Zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej z DVB-T na DVB-T2/HEVC sprawiła, że część gospodarstw domowych utraciło dostęp do stacji prywatnych. Zdaniem, Bogusława Kisielewskiego, prezes Kino Polska TV, nadawcy naziemnej Stopklatki, w związku z całą sytuacją nadawcy komercyjni mogą stracić w tym roku 150 mln zł. - Kto zwróci te pieniądze? - pyta.
Od przyszłego roku w życie wchodzą nowe regulacje dotyczące reklamy wyrobów medycznych i produktów leczniczych. W reklamach syropów na kaszel nie zobaczymy już lekarzy czy influencerów. Część nowych regulacji zaczyna obowiązywać już 26 maja. Sprawdzamy, jak na zmiany w prawie reagują twórcy reklam.
Ringier Axel Springer Polska nie podaje powodów zakończenia współpracy z Tomaszem Lisem jako naczelnym "Newsweek Polska". - Tomasz Lis porzucił mainstreamowe media, zradykalizował się politycznie, ale być może będzie przechodzi właśnie na dziennikarską emeryturę, bo nie widać redakcji, które biłyby się o niego - uważa medioznawca Maciej Myśliwiec. - Tomek będzie nadal do mnie przychodził komentować rzeczywistość, wciąż pozostaje przecież Lisem - zapowiada Jacek Żakowski, prowadzący w radiu Tok FM piątkowy „Poranek”.
Platforma zakupowa Shopee promowana jest w internecie spotem, w którym przerobiono piosenkę "Macarena". To już druga reklama tej marki wykorzystująca nową wersję popularnego utworu muzycznego. - To dopiero początek naszej działalności w Polsce. Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania i wsparcia, jakim coraz chętniej obdarzają nas polscy sprzedawcy i kupujący. Chcemy, żeby Shopee było pierwszą aplikacją, która przychodzi do głowy, kiedy myślisz o zakupach online, dlatego m.in. planujemy kolejne “dwucyfrowe” kampanie i inne promocje w nadchodzących miesiącach - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Dmoch, marketing campaign lead w Shopee.
W ub.r. przychody brutto spółki Facebook Poland, należącej do koncernu Meta, urosły o 61,2 proc. do 1,17 mld zł. Firma zanotowała też wzrost wpływów netto (o 17 proc. do 118,69 mln zł) i zysku netto z 21,33 do 22,96 mln zł, na koniec roku zatrudniała już 85 pracowników - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Branża producentów telewizorów czuje niedosyt graniczący z rozczarowaniem, jeśli chodzi o sprzedaż telewizorów w pierwszych czterech miesiącach tego roku - powiedział Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu firmy Samsung Polska, podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem. Na 100 sprzedawanych przy okazji zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej dekoderów przypadało tylko 10 odbiorników telewizyjnych.
W kwietniu minęło 10 lat, odkąd Tomasz Lis został redaktorem naczelnym tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Publicyści i medioznawcy pytani przez Wirtualnemedia.pl oceniali wtedy, że pismo pod jego przywództwem jest wyraziste, choć idzie zbyt daleko w opowiadaniu się po jednej stronie politycznego sporu. - Po 10 latach tytuł tak zrósł się z naczelnym, że po jego potencjalnym odejściu niemożliwe wydaje się kontynuowanie tytułu na polskim rynku - stwierdził Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".
Jacek Kurski śpiewał i grał dla niej na gitarze. Lech Kaczyński miał jej grozić, że "ją wykończy, a ona tego pożałuje". W sieci dostało jej się za to, że ostatnio atakowała Tuska, a prezydenckiego ministra potraktowała zbyt łagodnie. Monika Olejnik, prowadząca "Kropkę nad i" nieprzerwanie od ponad 15 lat w TVN24, nadal wzbudza emocje. - Ona była, jest i będzie jedną z najważniejszych dziennikarek 30-lecia - mówi o niej Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".
Chaos reklamowy to nieodłączny element polskiego krajobrazu. Dzięki uchwalonej siedem lat temu ustawie krajobrazowej mieliśmy się cieszyć zadbaną, estetyczną przestrzenią publiczną. Jednak cały czas w wielu miastach nie ma uchwał krajobrazowych, bo prace się ślimaczą lub dokumenty są zaskarżane. Z drugiej strony obowiązujące uchwały są często ogromnie restrykcyjne. Na absurdy zwraca branża reklamy zewnętrznej.
MUX-1, MUX-2 i MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej w południowo-wschodniej Polsce są od poniedziałku nadawane tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że widzowie ze starymi telewizorami lub tunerami utracili dostęp do m.in. TVN, Polsatu, TV Puls czy TV Trwam.
