SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2 mln widzów „Kocham Cię, Polsko!”. Program wygrał z konkurencją

Dziesiąty sezon „Kocham Cię, Polsko!” oglądało średnio 1,96 mln osób. W porównaniu do dziewiątej edycji, emitowanej rok temu, format stracił 130 tys. widzów. TVP2 w paśmie jego emisji była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 5,17 mln zł.

fot. TVP fot. TVP

Średnia oglądalność dziesiątej edycji rozrywkowego programu „Kocham Cię, Polsko!” wyniosła 1,96 mln widzów, co przełożyło się na 13,40 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,12 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o 20.05, w okresie od 4 marca do 20 maja br.

Najwięcej widzów miał drugi odcinek serii, który zainteresował 2,23 mln osób.

Względem dziewiątej serii, emitowanej w analogicznym okresie rok wcześniej, program stracił 130 tys. widzów, ale wzrósł jego udział w grupie komercyjnej. Wówczas „Kocham Cię, Polsko!” śledziło średnio 2,09 mln osób przy udziałach na poziomie 14,39 proc. w 4+ oraz 12,22 proc. w 16-49.

Dwójka w czasie emisji show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. W tym paśmie wiceliderem była TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, prognozę pogody, serial „Komisarz Alex” i filmy fabularne, co dało jej 11,77 proc. udziału. Trzeci był Polsat (pasmo filmowe; 9,53 proc.), a czwarty - TVN (również filmy; 9,21 proc.).

Również wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 Dwójka była pierwsza. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja zajęła drugie miejsce, minimalnie przegrywając z Polsatem.

- Ostatni sezon programu „Kocham Cię Polsko” pod względem oglądalności wypadł bardzo dobrze na tle konkurencji, średnio gromadził przed telewizorami 1,96 mln widzów. Na zainteresowanie nim mogło mieć wpływ to, że był jedynym formatem typu „show” emitowanym w okresie marzec-maj w sobotnie wieczory. W swoim paśmie z powodzeniem konkurował przede wszystkim z nadawanym przez TVP1 serialem „Komisarz Alex” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, group account director, w domu mediowym Codemedia. - Polsat oraz TVN w analogicznym czasie emitował znane „hollywoodzkie” produkcje, taki jak np. Gwiezdne Wojny, Epoka Lodowcowa. Na obu stacjach filmy gromadziły średnio ok. 1,4 mln widzów - dodaje.

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Kocham Cię, Polsko!” wyniosły 5,17 mln zł. Dla porównania, wiosną ub.r. show zarobiło 5,18 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W opartym na holenderskim formacie „I love your country” programie „Kocham Cię, Polsko!” rywalizują ze sobą dwie drużyny, sprawdzając swoją wiedzę o Polsce i Polakach. W dziesiątym sezonie nowym kapitanem jednej z drużyn został Antoni Królikowski, który w tej roli zastąpił Macieja Musiała. Niezmiennie drugim kapitanem był Tomasz Kammel, a prowadzącą show -Barbara Kurdej-Szatan.

Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 7,87 proc.

 

Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów „Kocham Cię, Polsko!”. Program wygrał z konkurencją

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
wywalić Królikowskiego, który psuje cały program swoim żenującym zachowaniem i będzie ok.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Dosyć przaśny, ale da się obejrzeć, chyba jeden w większych sukcesów TVP.
0 0
odpowiedź
User
Władek
Zyskali na tym, że pierwszy raz od lat TVN nie miał w tym pasmie nic ciekawego.
0 0
odpowiedź