SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora już zarabia na płatnej subskrypcji "Gazety Wyborczej"

Przychody ze sprzedaży płatnej subskrypcji „Gazety Wyborczej”, z której korzysta 77 tys. użytkowników, nie są jeszcze znaczące w skali całego segmentu prasowego Agory. - Pozytywnie wpływają na jego wynik - mówi jednak Robert Musiał, członek zarządu Agory.

Jak informowaliśmy miesiąc temu, na koniec ub.r. Agora miała 77 tys. płatnych subskrypcji „Gazety Wyborczej”, o 22 tys. więcej niż na koniec 2014 roku (oferta ruszyła w lutym tamtego roku).

Do niedawna oferta stanowiła trzy pakiety: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł miesięcznie, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub „Wyborcza Premium” za 39,99 zł.  Robert Musiał, członek zarządu Agory, podał na konferencji, że najrzadziej wybierany przez klientów jest pakiet „Wyborcza Plus”, a najczęściej - pakiet podstawowy. - W miesiącu grudniu zauważyliśmy spory wzrost „Wyborczej Premium” - dodaje.

Warto dodać, że w ostatnim miesiącu ub.r. niemal połowę sprzedaży stanowiły pakiety roczne, podczas gdy we wrześniu ub.r. był to mniej niż 10 proc.

- Przychody ze sprzedaży pakietów subskrypcyjnych nie są znaczące w skali całego segmentu prasy, ale pozytywnie wpływają na jego wynik - mówił podczas konferencji Musiał.

Od lutego br. w ofercie płatnej subskrypcji „GW” są dwa pakiety: „Wyborcza”  (za 19,90 zł miesięcznie ) oraz „Wyborcza Premium” (za 29,90 zł miesięcznie). Agora zakłada, że na koniec tego roku będzie miała 90 tys. subskrybentów płatnej oferty.

W 2015 roku przychody Grupy Agory sięgnęły kwoty 1,19 mld zł przy zysku netto na poziomie 15,3 mln zł. W IV kwartale ub.r. spółka miała 354 mln zł przychodów i 17,2 mln zł zysku netto.

 

Dołącz do dyskusji: Agora już zarabia na płatnej subskrypcji "Gazety Wyborczej"

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zachęta
Róbcie, co możecie. Nie możemy zostać z propagandą narodowo-bolszewicką z prokuratorem stanu wojennego Piotrowiczem na czele frontu!
0 0
odpowiedź
User
Kolo
Jesli wszystkie koszty sa przy papierze i serwisach, to jasne, ze sprzedanie nawet jednego artykulu lub jednej gazety daje nieznaczacy przychod, ale wplywa dobrze na wynik. Tylko ze jest to wplyw bez znaczenia. @Zacheta: szkoda, ze mowimy o gazecie, ktora uprawia z kolei propagande nienarodowo-bolszewicką. Nie widzisz, ze to dwie strony tego samego medalu?


0 0
odpowiedź
User
lolik
Wyborcza Premium tak dobrze sie sprzedawała w cenie 39,9, że obniżyli cenę do 29,9 - gdzie logika biznesowa?
0 0
odpowiedź