Piłkarska Ekstraklasa wysłała zaproszenia do przetargu dotyczącego transmisji rozgrywek przez cztery sezony, na oferty będzie czekać do końca czerwca. Władze Canal+ Polska, od lat pokazującego ligę, spotkały się z działaczami grających w niej klubów. - To pokazuje, że Canal+ jest na musiku. Stara się utrzymać produkt, w który inwestował przez lata i na którym opiera swoją ofertę sportową. W rywalizacji z Viaplay nadal ma sporo przewag - komentują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z agencji marketingu sportowego.
W UKE odbyło się kolejne spotkanie w sprawie zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl nadawcy nadal nie złożyli żadnego wniosku w sprawie emisji w starym standardzie. III etap przejścia na DVB-T2/HEVC nie jest zagrożony.
Kapituła Nagrody im. Dariusza Fikusa uhonorowała w tym roku wszystkich przedstawicieli mediów relacjonujących wojnę w Ukrainie. Jednak na scenie podczas odbioru nagrody pojawili się wyłącznie dziennikarze, dla kobiet miejsca zabrakło. Niektóre dziennikarki relacjonujące wojnę nawet nie zostały poinformowane o gali. - Nie chodzi o to, że my, kobiety, chcemy jakiegoś wyjątkowego traktowania. Chcemy tylko, żeby nasza praca w równym stopniu była zauważana - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Górniak, która w takcie konfliktu rozmawiała z prezydentem Ukrainy. Organizatorzy tłumaczą, że płeć nie była kryterium zaproszenia na galę, a decydowała dyspozycyjność.
Według badania Krajowego Instytutu Mediów zdecydowanym liderem rynku radiowego jest RMF FM, którego słucha 31,6 proc. odbiorców radia analogowego i internetowego. Radio ZET ma 15,1 proc., a Radio Eska - 9,6 proc. Tylko w internecie drugą pozycję zajmuje Radio 357, a trzecią Radio Nowy Świat, z wynikami kilkakrotnie wyższymi od Trójki.
Francuskie sieci detaliczne kontynuujące działność w Rosji - Leroy Merlin, Auchan, a także wycofany już Decathlon - w maju wciąż zmagają się z falą negatywnych opinii w internecie. To przekłada się z kolei na zmniejszone zainteresowanie klientów zakupami w tych sieciach i pogorszenie ich wizerunku jako pracodawcy - wynika z danych YouGov BrandIndex agencji Inquiry, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. - Widać wyraźny kryzys wizerunkowy, ale już słabnący - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.
W reklamie promującą grę mobilną Coin Master występują Magda Gessler, restauratorka znana m.in. z "Kuchennych Rewolucji" w TVN oraz Doda, piosenkarka - kiedyś idolka nastolatek. Jak wypadają? - Celebryta powinien być atrakcyjny dla trzonu grupy docelowej i w naturalny oraz wiarygodny sposób transferować na markę wartości wynikające z cech swojej osobowości, profesji czy zainteresowań. W przypadku Coin Master mamy historię „nie ważne jak - ważne, żeby mówili”, co w oczywisty sposób jest niewykorzystaniem potencjału drzemiącego w tej formie wsparcia i pewnie przepaleniem części budżetu - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Marek Gonsior, niezależny konsultant i doradca marki.
W maju minęła 33. rocznica ukazania się na polskim rynku „Gazety Wyborczej”. Przez trzy dekady tytuł przeszedł poważną ewolucję, od zdecydowanego lidera opinii, do obecnego uczestnika zażartej walki o czytelnika w mocno konkurencyjnym segmencie krajowych mediów. - „Gazeta Wyborcza” miała znaczący wpływ na rodzenie się demokracji w Polsce, nadal oferuje istotne treści, i z powodzeniem przechodzi cyfrową transformację. Ale dziennik czasami przypomina zakurzoną kanapę, która po prostu wymaga odświeżenia i gruntownego remontu - oceniają dziennikarze i medioznawcy w rozmowach z Wirtualnemedia.pl.
480 tys. użytkowników skorzystało w 2021 roku z aplikacji TVP VOD w Android TV 16,5 mln razy - wynika z danych Gemius Prism, które Telewizja Polska podała w sprawozdaniu abonamentowym. Choć to wzrost o 5 mln użyć w porównaniu z 2020 rokiem, to TVP stawia na znacznie mniej popularne i dostępne usługi telewizji hybrydowej HbbTV.
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1600 proc.), a jedyny spadek odnotował kanał TVP3 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Iga Świątek w ostatnim czasie wygrywa wszystkie turniej zostając tym samym światową rakietą nr 1. To otwiera z kolei przed nią kolejne możliwości współpracy na płaszczyźnie marketingowo-reklamowej. - “Świątkomania “ dopiero się zaczyna, a najciekawsze współprace reklamowe dopiero przed nami. Prawdziwym wyzwaniem dla polskiej tenisistki i jej opiekunów, będzie oparcie się pokusie reklamowego rozdrobnienia i zbyt szybkiego zdyskontowania swojej popularności - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Komorowski, właściciel firmy doradczej Spin Strategy.