknęła z końcem roku kilkadziesiąt swoich lokalnych tygodników, przenosząc redakcje do internetu. Nie zdradza ile, ale z obliczeń wynika, że jest ich ponad 20. Jeszcze rok temu wydawca miał 94 takie tygodniki, dziś ukazuje się ich dużo mniej. Skoro recesja dotyka największych, znacznie bardziej czują ją także mali wydawcy. Rzecznik prasowy Polska Press mówi wprawdzie o „przebudowie portfela tygodników”, ale inni nie bawią się w dyplomację: - Sytuacja mediów lokalnych jest trudna - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.
W czwartym kwartale ub.r. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły Jedynka i Trójka, a na czele spadków znalazły się Audytorium 17 i VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl.
Po tym jak Chorwacja przyjęła walutę euro, w tamtejszej edycji „Milionerów”, nagrodą główną zamiast miliona kun jest 150 tys. euro. Widzowie są oburzeni, ale pule do wygrania w poszczególnych krajach, podobnie jak zarobki, są różne. Amerykanie mogą wygrać cztery razy tyle co Polacy, a Brytyjczycy nawet pięć razy więcej.