SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora: w 2016 roku uda się pozyskać 90 tys. subskrypcji płatnych treści „Gazety Wyborczej”

Agora podtrzymuje prognozę z początku tego roku na temat pozyskania 90 tys. subskrybentów płatnych treści w 2016 roku. - Liczba rośnie zgodnie z planem, ale trudno będzie przekroczyć to założenie - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

Na koniec grudnia 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys. Cel Agory został zrealizowany wcześniej niż planowano - spółka liczyła, że 75 tys. użytkowników płacących za treści „Wyborczej” w sieci będzie mieć dopiero na koniec 2016 roku.

Wobec rosnącego zainteresowania czytelników treściami ukrytymi za paywallem, Agora poinformowała w styczniu br., że chce teraz zbudować bazę około 90 tys. płatnych prenumerat cyfrowych.

Spółka jest zadowolona z wyników po pierwszym kwartale 2016 roku, ale nie zdradza, ilu subskrybentów udało jej się pozyskać na koniec czerwca. Prezes Agory Bartosz Hojka podtrzymuje jednak prognozę pozyskania 90 tys. prenumerat na koniec grudnia.

- Liczba subskrybentów rośnie zgodnie z planem, ale trudno będzie przekroczyć to założenie - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Hojka.

Przypomnijmy, że oferta płatnego dostępu do treści „GW” w internecie ruszyła w lutym 2014 roku. Na koniec 2014 roku „Wyborcza” miała blisko 55 tys. subskrybentów i był to wynik lepszy od zakładanej na ten okres liczby 40 tys. subskrypcji.

Użytkownik serwisów „Gazety Wyborczej” może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z dwóch pakietów: „Wyborcza” w cenie 19,90 zł miesięcznie lub „Wyborcza Premium”, który kosztuje od 29,90 zł miesięcznie. Wydawca zrezygnował z pakietu „Wyborcza Plus”.

„Gazeta Wyborcza” proponuje także swoim czytelnikom skorzystanie z promocji - np. obecnie pakiet „Wyborcza” oferowany jest w cenie 55 zł na sześć miesięcy, zaś półroczna prenumerata „Wyborczej Premium” kosztuje 83,70 zł.

Warto dodać, że Agora poszerzyła ofertę dla klientów instytucjonalnych, a w czerwcu ub.r. Agora wdrożyła własną platformę do sprzedaży treści cyfrowych.

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 146 542 egz.

W I półroczu 2016 roku Agora zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 1,6 proc. do 584,7 mln zł oraz 11,1 mln zł straty netto.

Dołącz do dyskusji: Agora: w 2016 roku uda się pozyskać 90 tys. subskrypcji płatnych treści „Gazety Wyborczej”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
filozof (nie TW)
Uda się albo i się nie uda.
0 0
odpowiedź
User
pavv
"Liczba subskrybentów rośnie zgodnie z planem, ale trudno będzie przekroczyć to założenie." Zagrałem w Lotto - albo wygram, albo nie.
0 0
odpowiedź
User
Studio yayo
Zawsze wydawało mi się, że to Wyborcza płaci swym czytelnikom abonament, żeby ktoś czytał te kłamstwa. A tu jest odwrotnie???
0 0
odpowiedź